Ik ben zwanger en ik heb een schildklierziekte (hashimoto). Mijn medicatie is gelijk verhoogd met 25% en ma of di krijg ik de uitslag van TSH antistoffen. Ik vroeg me af, ik las over het nemen van selenium tabletten om een miskraam te voorkomen. Iemand ervaring mee?
Ja heb ik gedaan, beide zwangerschappen tot een week of 13. Ik heb bij de eerste 200 mcg geslikt, nu bij de tweede 100 mcg en er zat ook selenium in een multivitamine voor zwangere vrouwen dus kwam geloof ik op 150 mcg uit. Voor langere tijd veel selenium slikken is ook weer niet goed dus ben er na 3 mnd mee gestopt. In het verleden wel eens met mijn internist de proef op de som genomen en 2 maanden lang 200 mcg geslikt en gekeken wat dit deed met mijn antistoffen. Was geloof ik iets van 25% gedaald.
Thanks! Ik heb nu paranoten gehaald. Ik had gelezen dat in die noten erg veel selenium zit en als je daar een handje van per dag eet, je ook een goede dosis binnen krijgt
Ik heb ook hashimoto maar dit niet gedaan (nooit van gehoord ook). Hier wel eens een miskraam bij 5 weken gehad, maar ook 3 goede zwangerschappen gehad.
Ik heb ook een trage schildklier en dat heb ik ook geslikt. Ik slikte ook extra magnesium en calcium. De pillen werden wat veel dus slik ik nu VSM Mama. Daar zit het ook in. Zit wel een beetje jodium in maar niet zoveel als andere multivitamines.