Help Mieren

Discussion in 'De lounge' started by Pearly, Jul 6, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Wij hebben (nu gelukkig hadden!) ook veel last van mieren. Wat heel goed helpt is glassex spuiten op/in hun holletje en op de drempel(s) van je deur(en). Vanaag bijna geen mier meer gespot hierbinnen :)

2. Shantii

Shantii Bekend lid

Jan 30, 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hadden hier een paar weken geleden ook heel erg veel mieren. En vooral in de keuken! IEUW.. Maar toen kregen we van mijn oma zo'n groene bus met poeder mee om op de grond te strooien. En sindsdien geen mier meer gespot hier. Werkt dus perfect!

3. djara

djara Fanatiek lid

Apr 12, 2005
    2,675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik heb al echt weken last van mieren. wordt er niet goed van! kheb alles al geprobeert, van gif, tot kalk, kokend water, koper, lokdoosjes enz enz enz... alle keren had ik gevonden waar ze weg kwamen, maar nu dus niet. (niet altijd handig een donkere vloerbedekking) ik zie nog wat tips voorbij komen, die ga ik nog proberen, en als iemand nog wat weet...;... graag, ik houd me aanbevolen.

4. Pearly

Pearly Fanatiek lid

Sep 11, 2006
    1,318
    0
    0
    Zuid-Limburg
    ben hier begonnen met de citroen afwasmiddel......hopelijk met resultaat.

5. Danoontje

Danoontje Bekend lid

Jun 4, 2006
    568
    1
    0
    Huisvrouw
    Eindhoven
    Wij en de buren werden hier ook knettergek van de mieren. Wij hebben van HG een spuitbus gehaald (HGX) en daarmee langs de plinten gespoten. Tot de dag van vandaag geen last meer van mieren. Heel soms een verdwaalde mier maar volgens mij liften die mee van buiten naar binnen via schoenen ofzoiets.

Verder zorg ik ervoor dat er geen etensresten blijven staan of liggen en geen lege glazen op tafel laat staan. Dus dat word met de kruimeldief en sopdoekje achter de kids aan hobbelen hahahaha

6. Taby

Taby Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    4,366
    140
    63
    Paar weken geleden had ik er ook last van binnen in huis.
    En heb toen witte peper gestrooid op de plaatsen waar ze binnen kwamen.
    En tot nu toe zijn ze weg.

7. lianda

lianda Fanatiek lid

Jun 6, 2007
    2,367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Ik gebruik bakpoeder,dat strooi ik rondom het huis en heb nog geen last van mieren gehad.
    Ideaal en niet schadelijk voor de kinderen.

8. Pearly

Pearly Fanatiek lid

Sep 11, 2006
    1,318
    0
    0
    Zuid-Limburg
    ben begonnen aan de massa moord in de voortuin:p...geen idee of ze daar vandaan komen( zie nooit geen mier in de gang) maar na het 2 ladingen kokend water kwamen heel wat mieren te voorschijn!! beetje chloor erover en dan moet het goed komen.

Share This Page