help!!!! met mijn handen in mijn haar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door willow23, 2 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. willow23

willow23 Niet meer actief

Onze peuter van net twee is een moeilijke inslaper het kan tijden goed gaan maar dan gaat het weer helemaal mis.
    als hij dan op bed moet dan krijst hij werkelijk waar zn longen uit zn lijfje.....
    we hebben zn beetje alles al geprobeert maar we weten het gewoon echt niet meer....
    hij is s avonds nu tot ongeveer tien uur half 11 wakker en is overdag zo moe en sjaggie....

ik kan er werkelijk waar wel om huilen.....hij krijst zo hart dat de buuf hier aan de deur stond om te vragen wat er was....

wie kan me helpen?

2. kinderwens88

kinderwens88 Fanatiek lid

6 aug 2011
    1.213
    0
    0
    NULL
    NULL
    O jee.... heb zo geen tips voor je. Is dit al lang zo?? En ging hij voorheen wel goed slapen? Misschien heeft ie ergens last van als hij gaat liggen? Zo ja dan kun je het hoofdeinde een beetje omhoog zetten.

Sterkte iig.

3. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Is hij ineens ergens bang voor geworden? Onze zoon bleek zomaar van de een op andere dag bang als zijn slaapkmerdeur dicht was. En twee weken lter moest er een lampje aanblijven als hij naar bed ging en die moest ook 's nachts aanblijven! Als ik dat uitdeed als ik naar bed ging en hij werd wakker,was hij volledig in paniek!!

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Heb je t idee dat het angst is of gewenning (of beide)?
    Slaapt ie overdag nog?

5. MySe

MySe Bekend lid

14 jun 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    Hier nog n mama die t niet meer weet, Finn is nu 18 mnd.
    K lees graag mee voor tips :(
    Hier is nog de ellende dat hij samen met de oudste op n kamer slaapt.

6. natjes

natjes Niet meer actief

Heeft hij geen last van zijn oortjes?

7. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    mijn kleine lieve manneke
    zuid-holland
    Hier hebben we net een periode van ruim 4 weken gehad waarbij hij meer moeite had met inslapen, het lijkt een combinatie geweest te zijn van verlatingsangst en sinterklaas. Hij gaf na 3 weken aan dat hij bang was voor zwarte piet, dat er nog 1 verstopt was, die hebben we weggejaagd en ook de uittocht van sinterklaas gekeken. Verder stug het ritme in de avond volhouden.
    Bij ons is het nu een ruime week over, gelukkig....
    Ook heeft hij zijn middagslaapje minder nodig en gaat het zonder beter met inslapen (nog niet elke dag hoor)

Sterkte!

8. adi

adi Niet meer actief

Maar waarom huilt hij? Kan hij aangeven wat er is?

Heeft ie slaap als ie naar bed gaat? Slaapt ie overdag? Is het pijn/angst/niet moe??
    Ik zou hem zeker niet laten gillen, maar proberen om de oorzaak van gehuil op te lossen.

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Inderdaad niet laten gillen, zeker als je niet weet wat er aan de hand is ...

T heeft ook van die fasen (gehad). Nu ook. Hij is dan echt angstig. Dus dan valt ie lekker bij mij of man in slaap en dan leggen we hem (half)slapend in bed. Heel zelden zegt ie dan: 'nog even blijven zitten mama' en dan blijf ik nog een minuutje zitten. Ik geniet hier eerlijk gezegd altijd van. Heerlijk dat lieve menneke zo tegen me aan (helemaal als ie zn armpje om me heen slaat en zegt: 'ik vind jou alleen maar lief!').

Ik ga er vanuit dat hij niet meer op (mijn) schoot in slaap valt als hij 18 is ;)

Deel Deze Pagina