bekkenband-indalen

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by karin29, Aug 17, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. karin29

karin29 Bekend lid

May 29, 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hallo,

Weten jullie of je de bekkenband nog mag dragen als de baby helemaal is ingedaald? Mijn baby ligt nu met zijn hoofdje netjes in het bekken en vraag me nu af of het gaan last heeft van de band.
    Groetjes Karin

2. Japke

Japke Bekend lid

Feb 1, 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Karin,

Je mag je bekkendband gerust dragen, dit heeft geen invloed op het wel of niet indalen van het hoofdje. Dus door het dragen van zo'n band gaat niet het hoofdje van jouw kindje uit het bekken.

Wel wil ik iets anders meegeven, er wordt hier wisselend over gedacht maar mijn mening: Gebruik de bekkenband alleen als het echt nodig is. Het is namelijk zo'n goede steun dat je spieren van je bekken, de boel nog meer laten afweten. Het is juist fijn als die spieren aan het werken moeten blijven. Ik adviseer het dus alleen bij een zeer drukke dag of heel veel beweging (zoals alle babywinkels bezoeken, :)).

groetjes,
    Japke

3. karin29

karin29 Bekend lid

May 29, 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi Japke,

Ja precies. Goed advies. Zo heb ik hem altijd gedrage. Doe dat vooral wanneer ik ga winkelen bijvoorbeeld. Op het moment heb ik meer last wanneer ik hem draag. Dit omdat door het indalen veel druk op het schaambeen staat.
    Bedankt voor je antwoord.
    Groetjes Karin

Share This Page