Help me

Discussion in 'Zwanger worden' started by ladygaga, Apr 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ladygaga

ladygaga Niet meer actief

Ik ben 2 dagen geleden door me rug gegaan auwwwwww.
    Pijnstillers werken niet, ik heb nog wel zakjes ibiprofen liggen.
    Maar daar in de bijsluiter staat dat niet zo goed samen gaat met zwangerschap en zwanger worden mijn nod is volgende week maar denk dat ik me innesteling heb gevoelt nu durf ik die zakjes niet in te nemen maar ik verga van de pijn en heb ook nog een zoon rond lopen.
    Weet iemand of ik gewoon zo zakje in kan nemen ?
    Ik kan bijna niet meer doet zo pijn.
    Deze week is 1 grote nachtmerrie.
    HELP

2. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Ik heb reuma en ik gebruikte na mijn eisprong alleen een paracetamol als ik het echt niet kon uithouden. Ik durfde het echt niet aan.

Misschien kun je zo'n warmtepleister gebruiken?
    Weet niet of die tijdens een zwangerschap mag gebruiken...of anders gewoon een pittenzak.

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Dit heb ik gevonden:

Ibuprofen tijdens de zwangerschap

Veel vrouwen vragen zich af of zij ibuprofen wel of niet mogen gebruiken tijdens de zwangerschap. Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat het gebruik van ibuprofen tijdens de zwangerschap schadelijk kan zijn voor het ongeboren kind.
    Gebruik van ibuprofen in de vroege fase van de zwangerschap geeft meer risico op miskramen, hartafwijkingen bij de foetus en gastroschisis (een aangeboren afwijking van de buikwand). Ibuprofengebruik later in de zwangerschap kan aanleiding geven tot weeënremming en verlenging van de bloedingstijd bij de moeder en tot voortijdige sluiting van de ductus arteriosus Botalli, pulmonale hypertensie, bloedstollingsstoornissen, een gestoorde nierfunctie en nierinsufficiëntie bij de foetus. Ibuprofengebruik tijdens de eerste twee trimesters van de zwangerschap wordt vanwege de schadelijke gevolgen voor de foetus dan ook streng ontraden. Tijdens het derde trimester dient het middel absoluut niet gebruikt te worden.

Share This Page