Mening naam

Discussion in 'Babynamen' started by Braam0, Jun 3, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

Sep 23, 2015
    1,104
    1
    38
    Wij zijn er al over uit, maar omdat we de naam nog voor ons houden ben ik erg benieuwd naar de mening van 'buitenstaanders'. We wilde een naam die niet veel voor komt, maar ook niet té apart is. Wij gaan ons zoontje Maddox Jay noemen.

Nou mijn vraag dus, wat vinden jullie van deze naam en hoe komt deze naam over voor een jongetje?

2. Narcisje

Narcisje VIP lid

Mar 17, 2016
    12,795
    8,465
    113
    Female
    Leuk :)

3. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

May 17, 2016
    1,995
    273
    83
    Stoer! Niet mijn stijl, maar leuke namen en goeie, sterke combi!

4. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Maddox vind ik niets voor een NL kindje. Jay vind ik ordi. De combi past wel goed samen.

5. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Maddox wel oké, alleen ik hou niet van 'jay'-namen. De combinatie kan prima!

6. K00

K00 Niet meer actief

Ik zie ook een getint kindje voor me. Als dat zo is vind ik het tof! Anders zou ik er niet voor kiezen.

7. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Mwa ik vind hem niet zo. Maar dat doet er helemaal niet toe, als jullie hem maar leuk vinden:).

8. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Ik weet niet waarom, maar ik vind Maddox een meisjesnaam. Verder: niet geschikt voor blank/blauwe ogen kindjes, dan wordt t al snel erg ordinair.

9. Narcisje

Narcisje VIP lid

Mar 17, 2016
    12,795
    8,465
    113
    Female
    Ik begrijp niet waarom Maddox niet voor een Nederlands kindje kan... moeten alle Nederlandse jongetjes dan Daan, Lars of Koen heten?

10. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    Bij mijn dochter zit een Maddox in de klas. Ik ben niet zo gecharmeerd van de naam, mijn dochter is erg gecharmeerd van het jongetje haha.
    Ik 'vind' er niet per se iets van, behalve dat het niet mijn smaak is maar ook geen naam waarmee hij voor schut loopt. Wel aan de stoere kant.

11. Mus

Mus Bekend lid

Sep 13, 2008
    870
    11
    18
    Female
    Arnhem
    Dit! Lekker voor je naam gaan!!

12. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Er zijn zoveel mooie Nederlandse namen... Waarom zou je een Amerikaanse of Engelse naam nemen? Je noemt je Hollandse kindje toch ook niet Chiang Ping?

13. Narcisje

Narcisje VIP lid

Mar 17, 2016
    12,795
    8,465
    113
    Female
    Maar waarom wel Frederique? Of Josephine? Die zijn ook niet Nederlands maar wordt door veel mensen mooi gevonden... Engelse en Amerikaanse namen zijn nu meer mode de afgelopen tijd en ik vind die namen prachtig. Als ik ooit zwanger mag worden en een jongetje mag krijgen krijgt hij ook een Amerikaanse naam die ik hier nog nooit gehoord heb :)

14. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    3,295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit inderdaad

15. Youtan

Youtan VIP lid

Jun 9, 2015
    6,495
    4,332
    113
    Female
    Het zou ook zeker mijn keus niet zijn...

16. Leraje

Leraje Fanatiek lid

Apr 19, 2013
    4,965
    2,790
    113
    Ik vind Maddox persoonlijk niet zo'n mooie naam, die -ox denk ik...? Geen mooie klank wat mij betreft, de x uberhaupt niet zo en in combi met de o nog minder. De klank van Jay vind ik mooi. De combi bekt wel lekker.

En ik zou persoonlijk ook geen Amerikaanse modenamen doen tenzij je iets specifieks met Amerika hebt, maar dat is mijn persoonlijke tic ;)

17. Novastar

Novastar Fanatiek lid

Jan 9, 2014
    4,538
    1,171
    113
    Female
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Niet mijn ding. Maddox vind ik te Amerikaans. Ik zie er ook een getint kindje bij maar dat komt waarschijnlijk door het kindje van Angelina Joli. Verder vind ik eigenlijk alle Jay-namen een tikje volks. De namen passen wel goed bij elkaar. En als jullie het mooi vinden moet je het natuurlijk niet aanpassen om wat wij ervan vinden.

18. loesje6

loesje6 Bekend lid

May 4, 2012
    891
    199
    43
    Leuk! Goede combi!

19. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

Sep 23, 2015
    1,104
    1
    38
    Hele uiteenlopende reacties en meningen merk ik wel. We weten beide ook dat het echt een naam is waar je van moet houden, en ik vind hem echt geweldig! Jay vonden we erg leuk, maar wat hierboven gezegd is idd wat volks, vandaar dat we hem als 2e naam kiezen en niet als eerste. Van mijn vriend zijn kant komen toch vele volkse namen voor en jayden, djaylano etc vind ik dan na mijn mening té en niet mooi.

Ons zoontje word lekker wel een kindje met waarschijnlijk blauwe ogen en donker haar haha.

Op deze manier kunnen we (of tenminste ik) ook een beetje verwachten wat de wereld om ons heen zou kunnen zeggen en vinden, vind het leuk om al jullie reacties zo te lezen!.

Dat de zoon van Angelina Jolie zo heette wist ik niet eens! Ben ik ook na wat googlen vandaag achter gekomen.

20. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Ik vind ook niet alle engelstalige namen lelijk. Oscar of Oliver vind ik best leuk. Maar sommige namen vind ik ordinairder dan anderen. En TS vraagt specifiek om meningen ;)

Share This Page