Hoe lang max. in wippertje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vruchtje24, 22 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.209
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi,

Zit er nog een maximum aan hoe lang je baby in het wippertje mag? Ons kindje is nu 7 weken en ben benieuwd hoe lang hij er in mag per dag. Niet dat hij er heel veel in ligt hoor ;)

Gr vruchtje

2. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    GEEEEN idee
    Ik moet eerlijk bekennen dat onze uk er vanaf een week of 6 of zo (toen gekocht) overdag ook best wel in geslapen heeft (dutjes). In de ligstand is die van ons net een bedje, maar dan wat knusser (slapen lukte anders niet).

Zolang je de kleine er niet 24u per dag in legt denk ik niet dat het kwaad kan. Zo is het mijns inziens met alles: niet 24u per dag op de arm, niet 24u per dag laten zitten, niet 24u per dag horizontaal ;)

Ik zou zeggen: doe het gewoon op je gevoel, en laat je niet teveel opfokken door regeltjes en voorschriften.

3. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik heb het cb gevraagd, de een dacht 15 minuten en de ander een half uur.
    ik houdt zelf nu een half uur aan.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    volgens mij hangt het van het wippertje af... Of het helemaal plat kan of niet. Fae lag er meestal 2 of 3 x per dag een half uurtje in, de eerste weken nog langer, toen haar dag/nacht ritme nog omgekeerd was. Maar Fae heeft altijd weinig geslapen, dus dan ben je meer aan het wisselen om de dag door te komen.

Overigens denk ik, dat iets meer ook geen kwaad kan, als je er maar goed op let, dat je kindje ook regelmatig in de box en in bed ligt, zodat het kan leren om de spiertjes te gebruiken, de wipstoel is wat passiever wat dat betreft.

5. EmyD

EmyD Niet meer actief

Je kunt het een beetje vergelijken met de maxicosi. Het is gewoon niet de bedoeling dat je je kindje de hele dag in de maxicosi en wipstoeltje zet. Het is niet goed voor de ontwikkeling van het ruggetje. Daarvoor kunnen ze beter op de rug liggen (ook als ze wakker zijn). Voor de maxicosi wordt een max van 2-2,5 uur per dag aangehouden. Dat mag bij uitzonderingen, bijvoorbeeld als je met vakantie gaat, wel ooit wat langer hoor. Ik zou dat ook aanhouden met het wipstoeltje.
    Maar zoals Debbie al zei, het is gewoon goed voor je kindje om wat afwisseling te gebruiken. Als hij lekker aan het spelen is in het wipstoeltje, laat em lekker zijn gang gaan. En af en toe een dutje in een wipstoeltje kan ook geen kwaad lijkt me.

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.209
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Oké meiden bedankt zo weet ik een klein beetje een richtlijn. Ik deed het sowieso al niet zo lang en vaak. Denk gemiddeld 2 x per dag een half uurtje bij elkaar opgeteld. Ons wippertje kan ook in ligstand maar in box/bed ligt is natuurlijk platter. Vanochtend viel hij namelijk ook heel lief in slaap in de wipper en toen ik hem overlegde in bedje werd hij wakker en dat is best zonde hi hi, maar dacht ook het is ook geen slaapplek maar kort dutje kan dus geen kwaad en dat is handig om te weten.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wat ik vaak hoorde was: max 2 uur per dag in maxi cosi+wipstoel+andere kromme zitvlakken.
    Maar het is beter voor ze om gewoon plat op hun rug te liggen. Zowel voor de slaap als het spelen.

8. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    nou hier zit levi ook in de wipper vandaag is ie 11 weekjes oud en het wippertje kan helemaal plat hij heeft er ook al een keer ingeslapen maar zodra hij moe word breng ik hem naar zijn bedje

9. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    nou hier zit levi ook in de wipper vandaag is ie 11 weekjes oud en het wippertje kan helemaal plat hij heeft er ook al een keer ingeslapen maar zodra hij moe word breng ik hem naar zijn bedje

10. TessNL

TessNL Actief lid

17 sep 2008
    312
    0
    16
    Groningen
    Mijn dochter ligt nu al lekker een uur te slapen in d'r wippertje,
    ga hem nu plat doen, want nu slaapt ze eindelijk diep.

Ik denk dat zolang je het niet allemaal overdrijf.

heb wel eens gehoord dat ze max. 3 uur achter elkaar in de maxi cosi mogen liggen en daarna minimaal een half uur in een andere houding (auto reizen)

Liefs

11. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.209
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ja hier ook zeker niet de hele dag :). Gewoon af en toe even lekker spelen hij vindt het heerlijk in zijn wipper veel leuker dan in zijn box

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.089
    3.873
    113
    Ons dochtertje deed ik er na haar eten vaak even in, vanaf ze een maand was ofzo, omdat ze i.v.m. reflux anders alles er weer uitgooide en ik ook niet altijd de tijd had om met haar op de arm te zitten. Ik zette hem dan op de een na laagste stand, dus ietsje omhoog. Ze viel er ook wel eens in in slaap. Tja, zolang ze er geen uren inzitten lijkt het mij niet zo'n probleem.

Deel Deze Pagina