zoontje morst veel en drinkt sloom

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Hentje14, 14 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hentje14

Hentje14 Nieuw lid

14 feb 2015
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is nu bijna 2 maanden oud. de eerste 2 weken van zijn prille leventje heeft hij borstvoeding gehad en daarna al snel overgestapt op flesvoeding i.v.m onrustig drinken en meer willen drinken.

Nu hebben wij in het begin maar heel kort speen 1 gebruikt van Avent (waarom weet ik niet meer, dronk misschien te sloom). Al snel gebruikte we dus speen 2, dit ging tot voor kort gepaard met vaak melk morsen vanuit zijn mondhoeken, de ene keer meer dan de andere keer. Nu is dat zo goed als over, alleen nu drinkt hij gigantisch sloom (45 min. over een fles van 120/150) en sinds van de week erg weinig, gemiddeld 200 cc minder per dag dan anders. eerst dacht ik nog hij heeft zijn 8 weken sprongetje en hij heeft afgelopen donderdag voor het eerst zijn vaccinaties gehad, het zal daar wel aan liggen, maar het blijft aanhouden.

Nu krijgt hij sinds gisteren 123 speen van Avent op standje 1 en had hij zijn fles van 150 in 15 min. leeg. alleen begint hij weer gigantisch te morsen, alles is na elke voeding zeiknat.

Heb geen idee wat ik nu moet doen, moet ik terug gaan naar speen 2 en afwachten, of moet ik een speen met 3 gaatjes nemen? Is hij misschien te moe dat hij zo morst en sloom en weinig drinkt? of zou het toch door het 8 weken sprongetje komen of de prik? of het is totaal wat anders?

2. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Ik zou die 45 minuten maar gewoon voor lief nemen. Mijn dochter dronk op die leeftijd ook 20 minuten ene borst en 20 minuten andere borst...misschien is zo lang zuigen en drinken ook wel heel natuurlijk. Hij heeft gewoon geen haast en geniet misschien ook wel zo lang mogelijk van de voeding. En gelijk heeft 'ie! ;)

3. irisje

irisje Actief lid

9 jan 2012
    117
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,
    Mijn zoon en dochter zijn allebei begonnen met de avent flessen en spenen, maar al gauw bleek bij beide deze niet te 'passen'. Wij hadden ook last van langzame of juist te snelle drinkers en ook veel morsen. Je kunt er idd voor kiezen om het langzame drinken voor lief te nemen. Als je je hierbij goed voelt dan zou ik dat zeker aanraden. Als het niet goed voelt dan zou ik denken aan andere flessen met andere spenen. Je hebt genoeg keuze in soorten en merken. Hier zijn we met beide uitgekomen op de smalle difrax s flessen met platte dental spenen. Succes, en doe vooral waar je jezelf goed bij voelt!

4. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hier was avent ook garantie voor geknoei. Mijn dame drinkt het best uit difrax met de s speen. Ondertussen drinkt ze haar flesjes vN 90 of 120 in ongeveer 15 minuten leeg. Mijn dochter is 10 weken.

5. Mini en Maxi

Mini en Maxi Actief lid

22 dec 2014
    155
    0
    0
    NULL
    NULL
    Of wellicht een bezoekje aan de osteopaat? Een vriendinnetje van mij haar dochter had het ook en inmiddels al vele spenen geprobeerd. Er bleek iets niet helemaal goed te zitten in het nekje en na 2 behandelingen dronk ze weer helemaal goed. Vraag me niet hoe het precies werkt, maar het heeft echt geholpen.

6. Hentje14

Hentje14 Nieuw lid

14 feb 2015
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die 45 min. Zijn soms, maar ook vaak met geknoei. Ze zeggen dat het Max. 30 min. Mag duren bij flesvieding omdat ze anders te moe worden. Ik zit er nu ook idd aan te denken om over te stappen op andere flessen zit zelf aan dr. Brown te denken.
    Zou alleen jammer zijn als ik een nieuwe fles koop en dat het weer niet goed gaat.
    Ik hoor jullie over difrax flessen. Hoezo gaat het daar wel goed mee?
    Iemand nog ervaring met andere flessen?

7. irisje

irisje Actief lid

9 jan 2012
    117
    0
    16
    NULL
    NULL
    De avent flessen zijn kort en heel breed. Misschien sluit de speen daarom niet goed aan. De difrax en dokter Brown flessen zijn een stuk smaller en het lijkt of de spenen ook wat langer en smaller zijn. Ik heb nog een dokter Brown in de kast staan. Ik weet niet waar he woon naar je mag hem van mij overnemen. Hij is uitgekookt en daarna dus 2 keer gebruikt om te proberen.

8. Hentje14

Hentje14 Nieuw lid

14 feb 2015
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb toevallig net een dr. Brownfles gekocht.
    Ik ga hem straks uitproberen. Als hij goed is kan ik er nog wel een gebruiken, ik woon in Bunschoten (boven Amersfoort) maar wil je er vanaf of bedoelde je het als lenen, Irisje?

9. irisje

irisje Actief lid

9 jan 2012
    117
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nee hoor, ik wil er graag vanaf. Wij gebruiken hem toch niet. Dus als die flessen je bevallen mag je hem overnemen. 😉

10. Hentje14

Hentje14 Nieuw lid

14 feb 2015
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    #10 Hentje14, 17 feb 2015
    Laatst bewerkt: 17 feb 2015
    de dr Browns fles met smalle speen bevalt hartstikke goed, hij morst zo goed als niet meer en drinkt in 20 min. (met level 2 speen) 150 cc op. dus Irisje waar kom jij vandaan en wil je wat voor de fles hebben? en welke maat is de fles?

11. irisje

irisje Actief lid

9 jan 2012
    117
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik heb je een privebericht gestuurd.

Deel Deze Pagina