Overstappen op ander merk

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Elsa86, 11 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.569
    3.507
    113
    Onze dochter krijgt vanaf dat ze geboren is Nutrilon standaard. Ik ben in het ziekenhuis begonnen met borstvoeding + bijvoeden. De bijvoeding was ook nutrilon. Toen ik daar al over ging op flesvoeding werd dat automatisch nutrilon.

Nu zou ik graag over willen stappen op Kruidvat flesvoeding. Kan dat zomaar? Of moet je dan eerst mengen? En hoe zijn jullie ervaringen met flesvoeding van Kruidvat merk?

2. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Zelf mengde ik de kunstvoeding schepje voor schepje. Dus bij een 150 cc met 5 schepjes kunstvoeding deed ik dan 4 schepjes 'oude' voeding en 1 schepje van de nieuwe voeding. Dit hield ik 2 dagen vol tijdens iedere fles en daarna 2 schepjes van de nieuwe en 3 van de oude etc etc. Nu had ik wel een kindje dat heel veel krampjes had en er dus wel op reageerde.

Zelf nooit kruidvat eigen merk gegeven maar wel Jumbo eigen merk. Hier goede ervaringen mee. De wetgeving is erg streng, er is geen slechte variant kunstvoeding te krijgen. Het enige wat je zou kunnen meemaken is dat je kindje een ander merk niet lust. Maar dat is een kwestie van uitproberen.

3. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Bij mijn dochter een aantal keer van merk gewisseld, heb niks gemengd maar gewoon ineens overgestapt op een ander merk. We zijn toen van Kruidvat naar AH gegaan ivm leveringsproblemen en later van AH naar Nestlé omdat ze vaak moest spugen van AH.

Nu maken we opnieuw gebruik van Kruidvat, bevalt prima. Alleen wel handig om een lege verpakking van de Nutrilon te bewaren omdat de voeding van KV in zakken zit en het makkelijker scheppen is uit een blik oid.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt gewoon van de ene op de andere fles overstappen. De meeste kinderen hebben hier totaal geen moeite mee (een klein aantal krijgt kramp of weigert omdat de smaak verschilt). Eigenlijk is het het beste voor je kind om regelmatig ander merk te geven.

5. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Op advies kinderarts in één keer overgestapt. Mijn zoon heeft erg gevoelige darmen maar dit heeft hij niet gemerkt (of wij niet ;)

6. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.569
    3.507
    113
    Bedankt voor de reacties. We hebben nu nog een pak nutrilon open. Als dat op is gaan we kruidvat proberen. Ben benieuwd hoe ze daar op reageert.

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hier ging kruidvat ( wel de extra care was dit) niet goed.
    Nu met Hero en geen enkel probleem!

Deel Deze Pagina