Stollingsonderzoek Vrij proteine S

Discussie in 'Miskraam' gestart door Blondie, 22 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    Hoi hoi

Ik ben op zoek naar ervaringen.

Na 2 miskramen zijn mijn man en ik naar een fertiliteitsarts geweest en deze was niet geheel vriendelijk. (na anderhalfjaar bezig te zijn en 2 miskramen de botte opmerking te krijgen : wat komen jullie vroeg was toch niet echt prettig geland bij mij).....

Maar goed uiteindelijk stollingsonderzoek en chromosomenonderzoek.
    Toevallig was ik laatst bij mijn huisarts en die had na 2 maanden de uitslagen van het stollingsonderzoek binnen.
    1 waarde (vrij proteine S) was aan de lage kant (het was 59 terwijl het tussen de 61 - 137 moest zitten)

Dus de huisarts heeft het nog een keer overnieuw laten prikken.

Die keer bleek het dus 48 te zijn!

Nu ik helemaal blij want dat was dan mss de oorzaak wel van de miskramen. (en dat er wat aan te doen is)

Ik naar de poli gyn gebeld en kon later die ochtend even terugbellen.
    De fertiliteitsarts vond het stom dat ik die uitslagen van mijn huisarts door had gekregen en daarbij zij die waarde niets omdat ik wat te zwaar ben..

Nou dikke domper dus.
    Wij gaan nu ook weg bij die arts want ze is ons te bot en te kort door de bocht.

Heeft iemand hier ook stollingsonderzoek laten doen en weet van zichzelf dat deze waarde verlaagd is?
    Ik hoop reacties te krijgen!

Liefs, Blondie

2. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    De waarde van mijn proteïne S was ook verlaagd tijdens mijn zwangerschap van Merlijn (welke niet goed is afgelopen)
    Ze hebben nog een keer deze waarde geprikt toen ik niet zwanger was en toen was deze weer goed. De arts zegt dat het erop neerkomt dat bij mij tijdens een zwangerschap deze waarde te laag wordt.
    Nu ik weer zwanger ben, injecteer ik mijzelf elke dag met een Heparinepreparaat op doktersvoorschrift en ik hoop dat dit afdoende is.
    (de tijd zal het leren)

Groetjes Daam

3. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    Daam bedankt voor je reactie.

Vreselijk van je zoontje meid.
    Fijn voor je dat je weer zwanger bent!
    Ik hoop dat je deze keer een prachtig wondertje krijgt over 35 weken!

Ik had idd ook gelezen dat tijdens zwangerschap de waarde naar beneden gaat..

Dus als ik al laag zit lijkt het me toch zeer bijzonder dat deze arts zegt dat dit niet de reden van mijn miskramen is?

4. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Mijn arts heeft mij niet verteld dat dit DE oorzaak is van de iuvd, maar iets anders hebben ze niet kunnen vinden dus daarom hebben ze mij die Fraxiparine voorgeschreven. Soms is zo'n gebeurtenis echt domme pech en wordt er dus nooit een oorzaak gevonden. Ik ben in ieder geval blij dat ze nu 'iets" doen, dat geeft mij wat meer rust.

Je kunt altijd een andere arts naar je bloeduitslagen laten kijken en vragen wat die ervan vindt, succes! Ik hoop op een voor jou bevredigend antwoord. Ik hoor het graag.

Groetjes Daam

Deel Deze Pagina