Help! Baby van bijna 6 weken doet moeilijk met drinken!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Loesjuh, 10 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Mijn dochtertje van bijna 6 weken doet de laatste week tijdens de voedingen erg onrustig. Vooral de laatste voeding is 1 drama, huilen tepelhappen en vervolgens loslaten, en weer huilen. Ze heeft duidelijk honger maar is zo onrustig. Symptomen lijken op spruw, maar is 2 keer nagekeken maar dat is verdwenen. Wel spul voor gehad van de huisarts.

Het voeden word er zo niet gezelliger op, en ik heb een flesje geprobeerd en die ging er moeiteloos in, zonder problemen. Dus ben aan het overwegen om te stoppen maar vind het zoo zonde.
    Wie kan mij tips geven? Ik voed al in een rustige omgeving, op bed en liggend. Andere houdingen vind ze niks

2. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Ik zou nog niet stoppen hoor als je wens echt was om bv te geven! (al overwoog ik dat in het begin ook vaak) De eerste weken is soms best lastig en vermoeiend, maar wel de moeite waard om even door te zetten. Het is even zoeken wat het is.
    Kan het zijn dat je aan het einde van de dag niet meer zoveel voeding hebt? Wanneer ze onrustig is is er dan wel een toeschietreflex geweest? Wannt het kan zijn (doordat ze moe en hongerig is) dat het haar te lang duurt, waardoor ze zo doet. Dit deed mijn dochtertje ook een tijdje. Ik stond dan op met haar aan mijn borst en ging dan lopen (dat leidt af) en een liedje zingen of neurieen. Doordat ik wat anders deed leide dat af keek ze omhoog, maar bleef wel zuigen, ipv steeds weer loslaten, waardoor dan de toeschietreflex kwam. En het zingen deed ik om mezelf te ontspannen, want als ze zo deed werd ik bezorgd waardoor het nog langer duurde. (je hebt overigens ook een neusspray om de tsr op te wekken, maar die heb ik nooit gehaald).

Als het geen spruw is en ook geen krampjes, dan lijkt het dus op wat ik ook had, vaker aanleggen op een dag kan dan ook helpen, dan is ze nog niet te hongerig en geduldiger en het is goed voor je melkproductie.

3. fafje

fafje Niet meer actief

er zijn regeldagn met 5 weken...

4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.010
    6.754
    113
    zuid-holland zuid
    ik herken je verhaal wel. Ik had in die periode aan het eind van de middag ook een poosje minder voeding. Bij mij was het niet zozeer 1 regeldag maar meer een soort regelperiode om mijn melkproduktie aan het eind van de middag weer omhoog te krijgen. Mijn kindje had zelf het geduld niet om te blijven drinken inderdaad en zo zelf de produktie op te krikken. Uiteindelijk ben ik maar gaan kolven zodra hij op bed lag na de laatste voeding. Toen ik dat een weekje iedere avond had gedaan had ik uiteindelijk genoeg melk bij de laatste voeding en had ik een tevreden mannetje voor het slapen gaan.

5. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Thnx voor de reacties! Regeldag zat ik idd ook aan te denken afgelopen weekend maar ik weet het al. Ben alweer ongi geworden volgens mij :(. Dus dat zal het vast zijn.

6. fafje

fafje Niet meer actief

ja dan kan je ook een trage tsr van krijgen of een dipje heh

7. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Yep I know!

Deel Deze Pagina