Niet zo zeer een beeld, maar wel veel voorbeelden... Ik heb twee Tom-neefjes, twee Tom vrienden, veel Tommen en Thomassen (afgekort Tom) in de klas gehad de afgelopen jaren.
In 1e instantie dacht ik gelijk aan tom en jerry hihi.. Verder zie ik een leuke stoere jongen voor me
Ik zie een lief blond verlegen jongetje voor me maar dat komt omdat er vroegen een Tom bij me in de klas zat die zo was hihi
Mijn achter buurjongen heet Tom. Dat is een leuke spontane jongen die misschien een tikkeltje druk is (adhd) maar altijd voor iedereen klaar zal staan. In het verleden ook wel jongens gekend die Tom heetten, maar daar heb ik niet echt meer een beeld van.
T vriendje van mn zusje toen ze 4 was, met rood haar en een snottebel, ze ging met m trouwen Gelukkig was t maar kleuterliefde haha! Ik ken verschillende "tommen", zou er zelf niet zo snel voor kiezen omdat kinderen snel " stomme tom" en dat soort dingen zeggen.
Onze kat heet Tom Verder heet de broer van een goede vriendin van mij Tom. En dat is een vreemde gozer.. Maar Tom of Tommy kan heel leuk en schattig zijn
Ik had een klasgenoot met deze naam. Als ik die naam hoor dan denk ik gelijk aan hem en dat is niet echt positief. Hij was nogal irritant, altijd iets willen zeggen, druk en irritant.. had ik dat laatste al gezegd?
Bij de naam Tom denk ik aan een stoer knulletje die niet op zijn mondje is gevallen en tamelijk sociaal en grappig is. Gemiddeld qua lengte en iets aan de gespierde kant. Komt denk ik omdat ik zulke Tom kinderen ken. Voor een man denk ik eigenlijk aan een dito persoon, misschien toegevoegd dat speelsheid van kinderen nooit helemaal is verdwenen bij de Tom mannen die ik ken. O en ze sporten allemaal.
Mijn opa had vroeger een boek in de kast dat heette: De negerhut van oom Tom. Er stond een plaatje op van een donker jongentje met een zwart kroes koppie. Daar moet ik altijd aan denken bij de naam Tom
Ik zie mijn vreselijke ex voor me is ook niks goeds van die jongen terecht gekomen. Ik ben dus een beetje bevooroordeeld denk ik, al vind ik het wel een leuke naam!