Eerste cyclus, wat een onzekerheid?!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jomy, 15 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jomy

Jomy Niet meer actief

Hai dames,

Allereerst respect voor degene die al heel wat rondes bezig zijn!! Ik zit nu in ronde 1 en snap echt helemaal niks meer van mijn lichaam. Behalve dat ik me al weken niet lekker voel :( (buikkrampen, hoofdpijn, duizelig, moe)

Ik zit nu op dag 30 van mijn eerste (pil-loze) cyclus en nog geen tekenen van een komende ongi. Ik weet dat je eerste cyclus vaak langer duurt en dit soms wel 50 dg of langer kan duren en had dit ook wel verwacht. Maar had niet verwacht dat ik zoveel last/klachten zou hebben van het ontpillen!

Heb een paar keer, met tussenpozen van paar dagen hevige buikpijnen/krampen gehad. Ben al een paar weken super moe en ga elke avond wel paar uur eerder naar bed! En nu afgelopen week 2 x wat roze afscheiding gehad, heb ook gelezen dat dit afscheiding met bloed kan zijn als je ongi wordt, maar tot nog toe nog geen ongi. En ben van de week ook een paar x met vlagen duizelig geweest. Echt niet fijn!

Ik heb ook geen idee wanneer mijn eisprong is geweest, waarschijnlijk op een van de momenten dat ik zo'n krampen had? Dat was rond dag 9/10 en dag 16/17.
    Maar het kan natuurlijk ook best zijn dat het anders is geweest en ik het niet gevoeld heb.

Maar goed, doordat ik me vrijdag weer zo raar (duizelig, roze afscheiding, moe) voelde heb ik s avonds toch maar een testje gedaan, maar zoals al verwacht negatief natuurlijk. Ik heb nu voorgenomen dat ik nu aan het einde van deze week nog een testje ga doen als ik nog niet ongi ben, wil niet elke maand zoveel testen doorheen jassen :D

Maar wat is dat ontpillen en het ideen van 'we zien wel wanneer het een x raak is' me tegengevallen zeg! Heb behoorlijk last ervan en continu als ik wat voel lopen, ga ik naar de wc of ik ongi ben, pfff.

Zijn er meer meiden hier die ook zo'n last hadden toen ze stopten met de pil?

2. Steenbok81

26 mrt 2012
    52
    0
    0
    Werk 36 uur per week in de hulpverlening.
    Rijswijk
    Hier had ik ook last van, op het vloeien tussendoor na. Ben nu sinds gisteren ongesteld geworden. Ik werd ook gek van de onzekerheid. Rationeel weet je dat de kans klein dat het in 1x raak is, maar emotioneel gezien hoop je het toch. Ik heb getest tussendoor voor de zekerheid maar deze was negatief. Er waren zelfs mensen in mijn omgeving die dachten aan mij te zien dat ik zwanger was. Uiteindelijk was het toch echt ontpillen.

Succes met wachten.

3. Jomy

Jomy Niet meer actief

Ja zou graag wat meer inzicht hebben in mn cyclus haha. Ga er ook niet van uit dat het gelijk raak is maar had echt niet verwacht dat je lichaam zo reageert op het stoppen met de pil.

Grappig dat mensen aan je dachten te zien dat je zwanger was, haha. Jammer dat je nu ongi bent, maarja op naar ronde 2. Met 4wk is die troep vd pil uit je lichaam zeggen ze..

Hoelang was jouw eerste cyclus nu eigenlijk?

4. Felice88

Felice88 Actief lid

2 feb 2012
    359
    1
    0
    Tilburg
    Ja hoor hier nog zo'n ontpillende miep! Ik zit ondertussen op dag 47....heb ook regelmatig krampen gehad en vooral in het begin echt twee weken niet lekker (moe, kramp, misselijk, veel afscheiding opeens allemaal van dat soort rare dingen). Ondertussen ook alweer 3 testen verder haha uiteraard allemaal negatief ;)

Wat je zegt, mij is het ook tegen gevallen. Ik wist dat het iets langer kon duren, maar ik had er niet bij bedacht dat je er zo ongeduldig van kan worden. Dan maar liever een keer goed ongi worden ;)

Sterkte meid :)!

5. Jomy

Jomy Niet meer actief

Zoo, dag 47 alweer! Dan heb ik eigenlijk (nog) niks te klagen, maar voel me zo anders dan normaal! Jij voelde je dus ook niet lekker, vaag he?

Balen dat je steeds negatief test, ik ga proberen nu vrijdag pas weer te testen. Als ik niet ongi wordt en t zolang volhoudt, haha

Idd, dan maar liever goed ongi, want dit onzekere gedoe is ook niks!

Wat ik trouwens ook heb, levenechte dromen. Echt over van alles en als ik dan
    wakker wordt is het net echt. En als ik weer verder ga slapen, gaat t weer verder. Om gek van te worden! Weet niet of dit ergens mee te maken heeft hoor, maar valt me op de laatste maand :(

Nou jij ook succes met afwachten meid!

6. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Toen ik stopte met de pil had ik 2 maanden last van het ontpillen. Het is echt niet leuk en dacht ook elke keer zwanger te zijn. Maar dit was helaas niet zo.
    Hierna hebben we een aantal maanden met condoom gedaan (ook af en toe niet haha), en vond het prettig zo inzicht te krijgen in mijn cyclus.
    Inmiddels ook begonnen met tempen en ovutestjes.
    Vooral het temperaturen geeft me een stuk rust. Zo kan je heel makkelijk je eisprong ontdekken (wel pas nadat je 'm hebt gehad vaak). Maar zo leer je echt je lichaam een beetje kennen en dat is ideaal.

Op dit moment is mijn cyclus behoorlijk in de was. Pas maanden na dat ik gestopt ben dus. Had een vrij regelmatige cyclus. Die is nu helaas verdwenen.

Hoop dat we allemaal snel een KNALpositieve test in handen mogen hebben.

7. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Toen ben in januari gestopt met de pil en heb ook 2 maanden behoorlijk last gehad. Eerste paar weken flinke hoofdpijn, duizelig en het gevoel 'niet echt' te zijn. Daarna heel veel buikpijn, rugpijn, buikkramp, gerommel en geborrel in mn buik, lange cyclussen. En elke keer maar naar de wc rennen om te kijken of ik niet ongesteld was en af en toe testen die steeds negatief bleven. Ik ben vorige maand begonnen met temperaturen en dat geeft me iets meer rust. Deze maand ben ik ook begonnen met ovutesten om mij ei op te sporen.

8. Jomy

Jomy Niet meer actief

Hey,

jeetje, kan je er echt zolang last van hebben? :( Ben t nu al zat, al dat vage gedoe haha...

Balen dat je cyclus niet meer regelmatig is! Het tempen is niet handig voor mij denk ik aangezien ik verschillende diensten heb kwa werk. En ik wil ook niet gelijk met al die dingen beginnen. Ovulatietesten wil ik pas na een half jaar mee beginnen ofzo (om mezelf niet helemaal gek te maken ;)

9. Jomy

Jomy Niet meer actief

Gelukkig ben ik dus niet de enige die er zo'n last van heeft :( Ik hoop dat ik snel van dat gerommel af ben en een goede cyclus krijg!

Zoals ik bij Charise al zei, tempen gaat bij mij niet omdat ik wisselende diensten werk en de ovutesten wil ik nog even mee wachten omdat ik anders helemaal te veel ermee bezig ben (denk ik)

Iig succes en hopelijk idd allemaal snel een positieve test!!

10. Felice88

Felice88 Actief lid

2 feb 2012
    359
    1
    0
    Tilburg
    Hoi Charise, heb je al eens gedacht aan de Etos zwanger worden? Ik hoor er goede verhalen over en er zit ook de juiste hoeveelheid foliumzuur in. Meiden met een onregelmatige cyclus zijn er echt bij gebaat (lees ik dan....)

11. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    Mijn eerste cyclus na de pil was 29 dagen dus heel mooi, maar het was daarna elke maand verschillend. Het varieerde van 25 tot 38 dagen dus dat viel mij ook wel tegen. Maar ik was al blij dat mijn cyclus meteen op gang kwam, hopelijk is dat bij jou ook snel het geval.

12. Jomy

Jomy Niet meer actief

Ja, dus dat zegt dus ook nog niks... Pfff, wat heeft die moeder natuur een hoop in handen he? Hahaha..

Jij hebt inmiddels wel een zoontje zie ik! :)

Ik wacht het nog maar een paar dagen af :)

13. Jomy

Jomy Niet meer actief

Nu net even geklust :) en toen weer roze afscheiding/sperma (sorry voor de details) bij het afvegen. Denk dat ik dan toch wel ongi ga worden ondanks dat ik niks in mn buik voel? En dat het dus gewoon afscheiding gemengd met bloed is?

Nou ik ben benieuwd morgenochtend :)

14. pompeuske

pompeuske Lid

2 apr 2012
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben gestopt midden maart met de pil, al die kwaaltjes ook doorlopen, nu sinds 13/ 4 ongi na cyclus van 27 dagen en zoals tijdens mijn pilgebruik geen kwaaltjes in de rode week, vanaf morgen ronde 2 en op naar de kwaaltjes maar tis voor een goed doel e ;.)

15. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik ben aan het ontpillen, vandaag is dag 29. Ik heb al een week lang het gevoel alsof ik ongi moet worden, maar er is nog altijd niks. Ik word er erg ongeduldig van! En ik droom al de hele week of over mijn ongi of over baby's (een vriendin is afgelopen week bevallen, daar zal het wel aan liggen). Ik had van tevoren echt niet gedacht dat ik er nu al zo mee bezig zou zijn en dat terwijl we nog niet "echt" bezig zijn (ivm medicijngebruik moet ik 3 maanden wachten voordat ik zwanger mag raken).

16. Jomy

Jomy Niet meer actief

Hoi hoi,

Ik ben vandaag een heeeel klein beetje ongi geworden. Nog niet echt super veel bloed verloren, maar moet ik dit dan weer als dag 1 tellen? Ik heb nu dus een eerste cyclus gehad van 30 dagen, netjes toch? Nu hopen dat de volgende ook zo is!

Op naar ronde 2 (had ook niet verwacht zwanger te zijn, maar wel op een hele lange cyclus, dus ik ben blij!)

17. supereefff

17 apr 2012
    10
    0
    0
    juf
    Gelderland
    Wat fijn om dit te lezen.
    Ik ben 1 april met de pil gestopt (geen grapje:p) en heb daarna nog een onttrekkingsbloeding gehad. Als je het goed bekijkt ben ik nu dus anderhalve week pilloos. Ik voel me echt beroerd. Dat gerommel in mijn buik houdt maar niet op, geen eetlust (probeer wel genoeg te eten maar het gaat niet van harte), hoofdpijn, en chagerijnig:(. Vandaag ook roze bloed verloren en wat lichte, drukkende pijn in mijn onderbuik. Ik hoop echt dat mijn eigen cyclus snel weer op orde is want ik word er niet vrolijker op zo...

18. Jenna28

Jenna28 Lid

6 mrt 2012
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu ook sinds n dikke maand gestopt en nog geen ongi te bekennen. Wel af en toe last van steken en meeeega gevoelige tepels(?)

Omdat ik last had van de pil ben ik naar de gyno gegaan die vervolgens een echo heeft gemaakt. Daaruit bleek ook dat mijn eierstokken vol zitten met follikelcystes. Hij zei ook dat wanneer de ongi niet op gang komt ik weer terug moet komen. Heb 2 mei een afspraak dus ben erg benieuwd!

Zou eigenlijk wat later gestopt zijn met de pil maar gezien de situatie leek t me beter om te stoppen en te kijken of mn lichaam zn werk nog wel doet. Want t kan goed zijn dat ik pcos heb :(

19. Steenbok81

26 mrt 2012
    52
    0
    0
    Werk 36 uur per week in de hulpverlening.
    Rijswijk
    Mijn eerste cyclus was 33 dagen, dus dat was tenslotte maar 5 dagen langer dan toen ik nog aan de pil was. Gelukkig is alles lekker snel weer op gang gekomen, dat is toch wel een fijne bijkomstigheid als je tot de ontdekking komt dat je niet zwanger bent.

20. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben vandaag, dag 31, ongesteld geworden. Eerste keer in mijn leven dat ik daar blij mee ben :)

@ Jomy: ik had gisteravond laat ook al een heeeeel klein beetje bloedverlies, maar het zette vandaag pas echt door. Ik tel vandaag dan denk ik als dag 1.

Deel Deze Pagina