Beetje stomme vraag misschien, maar kan een draairaam wat naar buiten draait, nog een stukje open als je rolluiken hebt? Ik overweeg een rolluik in de kamer van mijn dochter, omdat haar kamer de hele dag in de volle zon ligt. Nu lekker, maar straks op de heetste dagen lijkt me dit toch iets te..
Wij hebben oudere ramen die nog net op het knipje kunnen als de luiken naar beneden zijn. Dus net een kiertje. Een draai/kiep raam zou handiger zijn
Hier is er tussen raam en rolluik minimale ruimte, als het raam naar buiten opent dan zou dat echt een mini-kiertje zijn.
Als het echt heet is, kun je ook beter het raam dichthouden. Alleen voor 's avonds en 's nachts lijkt het me niet handig, omdat je dan het raam misschien juist wel open wilt hebben. Of heb je (verduisterende) gordijnen?
Hier ook ramen die naar buiten openen en die kunnen op een dikke kier open (tweede gat van de raamopener). Als de zon op het raam staat, laat ik sowieso alles dicht (rolluik en raam) zodat de warmte beter buiten blijft en zodra het wat afkoelt gaat alles open om te luchten. Snachts gaat rolluik weer dicht zodat het lekker donker is, dit keer wel met raam op kier
Als hier t rolluik dicht is zet ik t raam ook wel eens op een kier maar er komt weinig frisse lucht binnen omdat t rolluik alles afsluit