Op de een of andere manier is mijn witte was blauwgroenig verkleurd. Ik verdenk een nieuw shirtje van mijn zoon met blauwe mouwen, die ik overigens wel had laten weken in azijn. Maarrr..., hoe krijg ik mijn witte was weer wit? Er zitten ook spulletjes met printjes bij. Baal zo, dit heb ik nog nooit eerder gehad!
bij de drogist verkopen ze een flesje wat je verkleurde was weer wit maakt. ik ben de naam even kwijt, maar het is een wit flesje met een blauw etiket.
Je echt witte was kan je in het chloor zetten en dan wassen. (ook erg handig voor transpiratievlekken trouwens) Voor wit met printjes geen idee, maar hoor wel vaak goede dingen over dat 'spulletje' waar mamavanukkie het over had.
Hoi Set, Ik ben niet echt de waskoningin, maar soms gebeurt het me ook en ik gebruik nu voor de witte was (ook met een printje of een randje ofzo er doorheen) een echt witwasmiddel en als ik het daar 2 keer mee heb gewassen is het weer goed...
Ik heb ook zoiets gehad, en heb het weer goed gekregen door het in de Vanish te laten weken. Maar ik heb geen idee of dat ook veilig is voor de printjes....
Nou, ik ben met mijn wrakke bekken (zware BI) op mijn nieuwe (gister aangeschafte) moederfiets naar het dorp geweest. Zadel staat nog veel te laag en het waaide heel hard, maar ik ben er gekomen! Ik heb nou naar wat schijnt een wondermiddel van Dylon. Was ook het enige wat ze hier in die ininmini dorpsDA hebben. Wat betreft de printjes, als ze kleurecht zijn zullen ze mooi blijven. Zo niet, nou ja dat laat zich raden. Maar onder het mom van "erger kan ik het toch niet maken" verstand op nul en aan die wasmachine. Dus ik ben benieuwd. Zo gauw de was klaar is kom ik vertellen hoe het gegaan is. is het niet goed gelukt, dan ga ik aan de slag met Steradent, ook gelijk maar in huis gehaald! Pff, de perikelen van de perfecte huisvrouw......
Jeee! Het is weer bijna wit! Alleen als je het weet dan zie je nog dat het wat blauwig uitstraalt, maar dat doet witte was wel vaker! Ik ben blij!
hoi, ik zal hier ook even gelijk vragen. op mijn wit blouse heb ik een bruinachtig vlek ontdekt en ik heb geen idee hoe die erop is gekomen. Kan ik het vlekje ook eruit krijgen met de bovenstaande producten? bedankt
Echfa wit? Heb ik hier ook gebruikt, ik heb het wel eens gebruikt en het werd wel wat witter, alleen bleef de verkleuring er toch nog wel wat doorheen komen.
ja, je moet het alleen wel lang laten weken. eerst verkleurt het juist met dat spul en dan wordt het weer wit.
mijn man had laatst heel lief de was aan gezet voor mij, (Lees: witte was ) en daar zat een rood shirt bij, ( had ie denk niet gezien.) was was klaar en alles was roze. allemaal shirtjes en broekjes en kleertjes van nikita. een nachtje in de echfa-wit en 1 keer met behoorlijk wat zeep gewassen en mijn wasje was weer stralend wit. echt een wonder middel.
haha hier wel hoor. Maar het is maar een tip, die kun je altijd toepassen, hoeft niet nu gelijk en hij kost niets!