Zoals de titel luid ben ik op zoek naar islamitische jongens namen met een mooie betekenis alle suggesties zijn welkom
Ik ben helemaal niet into the Islamitische namen en weet nog minder wat ze betekenen. Maar dé - ik neem aan Islamitische - naam die ervoor mij uitspringt is Soufian. Ik vind het een mooie klank en het staat mooi. Maar goed, wat het betekent weet ik dus niet.
Voor mijn zoo. Heb ik een arabische jobgensnaam gekozen die ook goed is voor nederland. Woon op t moment in koeweit maar ga in 2015 weer naar nl. Mijn man is moslim ik nederlands dus vandaar. Ik heb gekozen voor rayan. Past ook mooi bij mijn mans naam radwan haha. De betekenis dan. Op mijn lijste stond ook marouan vind ik echt een mooie naam. Alleen weet daar de betekenis even niet van.
Hier een rijtje namen die ik zelf erg mooi vind: Youssef Soufian Yasir Yousri Ammaar Abdullah Nousair Omar Anass Bilal Hudayfah Oemayr Abdurrahman Ibrahim Idriss Yahya Ishaaq Ismail Meesten zijn namen van profeten of van metgezellen/sahabah.
Aban Abbas Adnan Affan Akram Ali, Alim Almir, Amir Amin, Amid Ammar Anwar Aqil Arman Aydin Aziz Basir, Bashir Bazam Bilal Dani Darim Daud / Dawud Dayyan Emran Eshan Faizan Farid Faris Faruq Feroz Ferran Fida Firas, Firoz Hafid Haider Halim Haroun / Harun Ihsan Ilhan, Ilan Ilias / Ilyas Imran Imtiaz Irfan Isam / Issam Iskandar Ismail Iyas Izaan Jaan Jabir Jafar Jamal Jamal, Jamil Jari, Jarir Jasim Jasmir Jaul, Jaun Junaid Kadir Kamil, Kamal Karam Karim Luay Luban Lut, Lutfi Malik Malik Mamun Marwan Masoud Mazin Mihran Miyaz Mounir / Munir Mubin Munzir Musa Naim, Nail Najib Namir Nasir / Nazir Nasri Nazar Nimr Nizar, Nizam Nur Omar Parvez Qadim Qadir Rabar Rabi, Radi Rafan Rafi, Rafiq Rahim Rais Rami Ramin, Ramiz Ramzi Raonar Rauf Raza, Razin Reda, Rida / Ridha Rehan Reza Riaz Ridwan, Rizwan Sabir, Sabri Saffar Safwan Sahir Salam, Salar Salih Salik, Salim Sami, Samir Shafiq Shahid Shahir Shukri Sinan Taban Tahir Taimur Talib Tamim, Tamir Tanim Tanwir Tariq Thauban Umar Wail Wisam Yafi Yahya Yasir Yawar Yazan Yunus Yusri Zahir Zakariya Zarar / Zarrar Zayan Ziad
Bedankt voor alle reacties zitten leuke namem tussen . Ben alleen zo besluit loos voor een meisje had ik de naam al klaar Twijfel nu tussen Abdurahman Abdullah Sulaiman Qasim
Van deze 4 Qasim, lmdat ik de andere namen echt niks vind. ilias vind ik wel leuk, en ook in NL goed uit te spreken.
Van deze vier vind ik alleen Qasim wel leuk. De andere vind ik niks, sorry. Ik houd zelf meer van korte namen en ik vind de andere drie namen in Nederland minder gangbaar. Maar goed smaken verschillen en je moet kiezen wat jij het beste bij je kleintje vindt passen
Adam Amar Amir Elias Fuad Faroq Hyder (haidar, leeuw) Imad Iman Imran Isa (jezus maar in nl misschien vrouwelijk) Mikail (michael) Mirza Noah Reda Yusha (joshua) Is dit wat?
Van deze 4 vind ook ik de eerste 3 namen echt helemaal niks, Qasim vind ik dan de beste van dit rijtje.
Sorry, ik vind het echt geen mooie namen. Zeker niet voor een kindje in Nederland. Ga dan voor een meer internationale naam! Maar goed dat is mijn mening. Smaken verschillen (gelukkig maar).