Help! Medela soft schild gezocht!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door s82, 22 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. s82

s82 Actief lid

10 mei 2011
    451
    18
    18
    Ik ben half april uitgerekend van ons 2e kindje.
    Ik heb mijn medela swing weer opgezocht, maar dat soft borstschild is niet mooi meer, die moet vervangen worden. Nu zie ik wel losse borstschilden, maar nergens een soft schild, dat vond ik veel prettiger! Weet iemand waar deze nog te krijgen zijn?

2. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Heb je al gekeken bij het Moedermelk Netwerk? Daan kan je heel veel online bestellen.

3. s82

s82 Actief lid

10 mei 2011
    451
    18
    18
    Ja, helaas hebben ze daar ook alleen de harde personal fit schilden.
    Toch bedankt

4. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb ze nog gekocht toen mijn jongste geboren was, nu dus 3 jaar geleden. In de winkel wisten ze me te vertellen dat die er waarschijnlijk uit zouden gaan.
    Misschien is dat inmiddels gebeurd?

Ik heb uiteindelijk toch vaak die hardere schilden uit één stuk gebruikt, dat was even wennen maar daarna bevielen ze me wel goed.

Heb je al contact opgenomen met Medela zelf?

5. s82

s82 Actief lid

10 mei 2011
    451
    18
    18
    Ja ze zijn inderdaad uit het assortiment helaas, dus ik ben bang dat ik dan toch maar aan die harde moet gaan wennen.

6. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Onze lactatiekundige kon er ook niet meer aan komen vertelde ze, zij zei dat ze er inderdaad uit zijn.

7. Liene

Liene Actief lid

23 feb 2011
    231
    0
    0
    NULL
    Aan het Tjeukermeer
    Mijn lactatiekundige vertelde me al een jaar geleden dat ze er uit zouden gaan. de soft schilden zijn erg gevoelig voor te warm of bijv. te lang steriliseren. ik had bij het gebruik van de soft schilden binnen een week bloedende tepels omdat ze net niet goed pasten en daardoor gingen irriteren. en ook al waren aangetast door het steriliseren :(:(
    daarna overgestapt op de harde schilden naar alle tevredenheid. heb wel even moeten zoeken naar de juiste maat. ze komen volgens mij wel in 5 of 6 maten, en elk geval bij de lactatiekundige. uiteindelijk was de kleinste maat toch eigenlijk nog te groot (al hoewel ik geen kleine borsten heb, maar blijkbaar wel kleine tepels ?)

8. s82

s82 Actief lid

10 mei 2011
    451
    18
    18

Ok, klinkt inderdaad wel goed. Het klopt dat ze er gelijk na de eerste keer uitkoken al niet meer mooi rond waren. Fijn om te horen dat het met die andere dus ook goed kan gaan. Ik vond die er iets minder comfortabel uitzien, maar inderdaad dan gewoon proberen. Bedankt!

Deel Deze Pagina