Borstweigeren

Discussion in 'Borstvoeding' started by Wup, Mar 22, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Hoi meiden,

Mijn 4 maanden oude zoontje weigert sinds vandaag de borst. Zodra ik hem probeer aan te leggen begint hij te huilen en zet zich af.
    Ik kolf nu dus en dan krijgt hij gekolfde melk. Die drinkt hij zonder probleem leeg. Ik heb hem vandaag de fles door een ander laten geven.

Er zit sinds vandaag wel een dikke bobbel in zijn mondje, bij een hoekje, maar het lijkt me nog wat vroeg voor tandjes? Ik herken het ook helemaal niet van mijn andere zoontje.

Wie weet wat ik hier aan kan doen? We worden er beide momenteel gefrusteerd van dus ik push verder niet. Wil hij niet dan krijgt hij een fles. Maar ik zit er noet op te wachten om vannacht te moeten kolfen en een fles warm te moeten maken.

Is dit een "fase", en komt dit nog weer goed? Alle ervaring is welkom! Het is geen fijn idee dat hij de fles liever heeft dan mij!

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Lijkt wel op tandjes. 4 maanden is ook een beruchte fase van productiedip. Misschien komt de melk minder snel dan anders en raakt hij gefrustreerd. Met de fles hoeft hij natuurlijk minder moeite te doen.

Ik zou toch proberen hem zo vaak mogelijk aan te leggen. Des te eerder is je productie weer stabiel en zo 'verleert' hij het drinken niet. Je kan misschien eerst wat melk afnijpen zodat hij niet zo lang moet zuigen voor je toeschietreflex.

3. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    De productie en tsr is geen probleem volgens mij. Hij weigert gewoon om ook maar om de borst aan te raken met zijn mondje. Net op mijn vrije dag hoop je hem weer lekker zelf te kunnen voeden en dan lukt het niet

4. kuiken1985

kuiken1985 Actief lid

Sep 21, 2012
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook na de eerste toeschietreflex weg gedronken te hebben onrustig maaien met armen en benen en tot slot vaak krijsen van boosheid. Ook op het cb over gehad die dachten ook aan combinatie van dip weer werken en gewent aan snelle melkstroom uit fles bij de oppas. Ik heb wat gelezen over veel aanleggen en niet forceren. Cb zegt bijvoeden evt met thee maar dat lijkt me niet goed voor hem en productie. Als hij echt boos is en niet rustig word heb ik hem 2 keer 100 cc afgekolfde melk nagegeven maar dat voelt zo als falen. :( vaak erger de dag na een werkdag.

5. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Hier ook de 4maand dip gehad. Idd een beetje melk op de te
    El en dit tegen lipje aan houden hielp bij mij enigsinds.

Mocht t nou echt zo zijn dat je vannacht moet kolven kun je het toch ook meteen geven? Is op lichaamstemperatuur dus hoef je niet perse warm te maken toch? (Hier drinkt ze het zelfs gewoon koud ;))

6. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

Mar 2, 2012
    1,324
    0
    0
    Nou, hier drinkt hij dat eht niet. Hij is zo kieskeurig. Het moet extra warm zijn in de fles, anders trekt hij een heel vies gezicht en weigert gewoon, haha.

Share This Page