Hallo, Zoals de titel al zegt; mijn dochter wordt nu al maanden rond 5.00 uur wakker voor een flesje... slaapt daarna wel verder, maar het breekt een beetje op aangezien ik dan nog moeilijk in slaap kom. Wat betreft de melk mag ze het hebben, ze drinkt alleen maar dit flesje, samen met die om 20.00 uur. De rest van de dag wat kleine slokjes, maar dit gaat heel moeilijk. Ik ben bang dat het gewenning is geworden, en laten huilen is onhandig vanwege mijn andere kindje... Heeft iemand dit meegemaakt en/ of tips.... Bedankt alvast!
Ik lees met je mee...mijn uk van 13 maanden komt nog elke morgen om half 6 en ik weet niet hoe dit te doorbreken. Hij heeft ook echt razende trek op dat moment
Tja ik zou gewoon geen flesje meer geven. Mijn dochter (zoon trouwens ook) deed dit ook een periode. Op een gegeven moment was ik er ook wel klaar mee om zo vroeg uit bed te gaan en ben ik gewoon naar haar toe gegaan en weer toegdekt en een speen gegeven. De eerste keer(en) was ze het daar uiteraard niet mee eens, maar na een week begon ze tot half 7 te slapen (en inmiddels is dat 07,30 uur). Ze zullen even in het begin huilen en het is het echt wel waard als je andere kindje eventueel een week ook vroeg wakker is doordat huilen, maar als jullie daarna allemaal wat langer kunnen slapen is dat allemaal vergeten. Helaas bestaat hiervoor geen wonderpilletje en is het gewoon een kwestie van uitproberen wat bij jou kindje werkt. Maar bijna alle baby's moeten bij verandering wennen (en dit kan gepaard gaan met huilen).
Ik had het hier ook. Maar dan rond 4 uur. Het is hier duidelijk gewenning geweest. Ik wilde het eerst zelf niet inzien maar ben met de flesjes gestopt en na een paar dagen is ze niet meer wakker geworden. Ik zou toch proberen om haar te laten huilen en dan af en toe terug om te troosten.. het is dan even rot (ook voor je andere kindje) maar daarna zal het alles waard zijn!
met bv is het heel normaal dat ze 1 of meerdere keren per nacht nog komen met deze leeftijd!! Weet niet hoe dat met fles is!!
Mijn dochter krijgt BV en die kwam ook altijd nog 1 of meerdere keren per nacht... maar daar stel ik nu toch ook paal en perk aan. Tussen 00.00 en 06.00 u krijgt ze (in principe) geen melk. Ik ga wel naar haar toe om te troosten en een speen te geven. Ik laat haar dus niet huilen. Soms zit ik lang met haar in mijn armen. Vasthouden, alleen een klein lichtje op de gang, geen/weinig oogcontact maken en niet praten. Dus niet te gezellig maken. Als ze slaperig en/of rustig wordt, weer in bed. Ik ben al ruim 2 weken bezig. De ene nacht slaapt ze door en de andere nacht niet. Maar het gaat wel de goede kant op. Ik vind het wel zwaar, want als ze 2 uur spookt dan krijg ik minder slaap dan wanneer ik gewoon zou voeden.
Mijn zoontje van 16,5 maand komt zo af en toe nog om 6 uur. Hij krijgt dan een flesje en gaat terug naar bed. Ook omdat ik geen zin heb om dan al beneden te gaan zitten. Meestal slaapt hij tot 7uur dan gaan we eruit en eten een broodje en melk. Zou het flesje lekker blijven geven, je kleine heeft het nodig. En jij de rust erna. Misschien babyfoon uitzetten of zachter zetten??
Misschien een open deur hoor, en doe je dit al maar ik zou beginnen om in de fles van 20 uur een paar flinke scheppen Bambix (8+) te doen. Misschien houdt ze het dan wat langer vol!
Mijn dochtertje deed dit tot een week geleden ook nog iedere nacht, de tijden variëerden ergens tussen half 2 en 5, maar na een flesje sliep ze dan weer lekker verder. Uiteindelijk dronk ze vorige week nog maar 20cc ofzo en sloeg daarna het flesje weg, na 3 nachten achter elkaar hetzelfde, ben ik begonnen met een speentje geven zonder het flesje en dat heeft ze vanaf het eerst moment 'gepikt'. Dus ik zou zeggen: ze geeft het vanzelf aan als ze het flesje niet meer nodig heeft. Ik heb er zelf iig nooit een punt van gemaakt, scheelt misschien ook wel dat ik m'n kussen maar hoef te voelen en ik alweer slaap.
Wat je ook zou kunnen doen is het fles steeds 15 minuten later aanbieden en melk steeds verminderen zo bouw je toch af en kan je baby er ook aan wennen.
Sluit me aan bij Juju, ik vind 8 maanden nog wel errug klein om nachtvoeding te gaan afbouwen als ze er zelf om komen. Bij bv is het idd heel normaal dat ze nog langer om nachtvoedingen komen. En de nacht is ook wel erg lang vanaf 20u ofzo om helemaal niets te drinken of eten als je zo klein bent. Het helpt zelf om je voor te nemen dat het er gewoon nog een tijdje bij hoort, bij dit kindje. En je erop in te stellen. Klinkt stom, maar de "stress" erover helpt niet mee. En dan natuurlijk zelf op tijd naar bed zodat je er al een goeie "nacht" op hebt zitten om 5 u. Succes!
Ik zou die fles gewoon niet meer geven. Dan maar even huilen. Je zou eventueel die fles ook minder groot kunnen maken als je hem toch liever wel geeft. Maar ik vind eerlijk gezegd 2 flessen ook best weinig voor een kindje van 8 maanden. Mijn zoontje is 8,5 maanden en krijgt 3 flessen, dat vonden ze op het cb goed, maar 4 flessen was ook goed geweest.
Dan zou ik toch minstens een klokje op het kamertje hangen zodat je kindje weet wanneer het wel weer etenstijd is. Met 8 maanden kunnen ze in principe prima klokkijken dat scheelt wel.
@ Juju @Roosenzo: ik vind je advies wel wat tegenstrijdig? Maar laten huilen om een fles terwijl je het eigenlijk wat weinig flessen vindt? Overigens lijkt het mij ook erg weinig, zeker als ze zelf verder slecht drinkt. Kom ik weer, maar ik weet ook niet hoe dat met kv gaat, maar met bv zijn met 8 maanden 6 of 7 voedingen op een dag echt nog heel normaal. Sommigen zitten op 4 of 5, maar 2 komt op die leeftijd echt nauwelijks voor volgens mij. En dan alleen als ze echt super goed en snel zijn gaan eten (en drinken van ander drinken). Overigens is het natuurlijk ook nog belangrijk dat ze wel voldoende zuivel binnenkrijgen.
Ik vind het gewoon sneu. Ik heb hier ook een nachtbraker gehad en dat was geen honger. Was het maar honger, dan is het makkelijk op te lossen. Gewoon eten geven. En als je zelf niet in slaap komt na die voeding gewoon eerder naar bed gaan. Zo simpel is het leven. Dat arme kind wordt wakker van de honger zou dan niets mogen eten omdat het nog geen tijd is. Dat snapt een baby toch niet??? Hier met 8 maanden (toen nog volledige bv) 3 of 4 voedingen (volgens mij ging hij tegen die tijd zelf opeens terug naar 3). Waarvan eentje (toeval?) om 5.30 uur. Inmiddels slaapt hij van 19.30 tot 7.30. Zonder klokje op zijn kamertje, trouwens.
Hoi meiden, Bedankt voor al jullie reacties! Ik vind het moeilijk hoor. Ik vind het niet erg om haar de fles te geven, maar omdat het me echt gewenning lijkt, begin ik soms echt te twijfelen of ik niet moet ingrijpen... Mijn dochter drinkt weinig, maar krijgt twee flessen van 320 cc en verder twee keer fruit, toetje, groenten ed. Hier zit ook veel vocht in. Verder probeer ik er scheutjes water in te krijgen. Al met al hoef ik me geen zorgen te maken aldus het cb en doet ze het verder goed (humeur, groei, voldoende plasluiers)... Het punt is, als mevrouw om 20.00 uur ook geen fles geef, krijgt ze deze slapend om 23.00 na (anders drinkt ze echt te weinig), ook dan komt de om 5.00 uur. Je kunt heel het programma omgooien, haar wekker staat op 5.00 uur. Vandaar dat ik aan gewenning zit te denken.... Rijstebloem oid ook geprobeerd, madame komt om 5.00 uur. Soms per ongeluk 5 minuten te laat. Speen helpt niet (wel als ze eerder die nacht wakker wordt). Omdat ze niet veel drinkt twijfel ik ook. Ik denk dat ik het nog even aankijk en zodra ze overdag meer gaat drinken (evt. diksap, wannneer mogen ze dit?) dat ik haar dan een uur laat rekken. Zes uur is al beter
Verder wil ik er ook nog even aan toevoegen dat ik weet dat het erger kan (de nachten), Af en toe op tijd naar bed en dan ben ik weer bij .