Welk dekentje in de wieg? Zomerbaby!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MissChaos, 27 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissChaos

MissChaos Actief lid

2 aug 2014
    238
    0
    16
    Wat gebruiken jullie in de wieg voor dekentje? Ik verwacht ons kleintje in juli.. Ik heb van Cottonbaby een mooi lakentje + dekentje gezien, maar het lijkt me zo dun??
    Hoor graag wat jullie hebben voor de eerste weekjes!

2. VSC

VSC Niet meer actief

T ligt aan de temperatuur die t op de kamer word waar de baby slaapt. Hier slaapt de baby op onze kamer op t Zuiden en t word hier echt warm. Ik gebruik alleen een dekentje van Jollein, geen laken. Verder gebruik ik een slaapzak (wil binnenkort t dekentje weghalen) Mn dochter schopt namelijk de hele tijd t dekentje van zich af, hoe strak ik haar ook instop. Zomerslaapzakken van Prenatal en Wibra zijn echt lekker en heb t idee dat ze zich daar fijner in voelt en beter slaapt dan onder een deken.

Als ik jou was zou ik eerst een wat simpel dekentje kopen om te kijken of ze dat fijn vind of evt beter in een slaapzak kan (dat is vaak sowieso zo als ze zich meer gaan bewegen). Als een dekentje dan toch beter is kan je meteen die voor een ledikant kopen. In een wiegje liggen ze maar zoo kort

3. Gember

Gember Niet meer actief

Wij hebben een gebreide katoenen deken van Prenatal voor in de wieg en een eenvoudig katoenen deken van Prenatal voor in het ledikant. Lijkt mij warm genoeg en waarschijnlijk gaat de baby toch in een slaapzak na een paar maandjes of zo.

4. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Wij hebben een deken van baby's only, heeft dl het najaar en winter onder gelegen (september baby). Omdat het bedje kort wordt opgemaakt had onze kraam deze dubbelgevouwen. Dat heb ik van de winter zo gehouden en dl lag in een slaapzak. Was prima te doen.

5. G83

G83 Bekend lid

29 dec 2014
    524
    3
    18
    Mijn dochter is van juli 2013. Slaapkamer op het zuiden, was zon 23 graden. De kraamverzorgster had een laken, katoenen deken, handoek en een kruik in de wieg gedaan. 2 wekenlater lag ze alleen in een slaapzak.

6. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Daymian is van juli 2010 en het was een hittegolf toen hij geboren werd en toch een gewoon katoenen dekentje van prenatal met een lakentje en zelfs een kruik om zn wieg voor te warmen de eerste week.
    Het blijft Nederland dus je weet maar nooit. Ik zou gewoon een simpel dekentje kopen met een leuk lakentje. Als het heel Nederland heet is kan het dekentje er altijd nog uit en aks het wat kouder is kan er altijd nog een handdoek of badcape bij.

7. MissChaos

MissChaos Actief lid

2 aug 2014
    238
    0
    16
    Bedankt voor jullie reacties!!

Deel Deze Pagina