Hoi! Wij zijn op zoek naar advies! Aanstaande woensdag gaan wij een proefrit maken in een occasion, onze mogelijk nieuwe auto. Op dit moment hebben wij 2 auto’s en wij willen beide auto’s inruilen, wat bijleggen en zo deze occasion kopen. Wij zijn helaas allebei geen helden in onderhandelen en willen graag weten wat realistisch om te vragen voor onze auto’s en/of wat we van de vraagprijs af kunnen en vooral HOE we dat het beste kunnen doen. Even wat feiten: Auto op het oog kost 13.000 Wij hebben gekeken en op marktplaats/andere garages etc wordt er voor onze huidige auto’s zo’n 4000 en 5500 euro gevraagd. Dat geven ze natuurlijk niet bij een inruil, maar wat dan wel? Wie o wie kan ons adviseren?
Het beste kan je ze zelf verkopen via marktplaats. Als je geen zin heb in veel mailtjes en kijkers zijn sites als ikwilvanmijnautoaf.nl of wijkopenautos.nl een goed alternatief. Je krijgt er dan net wat minder voor maar meer als een dealer ervoor geeft en vaak ben je er snel vanaf. Een dealer geeft er in deze prijsklasse 1500 hooguit 2000 voor is onze ervaring.
Ik denk dat je zn 2500 en 4000 terug krijgt. Kijk via gaspedaal.nl waar ze mee beginnen en trek daar 1000-1500 af. Afhankelijk van de staat van jullie auto's.
Ik zou eerst de garage een aanbieding laten doen, dan is het aan jullie om te bepalen of het acceptabel is. Valt het tegen, zou ik aangeven dat je meer had verwacht en een beter voorstel wilt ontvangen. Let ook op zaken als garantie, winterbanden, onderhoud etc. Dat kan je ook bij onderhandelen, stel ze doen direct een acceptabel aanbod (vergelijkbaar met de prijzen op MP) kan je aangeven, we gaan akkoord, maar dan willen we er ook een setje winterbanden bij oid.
Check ook even wat anwb voor je auto wil geven. Ik had mijn auto te koop, handelaren vonden hem te duur 500,-, maar anwb wou er zo 250,- meer voor geven dan de handelaren . * ook meer dan ik wil van mijn auto af.nl Meeste krijg je via marktplaats VS een dealer. Nog beter Facebook verkoop groepen, daar betaal je ook geen advertentie kosten
Hou er rekening mee dat ze ongeveer 1500-1800 winst willen maken op een auto. Dus als je jouw type auto overal te koop ziet staan voor 5000,moet je uitgaan van 3500 inruil. Hoe duurder de auto die je terugloopt, hoe meer geld je terugkrijgt voor je eigen auto. De marges zijn dan veel hoger.
Ik wil als tip autoscout24 geven. Via deze website (gratis) hebben wij al meer dan eens onze auto verkocht. Er kwamen particulieren op af, maar ook wel eens een garage. Altijd mooie bedragen gekregen. Je hebt misschien wel iets meer geduld nodig. Zal iets langer duren.
Via marktplaats verkopen. Daar verkopen wij onze auto's altijd goed op ( tot nu toe 3 verkocht daar in de loop der jaren en 1 auto van schoonmoeder) en allemaal een klein beetje onder de prijs wat wij graag wilde ( 200 euro ofzo)