help ... meisje 4jr en baby jongen op een kamer

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Novy4, 24 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emib

Emib Bekend lid

26 mrt 2015
    750
    99
    28
    mijn dochtertje
    Amaai seg... Ik ben het met suusjeuh eens. Een eigen kamer is echt een luxe en niet iedereen heeft deze luxe!

Ik zie helemaal geen probleem in t feit dat een jongen en meisje samen slapen en/of dat eentje 4jaar en 1 pasgeboren is.
    Als het niet anders kan, dan is het zo. Maar ik zou zoals de meeste hier al zeiden, heel voorzichtig zijn!

Qua idee voor de kamer:
    Ik zou ook voor mint gaan, ofwel heel neutraal houden.

2. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    hier ook een kamer te weinig, om de 2 weken komt kind van partner hier en die heeft een eigen kamer, 2 ling van mij ligt op 1 en mijn oudste ook een eigen.
    Wij liggen op zolder, maar die is zo lastig op te delen dat we nu een kast ertussen hebben gezet als scheidingswand.
    Zelf dacht ik waarom verhuizen we niet weer naar beneden en alle dames boven, maar dat vond partner geen goed idee ,die wil voor zijn kind echt die kamer behouden.
    waar eens in de 2 weken geslapen word.
    Voor nu laat ik het zo, maar met de tijd moet het wel anders in mijn ogen, baby wordt groter die wil dan ook niet meer op dezelfde kamer als ons liggen. ..

3. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee

Idd dit!
    zoals iemand anders al aangaf met een kussen en dekentje "geven" aan de baby en dat het bovenop zijn hoofdje ligt, je weet het nooit.

4. Novy4

Novy4 Actief lid

21 mrt 2015
    405
    0
    0
    Vlaardingen
    Ik denk dat ik niet goed heb geschreven :)
    atuurlijk komt ukkie wel bij ons op de kamer met een wiegje de eerst maanden , maar wil toch ook een plekje voor overdag hebben , zo hebben we het met de andere kinderen ook gedaan , ze sliepen alleen snachts bij ons op de kamer , overdag in hun kamertje ,
    en dit was mijn vraag ook helemaal niet , ik vroeg om tips hoe ik een jongen en meisjes kamer kon combineren .

5. FamkeS

FamkeS Actief lid

13 dec 2014
    163
    0
    0
    My god, hoe krijg je dit in vredesnaam getypt!? Wat een verstand!

En al die truttigheid over veiligheid, kom op zeg... Het zijn kinderen, die zijn heel flexibel als je ze zo opvoedt. Deze lieve ervaren moeder zal dat heus zelf wel aanvoelen.

Maar over de kleur.. ik zou voor iets zacht mintgroenigs gaan met wit en grijs. Of geel net rood en wit. Een beetje een vintage/retro kamertje. Dat kan voor beide heel mooi. Succes!

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Een baby maakt het echt niet uit of zijn kamer roos of blauw is hoor. Ik zou de kamer dus gewoon zo laten. Voor je meisje verandert er al genoeg met een nieuwe baby die op haar kamer komt slapen, daar zou ik niet nog eens een andere kamer bovenop doen. Binnen een jaar of drie kan je dan nog eens nadenken :)

7. Novy4

Novy4 Actief lid

21 mrt 2015
    405
    0
    0
    Vlaardingen
    Als deze uk en zijn zus en broer gaan puberen is de oudste denk ik al het huis uit :p en waarschijnlijk ook niet meer aan het puberen op zijn 21e ;) (omg... dat is al over 10 jaar :s ) Tegen die tijd ben ik heus wel vertrokken uit dit huis hoor :)

8. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Heb de andere reacties niet gelezen, dus misschien dubbel, maar:

Het maakt je aankomende zoontje toch nog niets uit in wat voor kamer hij slaapt. Mijn jongste van 6 mnd vindt de kamers van zijn zussen juist geweldig met al dat roze en rood en glitter!
    Tegen de tijd hij 4 is, vindt hij het vast minder leuk. Maar dan is je dochter al 8 en zal zij óók vast graag een ander thema willen. Bij mijn oudste van 8 moet alles nu helemaal 'rockchick' zijn: donkerder, stoerder.
    Dus ik zou nu alles lekker zo later en als ze 4 zijn in één keer een ander thema erin gooien. Wit met jeans of zo.

9. Lyt

Lyt Actief lid

21 dec 2009
    296
    0
    0
    Terwijl TO heel normaal reageert op mijn (ietwat veroordelende) post, ga jij compleet over de zeik.
    Het is een forum, ieder z'n mening. En ik vind het nog steeds ietwat naïef om te denken dat kinderen het voor eeuwig leuk vinden om bij elkaar te slapen.

Het belangrijkste wat kinderen nodig hebben is liefde maar daarnaast moet je wel goed blijven kijken of het bijvoorbeeld financieel haalbaar is om (meer) kinderen te krijgen. En of je relatie stabiel genoeg is etc, etc. Dus ik vind het echt geen rare vraag van mij.

Dit laatste stuk heeft overigens niks te maken met TO maar meer in het algemeen. Dat ik van mening ben dat er diverse zaken kunnen zijn waarbij het niet verstandig is om (meer) kinderen te krijgen.

10. Tanja mv 2

Tanja mv 2 Actief lid

1 aug 2014
    309
    0
    0
    limburg
    mijn zoon en dochter schelen 3,5 jaar .
    Mijn zoon was 8 weken toen hij bij zijn grote zus ging slapen en eerlijk er is nooit wat geweest sliepen beide door als de ander wakker werd.
    Mijn zijn ze 9 en 6 en mijn dochter slaapt nu op zolder en als nr 3 komt gaat die bij mijn zoon op de kamer .
    Ook als het een meisje zou worden.
    Zou dan eventueel wel zoon en dochter kunnen ruilen maar dat zien we dan wel

11. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Ik zou de muren een neutrale kleur geven en dan de kant van je dochter lekker hysterisch prinsesserig maken met muurstickers bijvoorbeeld doen en de kant van de babyboy gewoon leuk jongensachtig zoals jij het leuk vindt.

12. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    De baby kan toch de eerste maanden bij jullie op de kamer? Ik zou het mijn dochter niet aan willen doen.. Wat al eerder gezegd is.. Baby is onrustig..veel wakker meestal en een 4 jarige heeft nog zeker geen verantwoordelijkheidsgevoel..

13. kusjes1986

kusjes1986 Bekend lid

24 jan 2015
    830
    0
    16
    NULL
    NULL
    als het kan dan zou ik dit doen:

muur 1 bedje van dochter met een leuk meisjes behang
    muur 2 bedje van de baby met een leuke baby behang of in 1 leuke kleur met een grote sticker bijv van een draakje nijntje woezel en pip etc.

het zou niet mijn keuze zijn om mijn baby bij een kindje van die leeftijd te leggen, maar het is en blijft een luxe dat iedereen zijn eigen kamer heeft. Hier komt een derde en hebben ook 3 slaapkamers. Wij hebben een dakkapel en 2 grote dakramen laten plaatsen op de zolder. Hier gaan wij strak heen en heeft elk kindje een eigen kamer.

Maar ook hier moet je wel de ruimte en de financiën voor hebben

14. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Hier dezelfde situatie, ons zoontje komt op de kamer bij zijn zus van nu 4 jaar. Wel blijft hij de eerste maanden, zeker tot hij doorslaapt, bij ons op de kamer. Wel staat zijn garderobe kast en de commode al bij dochter op de kamer.
    Over de veiligheid maak ik me echt geen zorgen, een 4 (tegen die tijd misschien wel 5) jarige kun je echt wel aangeven dat ze niet aan de baby mag komen. Daarnaast woon ik in een oud huis, als er 1 uit bed is hoor ik het meteen.
    Onze dochter beeft een roze prinsessenkamer (2 muren roze, roze rolgordijnen, prinsessenbed, prinsessenlamp...). Inmiddels staat er een blauwe kast en blauwe commode in. Omdat ik als gastouder werk staat er al een stapelledikant in de kamer, daar gaat onze zoon tzt in (bovenbedje, dus zuslief kan er überhaupt niet bij).
    Ik laat de muren ed voorlopig zoals ze zijn. Onze jongetje zal het de eerste twee jaar worst zijn welke kleur er op de muur zit. Plan is wel om over twee jaar een nokverhoging te realiseren, dan kan er een kind naar zolder.

Wij hebben nog 1 klein kamertje waar stiefzoon om het weekend in slaapt, andere optie zou dus zijn om hem samenmet 1 vd kleintjes te leggen maar dat zie ik absoluut niet zitten. Hij zit in de (beginnende) puberteit (en geloof me, pubers stinken!) en daarnaast vertrouw ik hem niet, hij wil zijn zusje nu ook continue optillen ook al weet hij dat het niet mag, en ik wil privacy voor hem en de kleintjes.

Las dat iemand vind dat je niet zwanger zou moeten raken als je je kind geen eigen kamer kunt geven...tja dat vind ik echt heel materialistisch. Kind houd er echt niets aan over als hij een kamer deelt en daarnaast, je kunt niet in de toekomst kijken. Je kunt altijd groter komen te wonen en daarnaast, als je nu een huis met 4 kamers hebt, 3 kinderen krijgt en vervolgens je baan en huis kwijtraakt en op een 2kamerflat komt doe je je kinderen ook niet weg.

Deel Deze Pagina