Hoi, Ik vroeg mij af wat deze namen bij jullie oproepen ( of aan welk type kind het jullie doet denken) dus bijv stoer, lief, kak, kinderachtig etc. Voor een meisje: Linde Voor een jongen: Mees Eventuele suggesties in deze trant zijn ook welkom.
Allebei leuke namen! Ze roepen bij mij geen duidelijke associaties op met een bepaald type kind, ik vind het redelijk neutrale namen. Wel allebei lief. Bij Linde den ik misschien aan een wat bedachtzaam kind
Linde: wel aardig maar beetje mutserig. Zie er een standaard blond meisje bij. Mees: vind ik wel een stoere ondeugende naam. Ik zie een knap jochie met dik donkerbruin haar. Mees vind ik leuk.
haha grappig om te lezen! onze 2 jarige dochter heet Linde, en is alles behalve bedachtzaam, en ook niet echt blond. Wel lief, dat dan weer wel Ik vind het beide leuke namen!
Ik vind ze allebei te populair worden. En inderdaad zie ik bij Linde ook een blond meisje voor me haha.
Zie bij allebei rustige kinderen met blond haar. Ze zijn wat stiller en zullen in de klas niet opvallen maar zijn fijne kinderen om in huis te hebben. Ik vind het mooie nette namen!
Ik ken een Linde, dus denk eigenlijk meteen aan haar. Heel stoer uiterlijk (zichtbaar metalfan, leren broeken, bandshirts en lange leren jas, dat soort dingen) maar een heel zacht en vriendelijk karakter en heel trouw aan haar familie en vrienden. Zegt niets over alle Lindes natuurlijk maar dat is de Linde die ik ken. Daarnaast heb ik de naam ondanks dat ik iemand ken die zo heet zelf bovenaan mijn lijstje meisjesnamen staan dus ik vind het ook een hele mooie naam! Bij Mees denk ik aan een heel vriendelijk, beleefd, goed opgevoed jongetje met een rustig karakter. Zorgt niet voor overlast en moeilijkheden.
Bij Linde: beetje ouderwets gekleed, degelijk, rustig en verlegen meisje. Schatje, maar het ontbreekt aan pit. Mees: een ondeugd met twinkelende oogjes die graag kattenkwaad uithaalt!
Onze jongste is een Mees... Blond, brilletje, ondeugend en heel grappig. Koosnaampje van onze Mees is monster... Zegt genoeg toch 😉 Linde: verstandig meisje, houdt van lezen.
Mijn beste vriendin heet Linde, daarom denk ik aan open, spontaan, muzikaal en warm. Mees vind ik een modenaam en zie daarom een kindje voor me dat er precies uitziet zoals het hoort in deze tijd: kwajongenskoppie en een wit shirt met een tekst in zwarte letters of een snor erop , heel standaard.