Ik hoor en lees vaak van verschillende vrouwen dat die willen bevallen in het ziekenhuis om tal van redenen zoals dat ze het gedoe niet thuis willen of omdat ze zich veiliger voelen in het ziekenhuis. Maar hoe zit dat dan zijn er in het ziekenhuis speciaal kamers voor mensen die zonder dat het medisch gezien nodig is in het ziekenhuis willen bevallen ik weet hier namenlijk niet zoveel van en darom maak ik mij mischien onbedoelt boos omdat ik dan denk dat mensen die echt ietst ernistigs hebben dan bijvoorbeeld niet terecht zouden kunnen omdat iemand die "medisch gezien" nix mankeerd perse in het ziekenhuis wil bevallen alleen dit gevoel is slechts gebasseert op vermoedens of hoe je dat ook mag noemen dus ik vraag me af als dit echt wel zo is en zo ja wat zijn dan de meningen hierover zo niet is er natuurlijk helemaal geen probleem en ben ik zelf ook weer wat wijzer ik wil hier niemand mee voor de kopstoten hoor dus ik hoop dat ik me een beetje goed heb uitgedrukt maar deze vraag houd me eigenlijk echt wel vaak bezig
ik wilde ook in het zh huis bevallen en had geen medice indicatie hiervoor uit eindelijk is dit wel zo geworden maar toen ik aan het bevallen was waren er van de 7 kamers 4 bezet het is hier bijna nooit zo dat al de kamers bezet zijn. dus als je zeker een rede heb voor het zh kun je er altijd terecht lijkt mij ze kunnen je toch nooit weigeren. er was wel tegen ons gezegt dat de mogelijk heid er was dat we naar het andere zh zouden moeten gaan als het erg druk zou zijn.
er is inprincipe ruimte genoeg in de ziekenhuizen.e moet ook van tevoren aangeven dat je in een ziekenhuis wil bevallen en als het idd te druk is kan je naar een ander ziekenhuis worden verwezen....... maar spoed gevallen worden altijd geholpen hoor sorry maar dat je je om zoiets druk maakt kan ik me eigenlijk niet voorstellen
In een ziekenhuis, zijn er op de kraamafdeling kamers voor patienten (kraamvrouwen, zieke zwangeren) en er zijn verloskamers. Die verloskamers zijn puur en alleen bedoeld om in te bevallen. Vrouwen die besluiten niet thuis te willen bevallen, vertrekken tijdens de weeen naar het ziekenhuis, en maken gebruik van de facaliteiten van de verloskamer. In principe is hun eigen VK bij de bevalling aanwezig en de kraamhulp. Indien nodig zal een lid van het verplegend personeel de bevalling bijstaan, maar dat is geen 'must'. Het komt er dus op neer, dat je tijdelijk een kamer in het ziekenhuis huurt, om in te bevallen. Je bent er dus wel, maar zelfs verplegend personeel en artsen hebben niet met je van doen..... Er zijn vaak verloskamers genoeg, en die zitten nooit allemaal vol. Er hoeft dus geen zieke zwangere op de gang te blijven liggen, omdat een gezonde zwangere niet thuis wil bevallen
ik wil ook graag in het ziekhuis bevallen. maar voor vrouwen die dit willen is er een speciale afdeling.. vrouwen met medische indicatie liggen hier niet. geloof ik..
Bij ons in het ziekenhuis worden de poliklinische bevallingen wel door het verplegend personeel geassisteerd. Als alle verloskamers vol liggen dan kan je altijd nog op een éénpersoons-kamer bevallen waar een gewoon bed staat. Thuis beval je immers ook op een normaal bed. Ligt het echt vol dan zul je moeten uitwijken naar een ander ziekenhuis. Iemand die poliklinisch bevalt heeft dus net zoveel recht als iemand die klinisch bevalt.