waarom romper?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door evaatje, 10 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Misschien een hele stomme vraag maar waarom 'moeten' ze altijd een romper aan. is dat alleen zodat de luier beter blijft zitten.

Zeker met dit warme weer lijkt het me veel lekkerder om geen rompertje aan te doen.

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik denk dat als het niet zo warm is, dat het o.a. is zodat ze niet meteen met een blote rug zitten. En sowieso zodat ze niet aan hun luier gaan plukken.

3. Angeltje24

Angeltje24 Bekend lid

22 nov 2006
    536
    1
    18
    Ik denk dat het idd is zodat de luier een beetje blijft zitten. Ook ik heb er aan zitten denken om haar overdag geen rompertje aan te doen met deze warme klamme dagen. Gewoon lekker een jurkje aan en klaar. Ga ik morgen maar eens doen. Die kleine had het vanmiddag zo warm. Heb haar daarna eventje heerlijk in dr blote kont op een kleed in de tuin gelegd. Die luier lijkt me nl ook niet echt lekker zitten als het zo warm is.
    Ze vond het heerlijk!

4. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Een rompertje is 'gewoon' ondergoed.
    Hier ook geen rompertje met dit warme weer of alleen een rompertje zonder t-shirtje.

5. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Romper kun je idd zien als ondergoed. Wie zegt dat DAT moet? ;)

Maar goed, sommige ouders kiezen altijd voor geen romper, maar zeker op frisse dagen vind ik het fijn, idd zodat hij nooit een blote rug heeft als zijn shirtje weer eens omhoog kruipt.

Ook idd fijn dat ie daardoor van zijn plakstripjes afblijft, want zodra we de romper losmaken, heeft ie ze al te pakken...

Hier dus met dit warme weer alleen de romper (in de tuin en binnen) en buiten maar een dun shirtje erover.

6. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Jørre heeft normaal ook eenromper aan maar nu dus niet. Hij heeft een lekker ruim tshirtje aan en een onderboek. Hij heeft het al zo warm. En nu heeft ie nog iets verkoeling. Die kids kunnen nu (volgens mij ) geen kou vatten

7. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    witte mouwloze romper en een korte spijkerbroek, en klaar is mijn mini james dean hihi

8. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    als tijn geen romper aan heeft trekt hij zijn luier los! Leuk zo een klittebandje!
    Verder is het voor de koude dagen erg handig ivm blote rug!

Ik vind het ook schattig staan!

kus miek

9. Female

Female Niet meer actief

Is idd gewoon ondergoed.
    Maar met zulke dagen loopt Kynan ook gewoon in z'n pamper hoor (in de schaduw), echt heerlijk toch

10. Vorig jaar toen Mali nog zo klein was heb ik gewoon zo'n luierbroekje gekocht.. Een onderbroekje voor baby's! Dan blijft de luier goed zitten en hebben ze het niet zo snikheet!

11. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    rompertje is idd tegen een bloot ruggetje..vooral de plek waar de niertjes zitten moet op temperatuur blijven...maar met dit warme weer blijven die wel lekker warm ;)

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mja wij doen ipv het rompertje uit.. meestal het tshirtje uit

werkt ook... :)

maar inderdaad.. het is gewoon ondergoed
    niemand die zegt da het verplicht is :)

13. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Idd voor de luier beter te laten zitten. Hier ook nooit zonder romper, Joris plukt ook gelijk de luier los. Dus bij zo'n warm weer krijgt hij een romper aan met een broekje. Heb verschillende leuke rompers, dus dat komt nu goed van pas!

14. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    zoë ligt met dit weer "gewoon" zonder rompertje, met enkel zo'n soort babyonderbroekje....'s avonds nadat we haar gedoucht hebben krijgt ze haar rompertje weer aan en gaat ze naar bed..

gr.smoekie

15. tjinta

tjinta Lid

3 jan 2007
    46
    0
    0
    zorghulp B
    deventer
    Ik heb voor jordan een hemd en onderbroek bij de hema gehaalt.licht er wel aan hoe groot hij/zij is want die maten gaan vanaf maat 92!Anders had hij ook een romper zonder mouwen en een kort broekje aan gehad.Maar ik vind dat ondergoed ideaal!
    Groetjes

16. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ymke heeft op warme dagen thuis ook alleen een romper aan. Net zo makkelijk!

17. Saskia78

Hmm maat 92... dat duurt nog ffies :D

zit pas op 68 hier... ons ukje is namelijk echt een ukje
    Ook voor dr leeftijd :)

maar wij vinden enkl een romper eignelijk best practisch
    als ze een shirtje aan heeft schuift dat vaak om hoog als ze ligt te hoppen in de box
    die romper zit altijd goed eigenlijk

maarja.. ieder voor zich daarin denk ik dan maar :)
    nu heeft ze een tshirtje met korte broek over dr romper

(ben verdorie buiten al 5x aangesproken dat ik een leuke VENTJE had! maarja.. braziliaans pakje in de typisch geel/groene stijl van dat land helpt daar misschien ook wel aan mee... )

18. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ohjee, dus als je ze niet in roze hult worden ze voor jongen aangezien ? nou hopen dat een tweede hier dan weer een knul word hihi. lars heeft overigens nogal rode wangen en word daardoor nog wel eens voor een meisje gehouden :-s

19. Saskia78

@fioontje: mja mensen associeren braziliaans gekleurd shirtje met korte broek meestal met voetbaltenue denk ik

maarja.. wij zijn nogal brasil-verslaafd en vrienden hebben dit pakje meegenomen
    dus al denken ze 100x dat het een jongetje is.. ik vind het wel rima zo

(en vandeweek had ze een roze spijkerjurkje aan.. toen vroeg iemand "het is een meisje toch?" duh!)

20. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    tjaa zucht... je zou als mama bijna een shirtje aantrekken met its a boy of its a girl......

Deel Deze Pagina