Help, menstruatieachtige krampen en bruinverlies!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Druif, 6 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif

    Druif Bekend lid

    8 jul 2006
    730
    0
    0
    Help!

    zojuist merkte ik bij het afvegen dat er wat oud bloed ophet wcpapiertje zat. En bij nog een keer afvegen kwam er weer wat en opnieuw en opnieuw. Wel allemaal bruin.

    Ondertussen heb ik ook een wat trekkerig gevoel in mijn buik, als van menstruatiekrampen.

    Wie herkent dit? Ik maak me zorgen. Wat moet ik ervan denken? Wie geeft nog antwoord op dit tijdstip?
     
  2. evaatje

    evaatje Bekend lid

    23 feb 2007
    872
    0
    0
    Ik zou meteen mijn verloskundige bellen, beter een keer te veel dan te weinig. Ze zijn ervoor!
     
  3. bengeltje86

    bengeltje86 VIP lid

    6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ja als het jou gerusteld om de verloskundige te bellen zou ik het gewoon doen.
    sterkte zal vast wel goed komen.
     
  4. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    Heb je al contact gehad met je vk?
    Volgens mij als het oud bloed is kan het geen kwaad, alleen als het helder rood bloed is. Maar ik zou het voor de zekerheid en je eigen geruststelling gewoon even navragen bij de vk en mss even een echo laten maken.
    Suc6 meid hoop voor je dat alles goed is.
     
  5. Druif

    Druif Bekend lid

    8 jul 2006
    730
    0
    0
    Dank dames,

    ik heb niet gebeld. Heb toch nog een beetje schroom. Ben pas net op intakegesprek geweest.

    Vanochtend had ik weer een beetje bruinverlies. Echt lekker zit het me nog niet, ookal klopt het dat rood pas echt een signala is.
     
  6. beertje1985

    beertje1985 Bekend lid

    4 dec 2006
    733
    1
    0
    Dan snap ik niet waarom je niet belt?! Ik heb zelf een gigantische telefoonschroom, maar daarvoor zou ik echt wel effe bellen.
     
  7. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
  8. Evelieveling

    Evelieveling Fanatiek lid

    30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Je kan bellen, maar over het algemeen kan je vk er weinig aan doen.
    je zou een echo kunnen krijgen om te zien of het hartje klopt, maar ook dat is geen garantie.
    Hoe vreselijk moeilijk het ook is.

    Doe even lekker rustig aan, hou het goed in de gaten. Bruin = oud bloed.

    Mochten de krampen erger worden en verlies je rood bloed, trek dan in ieder geval aan de bel.

    Maar ook rood bloed aan het begin van je zwangerschap (gepaard met krampen) hoeft niet altijd negatief te zijn.

    Helaas kan je niets doen om een miskraam te voorkomen. Maar stressen heeft weinig zin.

    Ik weet het, die eerste 12 weken zijn vreselijk. Die onzekerheid. Maar die blijft ook na de 12 weken. Vanaf het moment dat je een positieve zwangerschapstest in handen hebt beginnen je zorgen. En die nemen nooit af... want na de geboorte maak je jezelf altijd zorgen om je kroost.

    Sterkte in ieder geval!
     
  9. Druif

    Druif Bekend lid

    8 jul 2006
    730
    0
    0
    @Evelieveling,

    dat is ook precies de reden dat ik niet bel. Als het een miskraam wordt kun je er toch niets aan doen. Ik denk dat de verloskundige me vertelt wat ik eigenlijk al weet: bruin bloed is niet perse erg en je kunt alleen maar afwachten. Ik verwacht niet dat ik meteen echo krijg. Die staat over twee weken op de planning.

    Ik denk er maar niet teveel aan en hoop dat het mormeltje blijft zitten. Misschien valt het mee. Maar idd, wat word je er onzeker van he?
     
  10. Evelieveling

    Evelieveling Fanatiek lid

    30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Die onzekerheid is killing.
    Of je nu bloedverlies hebt of niet, onzekerheid hou je toch. Maar in jouw geval is het net wat erger.

    Ik heb zelf in de 5e week helderrood bloedverlies gehad met vele krampen. Maar... zie mijn banner... ik sta nu op knappen. Dus het kan goed gaan.

    Hou vol! En ik hoop het van je te lezen hoe het verder is gegaan!
     
  11. 00Marij

    00Marij Actief lid

    17 mei 2007
    407
    0
    0
    en ik verlies al sinds 6 weken bruin én roodbloed, maar uk zit er nog steeds, springend en wel. ik mocht wel een extra echo laten maken en daarna nog een bij de gyn. gewoon ter eigen geruststelling, zodat ik niet zat te stressen (extra). en een springlevend frummeltje wat zelfs voorliep. een erg goed teken .bovendien heeft de echoscopiste de hele baarmoeder gecontroleerd, om te kijken of het bloed daarvandaan kwam, en dat was niet zo. ook een geruststelling.

    dus mij heeft die extra echo (of eigenlijk 2) enorm gerustgesteld.

    overigens had ik het bij mijn dochter ook (die is nu 2.5 jaar). het hoeft niks te betekenen...

    kennelijk hoort het bij mij nzwangerschap.

    hoop dat het bij jou ook zo is!
     
  12. Druif

    Druif Bekend lid

    8 jul 2006
    730
    0
    0
    @Marij

    dank voor je geruststellende woorden.

    Het gebeurt nog steeds af en toe, maar niets roods. En de buikkrampen zijn weggetrokken. Ik ga er dus maar even vanuit dat het er gewoon bijhoort en dit soort geintjes van moeder natuur ons zwangere dames gewoon even op de proef stelt.
     
  13. evaatje

    evaatje Bekend lid

    23 feb 2007
    872
    0
    0
    Toch snap ik niet dat je dit niet overlegt met je verloskundige. Ze zijn er niet voor niks.
     

Deel Deze Pagina