Ik lees hier wel eens mee en zie veel topics met vragen als "wie weet een mooie/leuke/originele naam?" of "wat vinden jullie van.....?" en "welke naam vinden jullie het mooist?". Ik was dus eigenlijk heel nieuwsgierig wie nu ook daadwerkelijk een naam heeft gekozen, gebaseerd op de meningen van ZP? Heb je een naam bijvoorbeeld niet gekozen omdat ze hier vinden dat het geen mooie naam is? Heb je een naam gekozen die er hier voor je geopperd is? Of heb je de naam genomen die in een poll of topic als meeste werd gekozen? Kortom: hebben de mensen die gereageerd hebben ook echt invloed gehad?
Wij hebben een tijd getwijfeld tussen Cas en Sam. Ik voorkeur voor Sam, vriend voor Cas... Hier een poll gemaakt. We wilden een lieve maar krachtige naam. Sam kwam bij veel mensen als wat zachter uit en zijn daarom voor die naam gegaan. Maar of dat kwam omdat zp dat zei, of omdat het mijn favoriet was....
Als ik nu zwanger was geweest van een meisje wel... maar we krijgen een jongen en deze naam hebben we net zoals bij de andere twee zelf bedacht.
Toevallig hebben wij de naam gekozen die hier uit de polls ook als favoriet kwam, maar deze naam was vanaf het begin sowieso al één van de namen die mn man en ik allebei leuk vonden. De meningen hebben mij ook vooral een idee gegeven hoe er over het algemeen gedacht wordt over bepaalde namen, dat vond ik wel iets om mee te nemen en daarnaast vond ik het gewoon leuk om te zien wat mensen van de namen vonden die wij leuk vinden. Maar doorslaggevend, nee dat denk ik niet.
Ik heb hier wel gevraagd naar meningen maar wij hebben zelf de naam bedacht. Het had dus weinig invloed hier.
Ik moet toegeven dat ik het vooral leuk vind om hier te reageren op topics van anderen en mee te denken met anderen. Maar de namen van mijn kinderen zal ik hier nooit neerzetten en ik laat de mensen van ZP ook niet meedenken met mij. Ik vind namen heel leuk om mee bezig te zijn, maar het is ook best een intiem onderwerp. Daarom mogen alleen mijn man en ik meedenken! Ook omdat wij altijd al ver vooruit hebben gedacht. Jongens- en meisjesnaam stonden al voor de zwangerschappen vast. Alleen bij de jongensnaam heb ik nog vaak getwijfeld of ik hem toch niet zou veranderen. Hier geen invloed dus! Maar wel een leuk hoekje om te lezen en te reageren.
Heb wel de naam hier voorbij laten komen om te horen hoe men er over dacht. T is een hartstikke normale hollandse naam maar toch hoor je hem niet zo heel vaak. Dus vond t wel leuk om te horen hoe het in zijn algemeenheid valt. Als de reacties negatief hadden geweest dan had ik misschien toch voor een van de andere namen gegaan die op ons lijstje stonden. Vind t leuk als mensen zijn naam ook leuk vinden.
Ik denk het niet haha. We hebben met beide namen een proefkaartje besteld, en vond Sam gewoon mooier staan, ook ivm de achternaam.
Meisjesnaam staat al vast dus in dat geval sowieso niet. Jongensnaam weet ik eeeecht niet en zou dus best goed kunnen dat ik daar tegen die tijd een topic over open, mocht het dus een jongetje worden. Geen idee of dat uiteindelijk doorslaggevend zou zijn of niet.
Hier speelde het eigenlijk tegenovergesteld mee... Ondanks dat de meningen hier positiever waren over de andere namen, zijn we toch bij de naam gebleven die we hadden...juist dat ik hem ondanks de 'negatieve' meningen leuk bleef vinden was voor mij een teken dat we voor die naam moesten gaan. (De naam die hier op 1 kwam, stond trouwens bij mij persoonlijk wel ook op 1, maar bij mijn man helemaal niet...dus ja, dan valt ie toch af... Had gehoopt hem nog te overtuigen door de meningen van anderen, maar helaas. )