nachtmerries

Discussion in 'De lounge' started by Femke86, Jul 31, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Femke86

Femke86 Bekend lid

Feb 15, 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vannacht werd ik weer eens wakker, doodsbang dat er inbrekers in huis zijn. Had er blijkbaar net over gedroomd.
    Ik moet mezelf dan echt even weer toespreken dat het slechts gedachten zijn en geen werkelijkheid. Raak dan een beetje in paniek :p maar ben dan wel zo moe dat ik meteen doorslaap en blij als het weer ochtend is :)

Heb jij weleens nachtmerries en wat gebeurt er als je wakker wordt?

2. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Hier ook regelmatig nachtmerries. Ik durf dan echt even mijn ogen niet meer dicht te doen. Uit angst dat het terug komt.
    Heb ook vaak dat ik wakker word en denk dat ik gelijk beneden hoor. Dan ga ik even op de overloop staan en dan hoor ik niks. Maar zodra ik in bed lig hoor ik het weer. Het kan dan soms wel ander half uur duren voor ik weer mijn ogen dicht durf te doen. Gek word ik er soms van

3. Femke86

Femke86 Bekend lid

Feb 15, 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ohhh herkenbaar! Ik heb ook gemerkt dat ik lawaai kan dromen, ook als ik al iets wakker ben.
    Dan klinkt het heel echt, maar dan was het slechts in gedachten.
    Heel irritant :D

4. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

Feb 13, 2011
    1,821
    72
    48
    Groningen
    Ik heb ook met enige regelmaat nachtmerries. Ik droom sowieso nogal heftig, ook als het fijne dromen zijn. Ik onthoud mijn dromen altijd en dat is bij nachtmerries echt vervelend.

Aan mijn moeders kant van de familie hebben veel familieleden dit, we wisselen altijd verhalen uit over rare dromen :D

Ik heb me er bij neergelegd. Als ik een heftige droom heb gehad en ik lig er wakker van, zet ik vaak even op mijn telefoon met koptelefoon een rustig muziek je op, dan val ik wel weer in slaap.

5. Lovelymom85

Lovelymom85 Actief lid

May 1, 2016
    330
    9
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb hetzelfde, sowieso droom ik iedere nacht en onthou het ook. Vooral nachtmerries waarin mijn kinderen voorkomen...brrr, daar kan ik de hele dag mee zitten :(

6. butterblue

butterblue Bekend lid

Nov 7, 2014
    716
    156
    43
    Werk in het ziekenhuis!
    NL
    Jeetje ja, lijkt de laatste tijd veel erger dan normaal te zijn. Ik heb heel erg mooie en heldere dromen die ik onthou, maar de ergere dromen vergeet ik ook niet makkelijk.
    Ik heb afgelopen week 2 nachten over 2 overleden klasgenoten van de basisschool gedroomd. Niks ergs ofzo, maar ik realiseerde me in de droom dat ze er helemaal niet meer zijn. Werd erg verdrietig wakker.
    Maar ook dat een mooie vrouw me kwam vertellen dat ik een meisje krijg en wat haar naam is :)
    Ik ben er in elk geval altijd van onder de indruk en moet even het bed uit om te gaan plassen ;)

7. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    4,891
    4,387
    113
    Bij mij waren de dromen vooral tijdens mijn zwangerschap heftig, nu valt t wel mee. Ben één keer hysterisch gillend wakker geworden toen ik droomde dat ik ontdekte dat mijn zusje was begonnen met roken...nou ja ;). Wij hebben beiden nog nooit gerookt.:)

8. Femke86

Femke86 Bekend lid

Feb 15, 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik droom trouwens ook wel eens iets heel grappigs en dan moet ik zo hard lachen dat ik er wakker van word. Haha!

9. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ja altijd heftige dromen.
    Soms duurt het echt een kwartier totdat ik besef dat het een droom was

10. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

Dec 5, 2013
    2,073
    465
    83
    Female
    Drenthe
    Pff ook last van, heftige nachtmerries soms

Laatste tijd minder intens maar wel dat ik huilend wakker wordt. Kan variëren van sigaretten roken en drinken tijdens zwangerschap tot mensen die overlijden of dat mij wat overkomt.

Maar vannacht droomde ik dat ik van een meisje zou gaan bevallen, maar ik had nog maar een kwartier voor de uitgerekende datum dus ze kwam binnen een kwartier *mwhaha* - in de benzinepomp. Ik huilde want ik wilde niet in een benzinepomp bevallen. (overigens zwanger van toch echt een jongetje haha)

11. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Ik droomde vannacht dat mijn man me vertelde dat hij verliefd was geworden op zijn ex.. :$

12. susy26

susy26 Niet meer actief

Ook hoor, was een keer zo bang van een droom. Dat ik bijna ging huilen... En toen ik weer ging slapen. Ging tie droom gewoon verder 😯

13. susy26

susy26 Niet meer actief

Die dromen heb ik ook soms, dat me man mij niet meer wild, en een ander heeft. Dan zegt tie, had je weer zo stomme droom hihi

14. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

May 23, 2011
    3,324
    673
    113
    Utrecht
    Ik kan iets heel geks....ik kan mijn dromen vaak sturen, helaas niet altijd. Maar om de één of andere reden besef ik blijkbaar dat ik aan het dromen ben en kan dan kiezen of ik linksaf of rechtsaf ga bij een achtervolging of zo. Ik kan ook enge dingen/mensen veranderen in iets anders. En ik kan ook bij iets engs of voordat er iets engs gebeurt, mijn ogen openen zodat ik dus wakker word.
    Ik kan dit niet altijd, omdat sommige dromen toch wel echt lijken.
    Maar ik ben al lang blij dat het mij heel vaak wel lukt om een droom te sturen of te beëindigen door mijn ogen te openen. Dat is trouwens heel erg moeilijk aangezien ik in mijn dromen natuurlijk voor mijn gevoel mijn ogen al open heb.
    Ik weet niet hoe ik dit kan en wanneer dit is ontstaan, maar ik weet wel dat ik al vanaf kinds af aan heel veel nachtmerries had.

Is er misschien iemand anders die zijn/haar dromen ook kan sturen of beëindigen?

15. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

Dec 5, 2013
    2,073
    465
    83
    Female
    Drenthe
    Niet perse sturen maar als ik lichtjes slaap en droom dan kan ik soms wel een soort van nadenken/sturen in mijn droom. Maar dat is meer in de overgang van slaap naar wakker.

16. Sophy

Sophy VIP lid

Aug 28, 2011
    5,875
    2,875
    113
    Noord-Holland
    ik heb elke nacht dezelfde nachtmerrie: dat de kinderen van de trap af vallen :( en als die toevallig niet komt, belanden we met de fiets in de sloot.. de angst zit blijkbaar nogal diep :)

17. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Toevallig van de week ook gedroomd over inbrekers. Dat ze op onze slaapkamer de printer hadden gestolen terwijl wij lagen te slapen, wij hadden er niks van gemerkt 😄

Dat droomde ik geheid omdat de laatste weken snachts het raam op onze slaapkamer open staat.

Wat wel echt heel erg naar is en waar ik echt huilend van wakker wordt is dat ik paar keer per jaar droom dat er een naaste overlijd. Inmiddels is m'n complete familie incl m'n kids en ikzelf al overleden is m'n dromen.. Echt verschrikkelijk, van zelfmoord tot aan doodgeschoten worden.

18. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

Nov 9, 2013
    4,130
    2,517
    113
    Female
    Amsterdam
    Dat had ik als kind ook heel vaak!
    Helaas nu nooit meer.
    Ik kan met ook herinneren dat ik mijn ogen probeerde open te doen en dit heel moeilijk ging.
    Ik vond het heel fijn om de droom te kunnen sturen. Mis het wel haha

19. Femke86

Femke86 Bekend lid

Feb 15, 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Volgens mij heet dat (uit mijn hoofd) lucide dromen.
    Alle nachtmerries met uitzondering van de inbrekers kan ik ook wijzigen. Een enge achtervolger veranderd in een leuke vent, vier wielklemmen op mijn auto wijzig ik met een vingerknip in 4 wielen, ga zo maar door. Maar bij echt trauma's enzo lukt dat niet. Misschien moet ik het eens proberen ;)

20. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

Dec 11, 2014
    1,158
    442
    83
    Female
    Ik droom ook vaak naar en eng, dat ik achterna gezeten wordt, dat iemand in wil breken en ik niet kan roepen, dat een dier mij blijft bijten etc. Als ik dan wakker word voel ik mij ook echt angstig en moet ik even wat op mijn telefoon doen ofzo om mijzelf uit die 'sfeer' te halen. Ik onthoud dromen ook bijna altijd.
    Bij mij hangt dit 9 van de 10 keer samen met warmte. Als ik het te warm heb ga ik dromen. Wij liggen dus ook nooit onder een heel dik dekbed en altijd met het raam op kantelstand. Als ik naar gedroomd heb doe ik dus altijd meteen wat aan mijn deken of mijn voeten buiten boord.

Share This Page