Zoals jullie weten ben ik net in verwachting, heb al 2 dochters met beide turkse namen, (vader is Turks), De derde wil ik ook een turkse naam geven. Ben alleen al aan het bedenken welke naam ik ga geven, zoals ik eerder zei wil mijn man Yusuf geven aan een jongen. Maar ik word daar niet blij van Nu ben ik zelf aan het denken en ik dacht het volgende: Voor een meid: Pembe (betekend roze) Voor een jongen: Mavi (betekend blauw) wat vinden jullie? Of is dit stom? Ps geen idee nog wat mijn man er van vindt haha
Mavi vind ik mooi - Pembe twijfel ik aan.. de betekenis is oke. Niet raar ofzo. Dus dat is het voornaamste.
Ik vind Pembe een beetje pamper en Pumba in één of zo, haha. Klinkt wat gek vind ik. Mavi vind ik wel heel mooi
Mavi mooi! Pembe niet nee. Maar er zijn zoveel mooie Turkse jongenskamer! Emir of Bekir vind ik heel mooi maar er zijn er vast veel meer
Mavi... prachtig! En wat vind je van Senna voor een meisje? Die staat op ons lijstje bij een jongen en ik hoorde dat veel Turkse meisjes ook zo heten!
Ik vind het wel leuk. Alleen een (vrouwlijke) collega van mij heet Mavis dus daarom denk ik bij Mavi meer een aan vrouw. Maar verder kan het prima, zijn wel meer turkse namen zowel mannelijk als vrouwlijk.
Bedankt! De oma van mijn man heet ook Pembe. Mavi vind ik idd ook heel leuk dus die komt op mijn lijstje! Bedankt allemaal