Help Mieren

Discussie in 'De lounge' gestart door Pearly, 6 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pearly

Pearly Fanatiek lid

11 sep 2006
    1.318
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Is er ergens een middeltje dat werkt tegen mieren????
    PFFFFFFFFFF word er gek van:(.....
    Loop zowat met de dweil, en poetsdoekjes achter de kids aan om maar nergens iets van zoetigheid te hebben....en nog zitten er vooral s'avonds overal mieren:x
    Heb al allerlei middeltjes geprobeerd maar nog geen werkend middeltje gevonden.....
    wie heeft er tips???

Bedankt alvast
    xxx

2. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.535
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Waar komen ze vandaan?
    Wij hadden er ook last van,bleek dat ze bij de buren vandaan kwamen,dichtgestopt met kauwgum en geen last meer.
    Ook lokdoosje geprobeerd van Kruidvat,hielp niet.

3. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    We hadden er pas geleden ook ineens last van!
    Echt ineens een plaag. bleek er een klein gaatje in de muur te zitten waar ze allemaal vandaan kwamen..
    Het waren er wel honderden!
    Dat gaatje gelijk gedicht en op het balkon van die mierenlokdoosje gezet ( kocht ik bij de etos ).
    Dus kijk vooral ff waar ze vandaan komen.

4. Pearly

Pearly Fanatiek lid

11 sep 2006
    1.318
    0
    0
    Zuid-Limburg
    we hebben geen idee waar ze vandaan komen.....ze zitten ineens s'avonds rondom en op de salontafel...
    ik vermoed dat ze aan de voordeur naar binnen komen maar zie maar zelden een mier in de gang en die moeten ze toch echt eerst door om in de woonkamer te komen.
    heb al poeder, lokdoosjes en kopermuntjes bij voordeur en achterdeur gelegd maar geen van alle effect.

5. Pearly

Pearly Fanatiek lid

11 sep 2006
    1.318
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Zal de muren morgen eens gaan inspecteren....

6. Tink

Tink Niet meer actief

Hier vandaag opeens weer een heleboel mieren op de keukenvloer.

Wat ik altijd doe:
    * heel streng gaan opletten dat er geen zoete dingen open in de keuken liggen (bv. een bananeschil of nectarinepit in de schillenbak, jam, stroop, suiker) want op zoetigheid komen ze af. Zelfs ooit een kolonne mieren ontdekt die afkwamen op een leeg bierblikje dat nog niet in de container was gegooid... stelletje zatlappen die beestjes :D
    * buiten kijken waar het nest zit en daar kokend water in gieten (vergis je niet, zo'n nest kan diep zijn en dan gaan er echt liters in)
    * eventueel eerst mierenpoeder strooien op de nesten en daarna kokend water erop
    * als het dan nog niet stopt: mierenlokdoosje (Roxasect gaat hier prima) neerzetten op de looppaadjes van de mieren, dat spul nemen ze mee het nest in.

Sterkte, want blegh het is een gedoe.

7. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    De beste manier om mieren buiten te houden is om bij de deuren een strip koper neer te leggen. Mieren hebben daar een hekel aan en zullen er niet overheen lopen. Succes!

8. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    hier zitten ze ook overal heb alle kieren en naden al in gespoten maar niets lijkt te werken.
    bah vieze beesten.

9. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Wij leggen altijd voor de deur een koperen buisje neer. Beetje opschuren en geen last van mieren :)

10. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ik meng altijd wat mierengif van bayern (mag niet binnen eigenlijk is super giftig neurologisch) met wat stroop.
    En doe dan kleine stipjes rondom de plek waar de mieren vandaan komen, maar wel BUITEN bereik natuurlijk.
    Ze komen namelijk bij mij altijd de keuken binnen vanuit onder de houten vloer (zit geen kruip onder dus verder niets aan te doen)
    en dan trek ik de plint van het laminaat en doe dan rechtstreeks op de ondervloer het gif.

lokdoosjes liever niet binnen het dan lok je ze juist ook weer

11. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik heb er hier ook vreselijk last van. Ik gebruik een spuitbus van Bayer, en dat werkt als een tierelier!

Bekijk bijlage 83845

12. hardloper

hardloper Niet meer actief

ik stop dan een kruidnagel in het gat waar ze doorheen komen. daar houden ze ook niet van. vind ik wat fijner dan gif met de kinderen ;)

13. Pearly

Pearly Fanatiek lid

11 sep 2006
    1.318
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Gebruik liever ook geen gif...maar word er echt kriebelig van er moet nu echt een eind aan komen....
    maar moet toch echt eerst erachter zien te komen waar die krengen vandaag komen.....zo overdag is er geen/nauwelijks een mier te zien:(:(:x:x

14. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    hier gebruik ik gewoon keukenzout!
    je strooit het gewoon in het gaatje waar ze uit komen,wel best veel en het kan geen kwaad voor de kids!

spuitbussen en dergelijke zijn gevaarlijk voor kids onder de 3
    j.

15. mamma1

mamma1 Actief lid

20 apr 2009
    420
    0
    0
    Hier ook erg.Elk jaar weer hetzelfde liedje en zo smerig dat ze dan binnen komen en op je keukenblad lopen.Brr.Ik heb dit jaar wel aangepakt,met een lokdoosje binnen.En bij buiten bij de deur korrels gestrooid.Ben anders ook niet gek op gif maar kan je wel vertellen ik heb geen mier meer gezien.Die korrels nemen ze mee het nest in en dan is het gebeurd.Dus ik heb een heel nest uitgeroeid(erg he).

16. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Ik heb 2 lokdoosjes van t kruidvat onder mijn koelkast gelegd zodat kleine er niet bij kan.
    Ook heb ik flink wat gekookt water over het holletje gestrooit , tenminste.. waar ik vermoed dat het was.
    Mn aanrecht zat vol met de indringertjes.. zeker 50/60 elke ochtend.. erg erg vies vond ik het.
    Er stond geen afwas o.i.d en alles was schoon dus ik snapte het al niet.
    Sinds die lokdoosjes en t water is alles weg..

17. Ik (en de buren)hadden ook een aantal weken geleden veel last van mieren in huis.
    Deze kwamen bij ons via de voordeur naar binnen maar een nest konden we niet vinden.
    Bij de aldi fles afwasmiddel met citroen gehaald en hier mee een lijntje voor de drempel maakt en weg zijn de mieren.
    Als het regend moet je het wel herhalen maar het werkt echt.

18. Snoetje86

Snoetje86 Lid

27 apr 2009
    76
    0
    0
    Wij hadden ook echt veel mieren (ook vorig jaar), maar dit jaar hebben we ook afwasmiddel met citroen op de drempel gespoten..
    Werkt als een tierelier! Ik zie de mieren ons huis voorbij lopen :D

19. doesi

doesi Lid

10 sep 2008
    64
    0
    0
    drenthe
    hai
    wij hadden ook last van mieren binnen en buiten

en ik gooi er vimm op is niet giftig wel elke keer opnieuw bij een regenbui!!

20. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    kokend water over de nesten gooien en idd heel veel liters! citroensap en in spuiten, ze hebben een hekel aan deze geur nl. of citroenafwasmiddel. maar citroensap (die gele knijpflesjes) werkt beter vind ik. 's avonds gooi ik wel eens amoniac in de gaten van de nesten... maar ik werk liever niet met gif met het oog op mijn zoon. dus meestal kokend water en citroensap en dit werkt prima. Oh ja voor de rokers onder ons... as van een sigaret in de ingangen van de nesten doen! dit helpt ook erg goed! Ik rook altijd buiten (nooit binnen) en tik de sigaret af boven een ingang van een nest en weg zijn de mieren ;)

Deel Deze Pagina