Over enkele weken ga ik bevallen van ons 1e kind en meisje. We zijn op zoek naar een vrolijke en ietswat stoere naam. Nu vinden wij allebei de naam Sammie erg vrolijk alleen heb ik ook al een hond van bijna 14 jaar die zo heet. De hond is echt mijn maatje en ging vroeger ook overal mee naartoe, veel mensen in mijn omgeving weten dus dat een van mijn honden zo heet. Aangezien de hond al 14 is en t dus zou gaan om een kleine overlappingsperiode vind ik het wel het overwegen waard maarja.. komt voor de omgeving misschien wel raar over je kind dezelfde naam te geven als je hond.( hetzij anders geschreven). Evt. een langere naam met als roepnaam Sammie zou ook een optie kunnen zijn maar dan kom ik niet verder als Samira en Samanta en dat vinden we echt niet mooi. Verder vind ik Lizz ook een mooie naam en Rozi ( maar dat vind mn vriend te zoet). Tess, Bobbi en Charlie zijn al afgevallen.. Wat is wijsheid, je gevoel volgen en Sammie als vrolijke naam voor ons meisje ook al is dat voor de omgeving wennen of suggesties voor een andere naam?.. Vinden jullie Sammie ook nog een leuke naam als je kind al wat ouder is? Tips en advies zijn welkom! Gr Aurora
Niet mijn ding en al helemaal niet als ze wat ouder is. Ook als je hond al zo heet, zou ik mijn kind daarna niet zo noemen eerlijk gezegd.
ik vind Sammie een koosnaampje of voor een dier. Sam vind ik wel een hele leuke (jongens) naam. Wat vind je van Roos Eva Joy Olivia
Ik vind t ook een koosnaampje. Tevens houd ik ook niet van (verklein)namen zoals eefje, aafje, suusje, guusje en ook sammie hoort voor mij in dit rijtje thuis.
Ik vind Sammie leuk voor een kind, minder voor een volwassene. Je kind zo noemen terwijl je hond al zo heet zou voor mij niet eens het overwegen waard zijn. Vind dat echt heel raar en getuigen van geen enkele creativiteit. Sorry , maar vind dat echt zielig voor het kind, straks gaat je hond nog 4 jaar mee. Dan krijgt je kind ook echt heel duidelijk mee dat ze hetzelfde heet als de hond. Lijkt me vrij bizar.
Sammie. Ik ken idd ook een hond ie zo heet. Daarnaast vind ik het meer een afkorting van een naam. Sammie voor een meisje is misschien schattig...maar voor een vrouw...brrrr. Nee, ik zou het echt niet doen. Liz is tof!
Ik zou voor Liz gaan en dan evt roepnaam Lizzy. Sammie vind ik echt geen mooie naam, erg kinderlijk voor een volwassen vrouw. Mijn kat heet zo en als je hond zo heet....nee....zo voor mij al een afknapper zijn
Dank je wel voor jullie eerlijke reacties tot zover. Ik kan me een volwassen vrouw ook niet goed voorstellen met de naam Sammie ( behalve als koosnaam). Fijn dat jullie Liz leuk vinden. Ik heb het idee dat deze naam ook veel gekozen wordt of valt dit in jullie omgeving wel mee?
Liz vind ik erg leuk, zowel voor een kind als voor een volwassene. Ik ken niemand die zo heet, in mijn beleving komt de naam weinig voor. Succes met kiezen, weet hoe lastig het is.
Ik ken in mijn (verre) omgeving ook wel wat andere meisjes namen, beginnend met sam (niet allemaal mijn smaak moet ik zeggen) hierbij misschien wat inspiratie: Naast samantha is er ook nog samira, samina, samone, samuella, samke, samara
Ik vind Sam of Sammie niet echt wat voor een meisje, maar ja. Als jullie gevoel echt bij die naam ligt moet je het gewoon doen. (Tess vind ik fantastisch!) Wat vnid je van.. Alice / Ellis Ann / An Anniek Betti / Bettie / Betty Bodée, Bodijn Cari / Kari Carize, Carlize Cassie / Kessi Cató / Kató Cleó / Cléo Coco Daisy Daniek, Danné Danou Dawn Deni, Dani Denne, Danne Dot Ebbi / Abby Eef, Eefje, Evie Elie, Ellie, Elsie Elsa / Elza Emmi / Emmie / Emmy Fem, Femma, Femme Fen, Fendi Fië / Vië Fien Finne, Finna, Finnley Flore Flynn Gwen Hannah Hazel Ichi Iesel Ieve, Iva Ilvie / Ilvi / Ilvy Imma, Imme Inci Indy, India Inthe Irsa, Irja Isha / Icha / Ischa Isis Ivy Ize, Isa Izza / Issa Izzie / Izzy / Izzi Jade Jamie / Jaimy Jane, Janey Janou Jaz Jentl / Yentl Jess, Joss Jessa, Jesse Joan Jody Jonna, Jonne Jools / Jules Jora Jori Josie Jowi / Jowy / Joï / Joey Jowy Jula, Júle Julie Julin / Julinn Kaat, Kat Karó / Caró Laurie Leia Leni Lenne, Lenna Lente Levi Lien Liesel / Liesl Lieze Lila Lilly / Lilli Limme Lina, Lima Lissa, Lizza Liv Liva, Lieve, Lova Livvy / Livvi Lizi / Lizie Lodi Loïze Lola Lora, Lore Lori Lot, Lotta, Lottie Loua Louve Luce / Luus Lucy / Luci / Lucie Lumée Lumen Lumi Maia Mari Marle Marlou Marre Mea, Mia Meie Mira / Myra Molly Mone Nanna, Nanne Nieke, Nika Nim / Nimm Ninte, Ninthe Nissa, Nisse, Nessa Nona Noor Norell Nori Nova Novi Oda Peggy Philou / Filou Pien Pip, Pippa, Pippe Pleun Polly Quinn, Quinthe Rae / Ree / Rée Roanne Robbin Robi / Roby / Robie Robijn Roos, Rosa Rowan Rowy Saar, Sare, Sari Saga Sasha Skye Sonny Stella Tammy Tara Tibby, Libby, Ibby Vanna Veer, Vere, Veerle, Veró Veroniek / Veronique Vianne, Viënne Vie / Fie Vieve, Fieve, Viva Vita, Vida Viv Ylja, Ylva Zoe / Zoey / Zoë / Zoï
onze dochter heet Sammy (spreek uit als semmie) ze is inmiddels bijna 13 en ze is supertrots op haar naam...ook vaak afgekort als Sem!!! leuke naam dus...
Hoewel ik Liz vaak zie in lijstjes hier - heb ik hem nog niet in m'n omgeving gehoord (ik werk veel met kinderen) . Dus hij is volgens mij nog best uniek. Sammie vind ik persoonlijk ook niets.
Dit dus... Jammer dat Charlie al afgevallen is als naam, vind hem geweldig... Of idd Bobby? Sky? Puck? Ik zou echt in geen geval Sammie kiezen... Mocht je dat toch doen, zou ik je adviseren om t alleen als koosnaam te doen. En volledige naam Samara bijvoorbeeld. Succes met je keuze!!
Super naam! Maar dan nog liever gewoon Sam! Zo zou onze 3e gaan heten als het een meisje zou zijn geweest. Mijn meiden heten T.es en L.iz. Ik zou er alleen nog even over nadenken omdat je hond ook Sammie heet. Niet omdat ik er wat op tegen zou hebben om je kind naar je hond te vernoemen (juist wel mooi) maar meer omdat de hond er nog is... Lijkt me niet echt praktisch (welke Sammie bedoel je nou?). Succes!