Normaal schuif ik overal aan met eten maar dit jaar dus niet... Wat eten we dan? Brand maar los met de suggesties
Eerste kerstdag eten we rollade met groente en patat of gebakken aardappeltjes. Tweede kerstdag gaan we gourmetten.
Wij hebben al vorige week Kerst gevierd. Dus deze week doen we. uitgebreid borrelen (lees hapjes) En dan diepvries pizza opwarmen. Voorgaande jaren: Pizza Stamppot Gourmetten (soms 2 dagen achter elkaar, als we waren uitgenodigd) Chinees Je kan ook kiezen voor een afhaalmenu bij je favoriete restaurant. Steun je die nog een beetje
1 dag borrelen. Allemaal hapjes, wraps met zalm en kruidenkaas. Verschillende kaasjes, toastjes met smeersels. Etc 1 dag gourmetten. En 1 dag gaan we tapas afhalen bij ons favoriete restaurantje.
Eerste kerstdag gourmetten en tweede kerstdag maak ik een kiprollade met daarbij groente en van die aardappelkroketjes in de vorm van rozetten.
2e kerstdag eten wij poffertjes Verdere inspiratie: - zelf kerstboompizza's maken - gourmetten - winterBBQ - (kaas)fondue - spareribs (laten bezorgen) - wat dan ook laten bezorgen
Simpel want ik moet werken beide dagen. - verse groentesoep - rollade met champignons en ui - warme gemengde groente - aardappelkroketjes - ijs met warme appel na. 2e kerstdag een brunch.
Wat wanneer weet ik nog niet precies, maar in elk geval 1 dag rollade met stoofpeertjes en aardappeltjes. Kids leek het wel leuk om de andere dag te brunchen, ze hebben al een hele waslijst gemaakt met wat ze er graag bij willen maken
Kerstavond gaan we gourmetten, 1e kerstdag wordt een tapasdag met van alles en nog wat en 2e kerstdag eten we verschillende Mexicaanse gerechten.
Eerste kerstdag: pizzarette met z’n 4en (baby houdt het bij een flesje melk, natuurlijk ). Nog niet eerder gedaan, de pizzarrette ligt ingepakt onder de boom, ben heel benieuwd Tweede kerstdag: 3-gangen diner van een lokaal steakhouse. We eten met z’n 2en als de kinderen op bed liggen. Wat ik de kinderen ga geven weet ik nog niet...
Ik had al een heel plan en menu, maar heb eerste kerstdag maar wat dingen geschrapt en gewijzigd. Mijn ouders zouden komen, maar hebben helaas gecanceld omdat ze het niet aandurven. Dus wij gaan nu voor een hele relaxte (voor mij qua werk) en kindvriendelijk (qua eten) kerst. Kerstavond: Broodje knakworst en tomatensoep (‘s avonds kijken we all you need is love en komen er veel hapjes op tafel) 1ste kerstdag Voorgerecht: Kroketje van confit de canard op een bedje van waterkers met sinaasappel-mosterd mayonaise Hoofdgerecht: Varkenshaas uit de sous vide met champignonroomsaus en/of peper-roomsaus, Ziggy fries, verse appelmoes met steranijs en aspergetips in spek gewikkeld (uit de oven) Nagerecht: Karamelparfait met pecannotencrumble 2de kerstdag Gourmetten met wat extra keuze in vlees/vis (eend, zalm, biefstuk, varkenshaas, worstjes, cordon bleu, hamburgertjes, shoarma en grote garnalen) Nagerecht: IJstaart met gezouten karamel en chocolade (soort viennetta, maar dan zelfgemaakt)
Kerstavond; kip ovenschotel met paddestoelensaus, aardappeltjes en groenten. 1e kerstdag Voor: carpaccio Tussen: bospaddestoelen bouillon met gevulde portabello Hoofd: beef wellington, aardappelpuree met allerlei kruiden en paddestoelen en haricot vers met spek. Na: waarschijnlijk grand dessert. 2e kerstdag gourmetten
Kerstavond: allemaal verschillende kleine hapjes. Eerste Kerstdag: Kiprollade, Rosbief, sugersnaps en bloemkool. Toetje weten we nog niet. Tweede Kerstdag ben ik waarschijnlijk alleen dus dan zal het iets makkelijk worden, pizza ofzo.
Kerstavond met zwager en schoonzusje, gourmetten met vlees, groenten, allerlei smeerseltjes en brood. Toetje wordt chocoladefondue. 1e kerstdag met m'n ouders ook gourmetten wat luxer vlees, groenten en zelf omeletjes/pannekoekjes voor de kindjes er bij. Toetje vienetta ijsstam, keuze uit vanille of caramel. 2e kerstdag met zusje en zwager, heel verrassend, gourmetten. Ook weer met vlees, groenten, brood en smeersels. Toetje, chocotaart.
1e kerstdag brunch bij mn ouders in de avond diepvries pizza. 2e kerstdag kiprollade met aardappelkroketjes stoofpeertjes gemengde groenten en ijs Kerstavond gewoon agv
Kerstavond: afhalen bij lokaal restaurant. Dit is het menu: Sushi / Maki / Zalm / Tonijn / Komkommer Tomatensoep / Crème fraîche / Rundergehakt / Basilicum Yakitori / Gevogelte / Oven aardappel / Haricots verts Macaron / Amandel / Vanille / Chocolade 1ste kerstdag Voor: gerookte eendenborstfilet met appelmayonaise Hoofd: beenham uit de oven met mosterdsaus, gebakken aardappels 2de kerstdag: Voor: pasteitjes met kippenragout Hoofd: biefstuk met sperziebonen in katenspek en pomme duchesse Na: stoofperen uit de slowcooker met kaneelijs en bastogne kruimels
Wij hebben voor 2 avonden besteld bij een brasserie bij ons in de buurt. Voor de andere avond hebben we met ons gezin lootjes getrokken. Ik maak het voorgerecht en denk aan iets met carpaccio en vis combi. Mijn zoontjes maken en het tussengerecht en nagerecht. Man gaat het hoofdgerecht maken ideaal!