Rolluiken

Discussion in 'De lounge' started by Yeuu, Apr 2, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

Jul 25, 2017
    1,434
    805
    113
    Female
    Beetje stomme vraag misschien, maar kan een draairaam wat naar buiten draait, nog een stukje open als je rolluiken hebt?

Ik overweeg een rolluik in de kamer van mijn dochter, omdat haar kamer de hele dag in de volle zon ligt. Nu lekker, maar straks op de heetste dagen lijkt me dit toch iets te..

2. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

Apr 25, 2011
    6,032
    2,895
    113
    't Gezellige Brabant
    Wij hebben oudere ramen die nog net op het knipje kunnen als de luiken naar beneden zijn. Dus net een kiertje. Een draai/kiep raam zou handiger zijn :)

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Hier is er tussen raam en rolluik minimale ruimte, als het raam naar buiten opent dan zou dat echt een mini-kiertje zijn.

4. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

Nov 3, 2009
    7,182
    6,580
    113
    Als het echt heet is, kun je ook beter het raam dichthouden.

Alleen voor 's avonds en 's nachts lijkt het me niet handig, omdat je dan het raam misschien juist wel open wilt hebben. Of heb je (verduisterende) gordijnen?

5. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Dit hebben wij ook!

Lief of Stoer likes this.
  6. peque

peque Bekend lid

Feb 26, 2013
    828
    827
    93
    Female
    Omg. Arnhem
    Hier ook ramen die naar buiten openen en die kunnen op een dikke kier open (tweede gat van de raamopener). Als de zon op het raam staat, laat ik sowieso alles dicht (rolluik en raam) zodat de warmte beter buiten blijft en zodra het wat afkoelt gaat alles open om te luchten.

Snachts gaat rolluik weer dicht zodat het lekker donker is, dit keer wel met raam op kier ;)

7. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Zo hier ook. :thumup:

8. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,614
    1,155
    113
    Als hier t rolluik dicht is zet ik t raam ook wel eens op een kier maar er komt weinig frisse lucht binnen omdat t rolluik alles afsluit

9. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    En hier ook!

Share This Page