Wie weet een goed idee?

Discussie in 'De lounge' gestart door Leeuw89, 20 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

Hallo!

Ik ben al een tijdje aan het denken, Ik ben nu gastouder en dat bevalt me prima.. maar ik weet niet wat ik moet gaan doen als me kindje er is..
    Ik kan dan als gastouder blijven werken maar dan bij mij thuis maar ik vraag me af of dat wel zo leuk is! Dan ben je blij dat je eigen beeb er is en dan moet je ook nog is op andere kinderen passen!

Ik wil het liefst iets thuis doen maar dat is denkelijk haast niet mogelijk! Ik dacht kan dan een opleiding gaan doen en dan iets thuis beginnen maar wat? :(

Vind het echt zo moeilijk!

Wat zouden jullie doen en wat gaan jullie doen, en tips!

Bedankt alvast :)

LIefs

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik ben autofotograaf en ga automeetings af om te fotograferen voor autobladen en magazines en doe betaalde shoots. Dit wel alleen in het weekend. Ik bewerk ze thuis en zet ze binnenkort allemaal op mijn eigen site.

Tip: misschien kan je iets voor jezelf beginnen? Een vriendin van mij koopt via Marktplaats bijvoorbeeld een hele partij van 50 paar oorbellen voor 12 euro, poetst ze op en maakt ze mooi en verkoop ze dan voor 2 euro per paar.

3. Rainbow78

Rainbow78 Actief lid

22 sep 2008
    189
    0
    0
    Ik ben ook gastouder en vang kindjes thuis op. Naast mijn zoontje van bijna 10 maanden nog 2 baby's. Erg gezellig en je bent nooit te laat op je werk ;)

4. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.715
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    webwinkel?

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.801
    113
    Ik weet misschien wel wat, alleen dat is pas in januari.

Maar wil je dan tussendoor je kindje verzorgen?

Dus af en toe werken en als je kindje wakker is zorgen voor het kindje?

6. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

Ik snap je niet helemaal volgens mij haha dus je bedoeld als mijn kindje slaapt of zo dan voor iemands kind zorgen?

7. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

En vind je het wel leuk en niet zwaar?
    Nu vind ik het echt super leuk maar ben zo bang als me eigen kindje er is het niet meer zo leuk is! en hoeveel dagen doe je het per week en hoeveel uur?

8. bengel

bengel Niet meer actief

ben niet nieuwsgierig, maar wat dan

9. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ik ben ook gastouder en blijf het ook gewoon doen als de kleine er is, maar ik heb wel een broer en zus van 11 en 9 als gastouderkindjes.

Is dus wel wat makkelijker, gaan zelf naar school, kunnen praktisch alles zelf.

Daarnaast ga ik onze webwinkel draaiende houden en evt. op bestelling taarten maken, maar dat wil ik niet teveel doen want dat is erg stressvol en tijdrovend werk.

Moet natuurlijk altijd de avond/nacht van te voren...

10. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Hier zit ik met hetzelfde probleem. Ik was gastouder maar ben gestopt door de zwangerschap. Ik heb al een zoontje van 21 maanden en ben begonnen toen hij ongeveer 14 maanden was, dit vond ik perfect gaan maar soms ook wel moeilijk omdat je je eigen kind toch liever wat meer aandacht geeft. Nu weet ik echt niet of ik straks als het tweede er is terug wil beginnen, met een baby van jezelf lijkt het me echt moeilijk en ik zit ook met het probleem dat mijn zoontje volgend jaar naar school gaat en ik dan geen flauw idee heb hoe ik hem dan op school moet krijgen als mijn man er niet is.

11. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Als je denkt at je je er niet prettig bij voelt , zou ik het niet doen.

Naar school? hoever is de school? loop afstand, veel gastouder bureau's hebben tweeling wagen te leen.
    In de auto? Ook autostoeltjes heben de meeste gastouderbureaus. Heb je alleen wel van ouders verklaring nodig dat jij hun kind mag vervoeren. Maar dit is meestal geen probleem.
    Is het fiets afstand? ja dan is het wel lastig? bakfiets? kan je weer terugkrijen van belasting bij je verlopige teruggave omdat je het aanschaft om je werk als gastouder te kunnen beoefenen.

12. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    ik ben van belgie dus hier werkt het allemaal weer heel anders.
    kinderen mogen niet zo maar meegenomen worden en je kan er soms wel 5 of meer op een dag hebben dus zie me die niet allemaal meenemen :) de school is eigenlijk helemaal niet zover, makkelijk op fietsafstand te doen.
    en mijn zoontje zomaar aan een vreemde meegeven voor naar school te rijden dat vind ik al helemaal niets!
    vind het echt moeilijk, voor mezelf zou ik denk ik wel weer willen gaan uitwerken maar om mijn tweede altijd weer naar de opvang te brengen dat zie ik dan ook weer niet zitten :( he he this echt moeilijk. spijtig dat eerlijk thuiswerk zo moeilijk te vinden is want dat vind ik ideaal.

13. mimi83

mimi83 Niet meer actief

He sylvie. Sorry had niet gelezen dat je uit belgie komt. Meestal let ik er wel op.. maar ja zwanger he.. :D

Dat is wel lastig dan ja. Dan zou ik het zelf denk ik niet doen, idd omdat je je zoontje niet het eerste jaar wilt meegeven met iemand zodat jij op andermans kids kan passen nee, dat zou ik ook zeker niet doen.

dan toch iets zoeken wat je thuis kan doen.
    ehh, ja waar ben je goed in?

Ik kan bv. goed taarten maken, maar kies ervoor om daar geen bedrijfje in te beginnen vanwege de stressfactor.
    Daarnaast kan ik goed met comp. omgaan en ga dus de webshop van mijn man draaien (computerservice bedrijfje).
    En ik ga me misschien verdiepen in websites maken zodat we dat ook aan kunnen bieden, maar dat ligt eraan hoe het straks voelt voor mij met de kleine.

14. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    ik heb altijd gewerkt ervoor als administratief bediende en ook voor een callcenter. denk dat ik misschien op zoek ga naar zoiets van thuis uit als daar iets betrouwbaar in te vinden is.

nee mag er ook niet aandenken dat ik mijn zoontje aan een vreemde moet geven om op andermans kinderen te passen! ik heb ook nooit mijn zoontje weggebracht naar een opvang dus vind dat ik dat met dit kindje dan ook niet kan maken.

het is niet makkelijk :( , soms denk ik was ik maar zo een echte zakenvrouw :) die zich helemaal niet slecht voelt met het idee dat de kindjes naar de opvang gaan, dat zou het allemaal makkelijker maken denk ik dan

Deel Deze Pagina