Over twee weken gaan wij op vakantie naar het buitenland en hebben dus voor ons zoontje ook een ID-kaart nodig. Kan iemand mij vertellen of ik alleen met hem naar het gemeentehuis kan om 'm aan te vragen? Of moet mijn man dan ook mee? Of hoeft hij alleen maar mee als we de kaart ophalen? Weet iemand dit? Alvast bedankt!
ik zou wel snel gaan want het duurt nog een week voor je hem op kunt halen. En jullie moeten of allebei (of eigenlijk: alledrie want je kindje moet ook mee) mee, of jij kan alleen met je kindje maar dan moet je man een toestemmingsformulier en kopie van zijn paspoort meegeven.
Hallo, Bij ons moest mijn vriend wel mee met het aanvragen. Jullie moeten allebei een handtekening zetten. Je kan hem wel alleen ophalen! Groetjes
idd alledrie heen is het makkelijkste en zorg datj e pasfoto hebt en als je man niet mee gaat dan toestemming plus kopie paspoort met handtekeningen niet vergeten. kindje hoeft met ophalen niet mee. maar zou er spoedje van maken want in de zomerperiode is het altijd mega druk en heb je kans dat ie net neit op tijd is.
Ja hij moet mee of schriftelijk toestemming geven, met handtekening. Zijn paspoort/id kaart moet je dan ook meenemen, net als die van jezelf.
Ik stond gister bij het gemeentehuis alleen Bleek dus dat mijn vriend en onze dochter ook mee moest of dat mijn vriend ervoor moet tekenen en dan een kopie van zijn ID, kon ik weer terug haha! Oh hier moet je schijnbaar bij het ophalen ook mee zeiden ze tegen mij...
Nog gekker, zelfs bij het ophalen moet je je kind meenemen. Mijn man ging gisteren met het afhaalbewijs de id kaart van onze jongste ophalen en kreeg het met heel veel moeite mee.....
Bedankt voor jullie reacties. Hij kan niet mee morgen vanwege werk. Is dat een speciaal toestemmingsformulier? Of kan hij gewoon zelf een briefje schrijven en ondertekenen? Moet daar nog iets speciaals in staan dan?
ik zou ook je kindje meenemen, ik krijg namelijk de id van mijn zoontje niet mee zonder dat ze mijn zoontje gezien hadden.. succes
Hier bij ons kun je gewoon zelf een standaard briefje maken waarin je partner toestemming geeft tot het aanvragen van het ID-bewijs. Iets in de trent van: Hierbij geef ik, <naam partner>, geboren <geboortedaum partner>, toestemming voor het verstrekken van een ID-bewijs voor mijn dochter/zoon <naam kind>, geboren <geboortedatum kind>.
Ik heb ID kaarten van mijn dochters aangevraag zonder man en met kinderen. Ik heb een formulier op internet ingevuld en laten tekenen door mijn man. Uitgeprint en samen met zijn paspoort meegenomen. Ophalen van ID-kaarten kon in mijn deelgemeente zonder kinderen.
Kun je niet even op de internetsite van je gemeente kijken (als ze die hebben)? Misschien hebben ze daar ook wel zo'n formulier op staan. Volgens mij is het nl. in elke gemeente verschillend. Mijn man hoefde niet mee, maar moest wel een formulier en kopie id-bewijs van hem mee nemen. Mijn kindjes moesten wel mee, zowel met aanvragen als ophalen (wat een gedoe man!). Succes!
Bij ons was het: toestemmingsformulier door beide ouders ondertekend en kopie paspoort van allebei, en bij de aanvraag het kindje meenemen. En de pasfoto's natuurlijk. Bij het ophalen hoeft je kindje niet perse mee. Bij ons duurde het een week.
Bij ons moest dus ook idd mijn man toestemming geven, kindje mee en bij het afhalen weer kindje mee want ze wouden hem vergelijken met de foto. Dikke onzin natuurlijk want zo'n kaart gaat 5 jaar mee en lijkt die foto echt niet meer hoor. Ben blij dat wij die kaart nu hebben want wat een gezeur was dat steeds zeg en dan ook nog van die chagarijnige mensen achter de balie. Wij kunnen gelukkig weer 5 jaar vooruit.
Bij ons moest ook de vader een formulier tekenen. Dit is alleen zo als je samen het gezag hebt. Hier moeten de kinderen zowel bij aanvragen als ophalen mee...
Toen wij *en jaar geleden* voor onze dochter een ID kaart gingen halen moesten mijn man en dochter bij het aanvragen allebei mee.(of hij moest een formulier invullen en zou ik zijn ID kaart mee moeten nemen om de handtekening te vergelijken..)...bij het ophalen alleen mijn dochter..die moest ik zelfs boven de balie houden om de foto te vergelijken...