help me zoontje word tegroot!

Discussion in 'De babyuitzet' started by liesje1981, Dec 23, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Dat is dus niet helemaal waar... Kijk maar eens op de site van de ANWB. Daar staat een test van autostoeltjes, en daar komen er toch een paar behoorlijk slecht uit de test....

2. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,069
    3,862
    113
    Bij de ANWB hebben ze alleen stoeltjes getest die met de rijrichting mee geplaatst worden (tenminste die vervolgstoeltjes vanaf 1 jaar).
    In een vervolgstoeltje tegen de richting in, neemt de kans op een ongeluk met dodelijke afloop met 75% kans af en geeft in 90% van de gevallen minder kans op letselschade. Hier hobbelen ze in Nederland en ook de ANWB daarmee wat achter de feiten aan, in Scandinavië zijn vervolgstoeltjes tegen de richting in gewoon gebruikelijk.
    Ik heb trouwens zo'n kikker waar ze met haar voeten tegen aan kan trappen en dan gaan er van die visjes bewegen. Zit gelijk een grote spiegel op en zo kan ik haar prima vanuit mijn spiegeltje in de gaten houden.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,309
    36,175
    113
    Als je het stoeltje niet achteruit zet omdat je hem dan niet in de gaten kunt houden, koop je toch gewoon zo'n speciaal spiegeljte? Werkt hier erg goed en het veiligst bljift wel tegen de rijrichting in.

4. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    Ik zit met tzelfde. Maar wij laten ze zo lang mogelijk in de Cosi zitten. Ze is niet zo heel breed maar wel lang (66 cm en bijna 7 kilo)

Ik vraag me alleen iets anders af, hoe moet dat met de bak vd kinderwagen?
    Daar heeft ze nu nog 5 cm over, niet echt veel dus.
    Wanneer mogen ze in dat andere gedeelte vd wandelwagen? (heb n Quinny Speedi)

5. liesje1981

liesje1981 Actief lid

Sep 25, 2006
    176
    0
    0
    de bak kan ej er gewoon afhalen

ik zelf heb een bugaboo cameleon en mijn zoontje zit ook gewoon in de wageninzet!

het zit lekker
    en hij kan van zich afkijken!

6. liesje1981

liesje1981 Actief lid

Sep 25, 2006
    176
    0
    0
    en ff over de maxicosi
    ik heb geinvomeerd!

de BABY MAG GEWOON IN EEN AOTOSTOELTJE VAN 9/18 KILO!
    OMDAT ZE ZWAAR ZIJN EN DUS STEVIG
    IS HET NIET SLECHT VOOR HET RUGGETJE!

7. Moo

Moo Bekend lid

Jun 21, 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    En jij hebt dus de handleiding, die er overigens niet is om ouders te pesten, in de wind geslagen en je kind (die hierin geen keuze heeft) dus in de mc in de rijrichting geplaatst. Alleen maar omdat jij niet op de achterbank wilde zitten? Want ja, dat is geen gezicht. :confused: :(

Het zal gerust prima gaan zoals jij zegt, maar wees blij dat je in die periode geen aanrijding gehad hebt. Trouwens niet alleen voor een ongeluk, maar je kan de mc niet goed vastzetten als deze in de rijrichting staat, sowieso gevaarlijk voor je kind dus.

Dit staat er overigens op de site van Maxi-Cosi

8. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Heb je het dan over een maxi Cosi of een ander merk? Want wat ik me afvraag is hoe je het stoeltje dan vastzet? Aan de maxicosi zit een soort van haakje (aan de kant van zijn hoofd) waar je de gordel door moet doen. Als je dat niet doet heb je kans dat bij een ongeluk de gordel onder de Maxi Cosi schiet, met alle gevolgen van dien...

Even voor de duidelijkheid, ik wil je niet aanvallen, hoor... Ik snapte dit alleen niet.. :D

9. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    klinkt ook wel heel logisch toch

mijn zoontje was met 5.5 maand al 9 kilo en kon nog helemaal niet goed zitten en juist doordat hij zo zwaar is is zitten een behoorlijke belasting voor zijn rug dus kan eigenlijk ook niet geloven dat MC zegt dat als ze 9 kilo zijn en het een beetje krap wordt dat ze dan maar in een vervolgstoeltje moeten omdat ze zwaar en stevig zijn en dat het daarom maar niet slecht voor de rug is
    raar verhaal

10. liesje1981

liesje1981 Actief lid

Sep 25, 2006
    176
    0
    0
    ja klopt
    we hebben het over een stoel die naar de bank kijkt
    dus niwet vooruit
    en daar mogen ze gewoon in!

en als de baby 9 kilo is mag die in een vervolg stoel!
    wel lezen waar we het over hebben!

11. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    Ik denk dat jouw zoontje wel ouder is als 4,5 maand? Je bent 10 dagen over tijd zie ik en er zijn weinig moeders die meteen na n bevalling alweer zwanger zijn.
    Mijn meisje is nog zo jong dus en ik vraag me af of t verantwoord is om haar nu in de wandelwagen te zetten.
    Dat ik ze erin kan zetten snap ik wel. Maar kan t geen kwaad?
    Je kunt n kleine baby ook los op de achterbank leggen, zolang ze niet omdraaien en je geen ongeluk krijgt etc. maar tis alleen niet verantwoord om dat te doen.

12. liesje1981

liesje1981 Actief lid

Sep 25, 2006
    176
    0
    0
    nee me banner klopt niet
    nee me zoontje is van 21 aug!

als je wagen goede vering heeft kan het geen kwaad
    nou moet ik zeggen dat ik en bugaboo heb!
    en die kan je naar je toe zetten!

Share This Page