Hallo, Mijn zoontje had gisteren nogal heftige krampjes. Hij heeft hier normaal helemaal niet veel last van. Nu had ik op borstvoeding.com gelezen dat de eigen voeding weinig invloed heeft op de melk. Maar ik ben toch bang dat het door mij kwam. Ik had wel zondag knoflook gegeten, maar zou het dan kunnen dat hij daar 48 uur later last van krijgt? Ik was een beetje aan het lezen op internet en ik kom echt hele lijsten tegen van wat je niet zou mogen eten (bijv aardbeien, tomaat, kool, knoflook,uien,druiven, citrusvruchten, chocola, koffie alcohol. en nog veel meer). Nu heb ik ook sinds vrijdag een hoop fruit gehad (we hebben een nieuwe sapcentrifuge), zou het daardoor dan gekomen zijn? Laten jullie bepaalde voeding staan? Of eten jullie alles? Liefs Noor
Voeding heeft echt weinig tot geen invloed. Behalve als je kindje allergisch is. Veel voormelk geeft vaak krampen. Zelf eet ik alles pas alleen op met veel caffeine en alcohol. Dingen die je echt niet mag eten/nemen tijdens bv zijn cholesterol verlagende boter/drankjes. Verder oppassen met teveel caffeine en alcohol. Tevens neem ik geen salie(thee) omdat dat de productie verlaagt. Ik eet ook soms heel pittig en geloof me mijn kinderen hebben nooit tot bijna niet geen krampjes.
Van pittig heeft mijn zoontje ook geen last, ik eet gewoon sambal en chilli. Maar kool heb ik maanden moeten laten staan, want als ik daar een portie van at gilde hij s'nachts van de pijn! Ik dacht de eerste keer nog dat het misschien toeval was, maar na een voorzichtige tweede poging gilde hij weer net zo hard. Toen heb ik het maar een paar maanden gelaten. (dus het ZOU wel kunnen, hoewel de kans misschien klein is)
Als je denkt dat je kindje ergens last van heeft kun je het natuurlijk even laten staan. Maar om op voorhand het hele lijstje wat Noor opsomt te laten staan gaat wat te ver.
Ik eet alles gewoon hoor. Vanaf het begin al gedaan. Dat ze van kool, pittig eten, druiven e.d. krampjes kunnen krijgen had ik idd gehoord, maar vond het een beetje absurd om alles bij elkaar minimaal twee jaar (de zwangerschap meegeteld) een 'dieet' te gaan volgen. Heb er wel op gelet of kuikentje er geen last van had, dan had ik het natuurlijk even laten staan. Maar hier geen krampjes door mijn eten! Het enige waar ik idd op let is de koffie (zwarte thee en cola drink ik al nooit) en de alcohol.
Ik zelf eet en drink eigenlijk alles wat ik wil. Kinderen hebben er geloof ik nooit last oid van gehad. Maar mocht ik denken dat ze toch ergens last van hebben, dan zou ik dat dus uit de voeding laten en kijken of ze dan nog last blijven hebben en kijken wat er gebeurd als ik er weer mee begin. Ik zou dus ook niet zo een hele lijst ineens weg gaan laten ! Lijkt me net iets te veel van het goeie!
Ik eet alles en heb nooit gemerkt dat Thirza ergens last van had. De lactatiekundige zei ook dat het onzin is om dingen te laten staan, maar dat had ik zelf ook al wel bedacht: al die surinaamse, antilliaanse, zuid-amerikaanse enz enz moeders gaan toch ook niet ineens kruiden-loos eten? Als die kindjes het kunnen hebben, dan de onze ook hoor, Gewoon opletten wat je eet, zou ik zeggen en als je echt denkt dat je kleine ergens wel last van heeft, dat eens een keer uitproberen: weekje niet eten en dan een keer wel, kijken of er reactie komt, dan weet je het wel vrij zeker, Maar dat hele lijstje zou ik echt niet laten staan! My goodness, dan mag je ook NA de zwangerschao helemaal niks meer.... was juist zo blij dat ik op alcohol en cafeine na alles weer mocht,
Cafeïne is bij mij echt een no-no, meneer wordt een stuiterbal, niet slapend te krijgen (ik trouwens ook niet meer, haha). Ruben pakt tegenwoordig zijn laatste voeding rond 21.30 uur, dus een slaapmutsje zit er voor mij weer af-en-toe aan.
Bedankt voor de antwoorden! Ik was ook zeker niet van plan op dat hele lijstje te laten Ik eet eigenlijk gewoon alles, alleen geen pittig eten, maar dat kan ik zelf ook ineens niet meer verdragen. Ik zal het gewoon nog 1x proberen met knoflook, en als het dan weer prijs is na 2 dagen, dan weet ik genoeg.
Het enige waarmee ik rustig aan heb gedaan (naast alcohol en caffeine), is sinaasappelsap. Van een enkele citrusvrucht krijgt je kleine niks, maar als je liters jus en andere citrus-sappen drinkt heb je wel kans op buikkrampen. Dit was op advies van de kraamhulp, voor de rest kon ik volgens haar (surinaamse) gewoon alles eten.
Oh ik merk er juist helemaal niet van. Maarja, ik drink ook geen liters koffie ofzo, het is meer zo nu en dan een glaasje cola.
Een blikje cola is bij mij al voldoende. Zelf kan ik er ook niet meer zo goed tegen, voordat ik zwanger was wel.
@Brï: ik drink dus wel veel jus d'orange, en daar heeft Thirza geen last van, Verschilt dus per persoon,