Woonverzekeringen waar hebben jullie deze afgesloten?

Discussion in 'De lounge' started by MyMiracle, Jul 31, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,657
    2,872
    113
    Waar mijn huis woont
    Binnenkort wordt onze nieuwbouw koopwoning opgeleverd.
    Nu ben ik bezig met het uitzoeken van de benodigde verzekeringen en dan met namen de aanbieders, kosten, voorwaarde enz.
    Maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
    Voor mijn gevoel mis ik verzekeraars.......;)

Wij zijn nu bij Abn verzekerd en wonen in een huurhuis.
    We hebben nog nooit iets gedeclareerd, dus daar heb ik geen ervaring mee bij de Abn. Qua kosten zijn ze vrij laag en de dekking is gemiddeld.

Waar zijn jullie verzekerd? Ben je tevreden over de dekking, voorwaarden kosten, pakketkorting(verschilt nog al in procenten is me opgevallen) en behandeling van declaraties?

Help a girl out:cool:

2. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Fbto. Was ook goedkoop. Alles wat je voor het huis nodig hebt (woon en opstal en glas) en aansprakelijkheid.
    We hebben al eens glas geclaimd, en er werden geen vragen gesteld over wiens schuld het zou zijn. Het was ook redelijk prijzig aangezien onze glazen niet rechthoekig zijn maar werd gewoon vergoed .

We hadden in het huurhuis ABN maar die was flink duurder

3. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    #3 mam1991, Jul 31, 2016
    Last edited: Jul 31, 2016
    Alles bij de SNS bank (op auto, motor, zorgverzekeringen na), loopt onze hypotheek ook bij :) gegarandeerd niet onderverzekerd en voor ons de goedkoopste die we konden vinden (all risk en geen eigen risico)

4. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

Apr 27, 2015
    2,585
    1,247
    113
    Unive. We hebben alles daar qua verzekeringen en krijgen dus een flinke pakketkorting op alle verzekeringen.

5. dochters

dochters Fanatiek lid

Jul 11, 2013
    4,894
    15
    38
    Female
    Wij ook!

6. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Zelfde als hierboven, pakketverzekering van unive.

7. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Hier interpolis. Niet de goedkoopste maar nooit gezeur als er eens wat gebeurd.

Ik ben 1 keer overgestapt naar fbto omdat ons dit geld bespaarde en ik kon wel janken toen er iets gebeurde. Ze wilden het wel uitbetalen maar dan had ik de volgende keer een eigen risico van 150 euro. Dus ze adviseerden om het zelf te betalen.

Gelijk terug gegaan toen het kon. Als ik nu iets heb dan bel ik en geef het door. Het geld is binnen 3 dagen binnen en ik stuur alle gegevens door per mail wat ze willen hebben. Dat is mij die paar euro per jaar meer absoluut wel waard.

8. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Hier ook FBTO en zeker een goedkope verzekering. Maar de prijs ligt volgens mij ook heel erg aan de grote van je huis. Of is dit weer een andere verzekering. Heb er helaas weinig verstand van. Schoonmoeder heeft dit allemaal uitgezocht met mijn man.

9. Rosy90

Rosy90 VIP lid

Jul 29, 2014
    9,546
    6,410
    113
    Female
    Dela op aanraden van de Hypotheker

10. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Delta lloyd. En ben behoorlijk tevreden. 😊

11. DisneyMama

DisneyMama Bekend lid

Nov 7, 2013
    819
    436
    63
    Hier centraal beheer icm werkgeverskorting en pakketkorting, allrisk zonder eigen risico en ook buitenhuis dekking.

Tip, zet alles op papier naast elkaar van de aanbieders die je interessant vind en kort de belangrijkste voorwaarden voor jezelf, maakt vergelijken iets makkelijker maar het is inderdaad een gedoe! Succes!

12. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Gommans tax in venlo. goede service, ruime pakketten nergens goedkoper tegen gekomen.

13. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

Jan 16, 2011
    3,569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Unive, ook het pakket waarbij zowel binnen- als buitenshuis eigen schade wordt gedekt (mijn dochter die mijn telefoon heeft laten vallen....)

14. mumija

mumija Niet meer actief

Interpolis. Ben zeer tevreden.

15. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,657
    2,872
    113
    Waar mijn huis woont
    Bedankt voor de reacties!

Naar aanleiding van de reacties bij Unive gekeken. Ik kan daar geen premie berekening doen.....misschien omdat het een nieuwbouw woning is die nog opgeleverd moet worden.
    In iedergeval niet handig.
    Ik probeer het morgen nog een keer.

16. Dehi

Dehi Actief lid

May 18, 2013
    468
    134
    43
    Brabant
    Hier ook pakket verzekering bij Unive en idd erg tevreden over!

17. Casara

Casara Fanatiek lid

Aug 20, 2014
    2,263
    416
    83
    Hier ook centraal beheer met werkgeverskorting. Zeer tevreden over.

18. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

Apr 16, 2016
    2,364
    2,822
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    SNS. We hadden inboedel bij Interpolis, maar toen we gingen kopen en ook opstal nodig hadden, was SNS het voordeligste met goede voorwaarden om inboedel en opstal samen af te sluiten. De rest hebben we bij interpolis gelaten. Helaas moesten we gelijk in de 1e maand gebruik maken van opstal. We waren echt enorm blij met SNS. Alles werd goed, snel en duidelijk afgehandeld!!

Tip: sluit inboedel en opstal altijd bij dezelfde aanbieder af. Zo voorkom je geneuzel over of het onder inboedel of opstal valt, want dat maakt dan niet uit voor de verzekeraar. Anders loop je t risico dat verzekeraars naar elkaar gaan wijzen of je schade tussen wal en schip valt door net een verschil in dekking bijv.

19. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

Apr 25, 2011
    6,028
    2,894
    113
    't Gezellige Brabant
    Wij hebben nu idd ook SNS. Zonder eigen risico, heel fijn. Hiervoor zaten we bij premio. Er was bij ons ingebroken. Konden we 2x eigen risico betalen ad. 135 per keer, omdat de schade aan de garage opstal was en de fiets die er uit gestolen werd onder de inboedel viel. Belachelijk, het kwam er bijna op neer dat we bij moesten betalen voor een gestolen fiets van ooit 1600 euro.

20. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

Jul 6, 2015
    1,714
    468
    83
    Female
    ZLM! Super tevreden en goedkoop, maar deze verzekering biedt volgens mij niet in alle provincies zijn diensten aan.

Share This Page