Help! Merel in huis......

Discussion in 'De lounge' started by Uk2011, May 25, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Wat nu? Beestje is van schrik al het zoldertje op gevlogen (zit nog geen luik in)

Ik heb de katten net al naar buiten gedaan want die liggen onder het zolderluikje te loeren naar die arme vogel. De slaapkamerdeuren zijn dicht zodat de vogel niet overal naar toe kan vliegen en alleen het raam van de hal is open. Dus of het raam uit, of naar beneden vliegen zijn de opties.

Grrr zag al weer 1 kat binnen... Kan ze niet buitenhouden omdat ze via het dak van de schuur zo het raam weer door gaan. Schiet niet op dus. Nogmaals een poging doen om de katten naar buiten te bonjouren....

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Toevallig had ik een zwaluw in mijn zoontje zijn kamertje zitten vandaag.

Probeer een doek over hem heen te gooien omdat het dan donker word worden ze rustig en kan je hem pakken.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ja inderdaad. Vangen met een doek...

4. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Okay, ga het keukentrapje erbij pakken want kom zo niet 1,2,3 op de zolder. Kat er al weer uit gegooid en raampje iets verder dicht zodat ze er (hopelijk) niet weer in komen.

Wordt vervolgd...

5. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Nou succes

Hoop dat je het beestje snel hebt. Scheelt een hoop stress voor iedereen

6. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

De vogel is gevlogen!

Kat had haar bijna te pakken maar heb er snel een stokje voor kunnen steken. Kat is niet zo slim en zat te hengelen achter een tafeltje waar de merel zat. Heb de kat de gang op gegooid en handdoek over de merel. Bij het raam weer vrijgelaten en ze vloog gelukkig meteen weg :)

THANX voor de doek-tip!!!

7. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Fijn dat het goed is afgelopen voor de vogel...:)

Share This Page