Declareren

Discussie in 'De lounge' gestart door Sammie88, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Vandaag moest ik mijn urine inleveren omdat de huisarts een zw test wou doen.
    Zo gezegd zo gedaan, vervolgens roept de assistent mij naar de balie en zegt dat kost je dan 12 euro!
    Ik zeg waarvoor?

Ja voor de test..zo'n dood gewone dipstick..

Is dit niet belachelijk!
    Er is mij van te voren niks verteld over eigen kosten, want had er thuis ook nog genoeg liggen maar de huisarts wou speciaal een test van hun gebruiken!

Nu gaf ze mij ook geen kwitantie van betaling, ze zegt krijg je toch niet vergoed..

Is dit waar of moet ik gewoon terug gaan en de factuur op sturen naar zorgverzekeraar?

2. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Dat klopt helaas.
    Een zwangerschapstest is bij de huisarts al een tijdje nu niet meer gratis.
    Ik heb het een paar jaar terug ook zelf moeten betalen.
    Het zit ook niet meer in het verzekerings pakket.
    Dus declareren heeft inderdaad geen zin.
    Sorry...

3. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    Als hij perse wilde dat je die test daar zou doen vind ik niet dat hij jouw die kosten dan doorberekenen. Heeft hij dat gedaan om medische redenen ofzo?

4. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Ik had gister ochtend zelf getest en gister bij bezoek dit ook verteld.
    Hij zei dat hij het met eigen ogen wou zien.( wat valt er te zien aan een negatieve test)
    En dat ik vandaag mijn urine moest meenemen zodat hij kon testen.

Mijn huisarts heeft het volgens mij niet zo op dat ik zwanger wil worden (hij is van de oude stempel).

Hij heeft me al meerde malen verteld dat hij mij te jong vind!

5. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Dit vind ik overigens wel belachelijk hoor.
    Je huisarts had je iig al van te voren moeten melden dat die zwangerschaps test je geld zou kosten!
    Ten tweede...had hij het zo graag willen zien dan had je een test van thuis mee kunnen nemen (die vaak nog veel goedkoper zijn) en hem daar het resultaat kunnen laten zien.
    Hij heeft je er nu echt ingeluist hoor.
    Ik zou nu ook weigeren dit te betalen.
    Hij heeft je niet geinformeerd...en op wat voor basis had hij bewijs nodig?
    Hij had je dan ook eventueel kunnen doorsturen voor een bloedtest.

En zeggen dat je te jong bent....wat een achtelijke arts...en wat een bemoeial...bleh

Succes...vertel hem maar dat hij die rekening mooi ergens kan douwen waar de zon niet schijnt hehe

6. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    dat is vreemd zeg...! sinds wanneer zou dat zijn?
    ik heb in november '07 ook een zwangerschapstest gedaan bij de huisarts omdat hij niet geloofde dat ik van 2 vergeten pillen zwanger zou zijn (wel dus ;)) maar heb daar echt nooit wat voor hoeven betalen hoor!
    sammie88, huisartsen met een erg duidelijke mening over een zwangerschap, praat me er niet van... na een postnatale depressie in de kraamtijd van de oudste, heeft ze toen ik onverwachts zwanger bleek van de 2e diverse keren gezegd dat er ook zoiets bestaat als abortus, terwijl ik toch héél duidelijk was dat dit kindje enorm welkom is!
    ik zou je huisarts er zeker op aanspreken, ik merk zelf dat mijn huisarts er steeds weer op terug blijft komen... zelfs nu de 2e er al is en het perfect gaat allemaal kan ze het niet laten om bij vrijwel ieder bezoekje de mirena spiraal te promoten terwijl ik toch héél duidelijk ben geweest dat ik geen spiraal wil...... ik vraag me soms af, waar bemoeien die mensen zich mee! (bovendien ben ik op een hele normale leeftijd voor een kindje, en hebben we alles goed op orde, dus waar ze de brutaliteit vandaan haalt...?!) je kunt mensen niet alleen maar beoordelen op leeftijd vind ik, en ookal zou er iemand aan de jonge kant zijn voor een kindje, diegene heeft meer baat erbij dat je een huisarts hebt die je steunt als het niet goed gaat, dan een huisarts die je enkel beoordeelt op het maken van 'een verkeerde beslissing' in ZIJN ogen (want wie is hij om daarover te oordelen...?)

7. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Nou dat was het leuke hieraan, ik moest eerst betalen en toen kreeg ik pas de uitslag.
    En dan de assistente keihard roepen waar andere patiënten bij zijn, je moet je zwangerschapstest betalen en hij was negatief.

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik zou maken dat ik daar weg kwam.wat een ongelovelijke piep.die assistente ook wat een must zeg om dat zo te schreeuwen.daarbij hoor een huisarts zig niet te bemoeien met leeftijd etc.

9. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    nou ja wat asso gewoon :confused:
    bij mij is het idd ook dat je moet betalen bij een test bij me huisarts, dus doe het daar ook niet
    maar hij had jou dat wel moeten vertellen dat je moest betalen

10. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    eigenlijk is het ook best vreemd... 'vroeger' was het normaal als je op je 20e ofzo een kindje wilde, en vandaag schijn je dan niet goed bij je hoofd te zijn ofzo ;)
    ik ken diverse mensen van 20 die hun leven echt wel goed op orde hebben, allebei een baan, een (huur)woning, etc.
    waarom veroordelen zoveel mensen dat toch...

11. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    dat vind ik ook
    ik kreeg vorig jaar ook al schreven gezichten toen we vertelde dat we bezig zijn voor een baby.
    we hebben alles voor elkaar en het is toppie tussen ons dus waarom niet!
    ik zou er persoonlijk niet aan moeten denken om pas laat kinderen te krijgen

12. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Gisteren begon hij al rare vragen te stellen.

Als je zwanger bent of ik het dan wil houden (hij weet dat ik een kinderwens heb).
    Of het financieel haalbaar is, en of ik een vaste vriend heb... :(

Mijn vriend werkt we hebben een 4 kamer woning, vriend betaald alles en ik ga weer werken vanaf Januari en natuurlijk heb ik een vaste vriend anders zou ik geen kinderwens hebben...

13. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Raar hoor die dokter dat hij dat vindt....als jij 20 bent en je wilt een kindje dan is dat toch prima....idd vroeger was er toch ook niks raars aan?

zou lekker een andere dokter opzoeken...

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

nou ik word ook veroordeels hoor een hkennis van mij ma is 30 en heeft een kleine van 6 maand.en die vind het onverantwoordelijk dat ik al aan kinderen begin.ze zegt dus gewoon glashard dat ik nooit geen goee moeder kan zijn omdat ik te jong ben.

nou ze moet naar dr zelf kijken hoor.zij geeft een kindje van 2,5 straf omdat ze dr fles niet leeg drinkt.zij vind dat een kleine van 4 maanden zelf de tanden moet kunnen poetsen.zij gaat 2 weken terug kamperen en legt die kleine in een apparte tent!

hoezo zou ik geen mama kunnen zijn?ik heb een eigen huis allebij een contract voor onbepaalde tijd.alles compleet voor de kleine.ik snap al die vooroordelen niet hoor

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

Je hebt deze dubbel geplaatst.
    Ik doe deze dicht, bij zwangerschaps- en ovulatietesten laat ik hem open.
    Elmo

Deel Deze Pagina