Hoi allemaal, tot nog toe was ik vrij nuchter over de bevalling. Ik ga me voor zover dat kan goed voorbereiden en voor de rest tja... Als vrouw ben je erop gebouwd om te kunnen bevallen dus daar vertrouw ik maar op Maar nu heb ik de afgelopen weken al een paar keer gedroomd dat ik aan het bevallen ben en dat ik compleet in paniek raak In mijn droom kan ik totaal niet met de pijn omgaan en durf ik niet te persen en op een gegeven moment maakt paniek zich van mij meester. Helemaal als het hoofdje 'staat' zeg maar. Ik heb dan het gevoel dat ik helemaal uit elkaar scheur en kan alleen maar schreeuwen en huilen dat hij eruit moet en dat de pijn op moet houden Ik voel me compleet machteloos en laat me totaal gaan zeg maar. Door die dromen ga ik zonder dat ik het wil toch tweifelen aan mijzelf Kan ik het straks wel? Die tweifel maakt me nu toch onzeker........ Is er iemand die dit ook gehad heeft?
Hallo Lilly, Ik heb ook de raarste dromen en ook ik heb al een paar keer gedroomd over de bevalling. Mijn droom ging er ook steeds over dat ik het gewoonweg niet kon! Ik kan niet gewoon bevallen, ik ben niet sterk genoeg, het lukt me gewoon niet... Heel machteloos! Ben er ook al eens helemaal van slag mee wakker geworden, maar gelukkig ben ik ook vrij nuchter en heb ook zoiets van: Er zijn al miljoenen vrouwen voor mij geweest die een kind gebaard hebben, dus ik kan dat ook wel! Ik kan dus jouw gevoelens erover heel goed begrijpen! Ik twijfel op zo'n moment ook heel erg aan mezelf...! Gr. Miranda
Ik denk dat iedereen wel rare dromen erover heeft. Ik droom ook wel eens vreemde dingen over de bevalling, ook al ben ik er eigenlijk niet zo bang voor. T is denk ik toch door de onzekerheid omdat je niet weet wat je te wachten staat. Ik vind wel dat, hoe verder je bent, hoe minder het wordt. Uiteindelijk wil je op het laatst alleen maar dat die bevalling zo snel mogelijk begint, en dan denk je er voor de rest niet meer zoveel over na.
Bedankt voor jullie antwoorden......ben dus niet de enige neuroot Ik denk nu ook gewoon van; hij zal er toch uit moeten, en er is er nog nooit een blijven zitten en het zal geen pretje zijn maar het is maar tijdelijk en daarna heb je je kindje En ik heb het boek veilig bevallen besteld om me een beetje voor te bereiden! Succes jullie ook straks met bevallen!
IK heb dat niet in de negatieve zin. Juist ind e positieve zin. Doordat ik misschien vreselijk uitkijk naar de bevalling, droom ik misschien ook dat het daarom vrij vlot zal gaan..