Hallo allemaal, Ik heb meerdere vragen voor de andere moeders/vaders met een kindje die kma heeft. Vraag 1; is er ook yoghurt in de vorm van soja. Ik ben nu al zo vaak gaan kijken in de supermarkt en vind het niet. Misschien kijk ik er telkens overheen. Vraag 2; Ik wil een cake maken maar daar moeten eieren in en dat mag de kleine ook niet wat kan je in de plaats nemen. Of is er iets van vervanger voor die je in de supermarkt kan halen. Vraag 3; Ik zoek makkelijke gerechten die ik snel en makkelijk kan bereiden voor de kleine man. Ik ben geen ster in koken vandaar. En ik wil ook niet lang in de keuken staan. Vraag 4; Mijn kleintje die krijgt nog steeds pepti maar die weigert gewoon sojamelk te drinken. Hij eet het wel als ik er pannekoek van maak maar niet zo in de fles. Hoe hebben jullie je kindjes dit laten drinken. Dit waren mijn vraagjes voor andere moeders/vaders op het gebied van voeding. Ik ben hier lang niet geweest maar hier zal ik tenminste serieuse antwoorden krijgen. Alvast bedankt
Hoi, hier geen ervaring met kma, maar ik weet wel dat er soya-yoghurt is. Die staat bij ons gewoon bij de overige yoghurt enz in de koelvak. Daarnaast heb je allerlei soya-toetjes. Die staan in de winkel bij de langhoudbare soyaproducten. Succes!
Alvast bedankt. Dat zoekt wat makkelijker voor mij. want ik heb het meerdere malen in een supermarkt gevraagd maar dan hebje van die 16 jarige die net zijn begonnen en diehet niet weten.
Ga eens naar een natuurwinkel of reformzaak. Daar kunnen ze je veel beter helpen. In de wat grotere zaken hebben ze bijvoorbeeld ook koemelk en kippeneiwitvrije bakmixen.
Van Alpro heb je gewoon soja yoghurt, bij de meeste supermarkten te verkrijgen en staat bij de andere yoghurt. In natuurwinkels heb je meerdere merken staan. Heel vaak kan je bij het bakken het ei gewoon weglaten, op internet staan ook recepten zonder ei. De cake is dan minder stevig, valt nogal snel uit elkaar, maar is wel lekker. Je hebt ook eivervanger, maar daar ben ik persoonlijk niet zo'n fan van. De cake bakt dan toch minder mooi, wordt niet echt gaar. Al kan dat ook wel aan mijn oven liggen natuurlijk. Tja, wat eten jullie zelf? Want in principe kan je kindje gewoon met de pot mee-eten. En op je laatste vraag kan ik niet antwoorden, want daar heb ik geen ervaring mee.
Hier ook KMA maar ook soja-allergie. Maar idd de soja staat bij de gewone yoghurt, bij onze AH bovenin de koeling. Er is ook vruchtenyoghurt geloof ik. Cake zou ik even googlen voor recept zonder ei. Qua melk zou je kunnen mengen en steeds wat meer. Persoonlijk zou ik niet teveel sojaproducten geven op een dag De gevaren van soja | Advance natuurlijke geneeswijzen Wat betreft recepten, ze eet hier gewoon met de pot mee. Eten hier regelmatig aardappels, groente, vlees. Mix bami speciaal AH is melkvrij. Chicken tonight Hawaii en de versie van Aldi ook + daar de kerrie. Wraps lust ze hier ook graag, meestal met kip, paprika, ui en kruiden. Pastasaus kun je makkelijk zelf maken en meeste pastasauzen zijn wel melkvrij.
vandaag langs de albert heijn geweest en vond eindelijk de sojayoghurt. Wat bleek nou die loopt bij de albert heijn bij mij als een trein. Ik heb ook de geitenyoghurt gevonden. Ik ga ook morgen een cake proberen te maken zonder ei kijken of tie lukt. Mee eten lukt wel maar ik kan niet echt afwisselen. Omdat het toch meestal aardappelen met groente wordt. Maar ik ga toch even de nasi proberen van de ah. Hij krijgt ook bijna nooit soja producten. Hij vindt alleen de sojavla lekker maar het drinken hoeft hij echt niet heb het op alle manieren geprobeerd maar hij weigert het. De ka vindt dat ik het moet blijven aanbieden wat ik doe en niet moet toegeven om dan pepti te geven of wat anders. Ik probeer dat ook al met thee. Maar dan drinkt hij het liever niet dan wel.
Ik zou melk op vaste momenten geven, 300cc per dag en verder water, thee en soms (dik)sap aanbieden. Bij de AH moet je wel de bamimix hebben ipv nasi (kan ook zijn dat daar alleen soja in zit, maar dat kan hier dus niet). Bami mix kan in elk geval.
Er bestaat ook no egg. Dat is poeder dat je met water mengt en vervangt eieren. Verkrijgbaar bij reform winkels. Volgens mij is het van orgran. Zit ook geen melk in. Waarom laat je hem niet gewoon pepti drinken als hij dat wel lust?
Ik heb die no eggs gekocht en wat is die ideaal. Hij kan nu gewoon cake mee eten als ik dat ga maken binnenkort.