Hoe kwam jij op de naam van jouw kind(eren)? Is het ergens van afgeleid, vernoemd naar iemand... vertel, ben benieuwd Jesse-Dean komt van Jesse James en James Dean
De naam van ons meisje komt van een meisje dat altijd bij mijn oom en tante helpt met het onderhouden van de boerderij. Ik vond haar naam gewoon mooi en zo kwamen we daarop. Het is dus niet echt naar dat meisje genoemd, maar ze bracht ons wel op het idee van de naam.
Wij zaten de Tuinruimers te kijken en daar werd de jasmijnstruik besproken waarop lief zei: is dat niet een mooie naam? En voila...ze heet dus Jasmijn.
Euhm... nou wij konden het niet eens worden over de naam van onze eerste en toen zei ik gek scherent omdat we zijn eerste knuffel een baby micky mouse gekocht hadden: Micky... Hij heet nu dus Michael Ik kan me niet meer herinneren hoe we op Patrick gekomen zijn...Dat was een hele ellende om te verzinnen...2 maanden voor de bevalling waren we het eigenlijk nog niet helemaal eens. Hopelijk gaat het met deze man en dit nieuwe kindje wat soepeler. Al roept hij nu soms van die namen waar mn haren van overeind gaan staan Maja hij pest me wel meer
Wij willen onze kindjes vernoemen. De eerste naar mijn ouders en de tweede naar zijn ouders. Mijn moeders eerste naam is Cornelia, vandaar Lianna.
Hoi, Onze dochters heten: Michelle, Frederique en Danika. Zo zijn we aan hun namen gekomen: Michelle: we waren in een babyzaak naar een babykamer aan het kijken en in de zaak hingen allemaal geboortekaartjes. Terwijl ik tussen de kamers aan het kijken was, stond manlief geboortekaartjes te bekijken. Ineens kwam hij met de opmerking: "zo ik heb een mooie meisjesnaam gevonden: Michelle". Dit klonk meteen zo goed dat we ook niet meer veranderd zijn van naam. Een naam voor een jongen konden we maar niet verzinnen, dus maar goed dat ze een meisje werd. Frederique: we zochten voor de tweede dus een naam die goed bij de eerste zou passen en dat was toch best moeilijk. Tot ik in een blad een interview las met het model Frederique van der Wal. Mijn man las mee en we keken elkaar aan en dachten beiden hetzelfde. Dat was dus de naam voor ons tweede kindje. Weer geen leuke jongensnaam kunnen verzinnen dus ook maar weer goed dat het een meisje werd. Danika: de derde was erg moeilijk. Een jongensnaam hadden we meteen: Tobias, lekker stoer. Toen we bij 2 echo's te horen kregen dat er toch echt nog een derde meisje bij kwam hebben we avonden zitten surfen op internet voor een mooie naam. We hadden hem eindelijk: Lysanne, maar toen bleken er ineens nog 2 meisjes met die naam in het dorp te wonen en vonden we hem ineens veel minder uniek en zouden er straks 3 Lysanne's in 1 klas zitten. Weer gaan zoeken en uiteindelijk hebben we 10 namen opgeschreven en daar mochten we er allebei 2 uitzoeken. Het heeft een aantal weken geduurd, maar uiteindelijk 2 weken voor de bevalling hadden we ze: Danika of Rosalie. Uiteindelijk zijn we gezwicht voor Danika, mede omdat die naam maar zelden voorkomt en ik moet zeggen die naam past ook helemaal bij haar . Wij hebben zelf bewust gekozen om niet te vernoemen, maar 1 naam uit te zoeken waar we helemaal achter zouden staan. Overigens zijn mijn man en ik wel beide vernoemd naar onze opa's en oma's. gr. Naja
Maricha is naar ons vernoemd. Het is een combi van Marlene en Richard. We vonden het een mooie naam met een mooie "verborgen" boodschap
Wij wilde een hollandse naam die je niet af kon korte. Ik was helemaal weg van de naam Daan en me vriend had zoiets van Luuk ook lekker hollands in de mond dus tja. Aangezien we zelf niet uit konden komen hebben we aan de naam Luuk en Daan een gewicht gehangen. Zou het kindje zwaarder zijn dan 7 pond dan werd het Daan hoort ook bij een grote jongen onder de 7 pond werd het Luuk. Nu hebben we voor een jonge de naar Gijs uitgezocht hoort echt bij de naam Daan Voor een meisje gaan we voor de naam Lieke warschijnlijk tenzij we een hele mooie hollandse naam kunnen vinden. Bij Lieke hadden we ook al tijdens de vorige zwangerschap. Me vriend wilde dat ze Mieke zou heten ik vond Lieve een mooie naam dus na wat knutselen kwamen we op Lieke waar we allebei helemaal achter staan
Onze beep heet straks min of meer naar mijn overgrootoma en met haar tweede naam naar mijn oma, maar dan op zijn oost-europees geschreven... Maar haar eerste naam vond ik al veel langer erg mooi en mijn man was het er meteen mee eens
@Naja Danika had ik serieus ook in mijn hoofd voor een meisje! Vind het een prachtige naam, betekent in het Slavisch morgenster...
Ons zoontje heet Nikolaj. Het Russisch voor Nicolas. We kwamen er gewoon op tijdens een reportage over de Tsaren. Nikolaj was trouwens de laatste Tsaar van Rusland. Een interessante reportage vonden wij met hele mooie namen in. Groetjes
Ons overleden meisje heet Vonnita. Dit is een combinatie geweest van de namen van onze (mijn man en mijn) zussen Yvonne en Jannita. Rik, zo heet mijn zoontje, is afgeleid van de naam van mijn man Erik. Beide zijn ook vernoemd naar de opa's en oma's. Groetjes
Had Ties een aantal jaren geleden eens gehoord (weet al niet meer waar) en dacht: die moet je onthouden. Later heb ik een Ties in de klas gehad en dat was echt een leuk kind dus toen werd ons mannetje ook een Ties!
Jarissa is vernoemd naar haar beide oma's: Janny en Rimkje. Haar tweede naam is de naam van mijn oma, Aleida.
Bryanna heb ik ooit gehoord toen ik 9 was en altijd gezegd, dat als ik een meisje krijg ze zo zou heten, manlief vond het dus niets... Ik balen... maar hij had ergens Esmee gehoord en vond dat erg mooie naam, had het voor zichzelf gecombineerd met bryanna en na een tijdje wennen vond hij dat wel mooi, dus ik mocht Bryanna als haar tweede naam Esmee zou zijn, alleen de schrijfwijzen heb ik aangepast omdat ik het anders niet bij elkaar vond passen. Deze tweede wisten we eigenlijk al voor een grootdeel voor ik zwanger was. Want we wilde een eventuele jongen graag onze eigen namen meegeven als tweede en derde namen, (als oficieel (eerste) achternaam voortzetter zijnde...) Dus Laurens (ik laurenske) Michel (manlief).. Nu de eerste naam wisten we nu pas en heb ik nog wel flink over na moeten denken, het heeft behoorlijk geduurd voor er een tweede kwam en we hebben in die tijd het een en ander mee gemaakt, zo ook is manlief tot geloof gekomen.. daarom wilde we graag een naam met speciale betekenis, Manlief kwam met Nathaniel (betekend geschenk van God), ik vond dit wel heel erg mooi, maar niet als roepnaam, dan kom je dacht ik op het engelse Nathan (neethun), en dat vind ik niet leuk, hier bleven we dus op haken.... Tot ik een keer delefde schrijfwijzen de naam op zijn nederlands hoorde..Naatan.. en dat even een apar dagen geproefd te hebben, vond ik dat ook wel weer erg leuk, dus manlief blij gemaakt, gelukkig was hij het er ook mee eens!
Jimmy is vernoemd naar Jim Morrison en een beetje Jimi Hendriks, we konden maar geen naam vinden, raakten het maar niet eens, wisten wel dat het een jongen werd, en ineens tijdens het kijken van de film (voor de 10duizendste keer) keken we elkaar aan en wisten het. Het is nu Jimmy later mag hij er Jim van maken. Bryan ging zo ongeveer hetzelfde, konden het weer niet eens worden, ieder zo'n andere smaak, en ineens kwam deze naam langs in een film, hij riep me, en vroeg wat ik van die naam vond, ja leuk! Lang leve de tv dus maar