Ik heb een grote invasie van mieren in huis! Ze komen tussen de planken van de houten vloer en wandelen dan gezellig door mijn huis heen.... heeft iemand tips? Ik heb wel een zoontje van 10 maanden die ook vrolijk door het huis heen scharrelt dus kan niet met giftig spul werken.
tja voor buiten zou ik wel wat oplossingen weten. maar binnen pffffff zorgen dat je nergens zoetigheid laat liggen. zefs geen mes op het aanrecht met jam. ze ruiken echt alles. en anders toch ook een lokdoosje in een kastje dat je kindje er niet bij kan?
Kan je geen ongedierteverdelgbedrijf (6x woordwaarde) bellen? Misschien hebben zij wel een hele goeie, babyvriendelijke oplossing :-D Succes met je legertje mieren!
off-topic: Sorry Elmo, scrabble heeft maar 15 vakjes on-topic: het schijnt dat je bruine suiker kan strooien. Dat gaat gisten in hun maagjes, waardoor ze doodgaan. Groetjes, Didier
Ik heb dat gehad in een appartementje in het buitenland.... had toen een lijntje afwasmiddel getrokken waar ze doorheen kwamen en dat werkte perfect (maarja dat waren tegels)
hier ook een mierenplaag grrrrr , ik vind ze zooooo vies en irr,ze lopen op de tafel en op het speelgoed van de kleine , we hebben lokdoosjes geprobeerd (werkte niet) , nu hebben we een strook cajenne peper en knoflookpoeder gestrooid langs de plinten en dat werkt wel hoor heb hier en daar soms een verdwaalde mier,en wat iedereen zegt afrikaantjes , ze schijnen niet tegen de geur te kunnen dus die ga ik morgen ook even halen.succes met de (mieren). groetjes miranda
Ik kreeg net een tip van mijn ouders: buiten om het huis onverdund citronel gieten, de mieren en ander ongedierte schijnen n hekel aan die lucht te hebben en citronel is gewoon biologisch afbreekbaar dus kan geen kwaad. Hoop dat we hier wat aan hebben!
dat is op zich wel een goed idee,maar je wil niet weten wat wij buiten allemaal wel niet hebben gedaan,en chemische produkten hebben gespoten,ze kunnne namelijk ook onder je vloer zitten dus dan heb je ernog niks aan ,
Hier ook een mierenplaag en dan woon ik in een bovenwoning Bij mij komt het peloton mieren tot nu toe alleen in de keuken, 2 weken terug heb ik ze allemaal weg kunnen krijgen door met tapijtspray (tegen hondenvlooien) te sprayen en een dag later lag er een heel spoor van dode mieren... Helaas sinds vanmorgen weer een peloton mieren paraat in me keuken Dus ik ga weer met de tapijtspray aan de gang
ja hier ook. ze liepen door het hele huis! die mierenlok doos hielp helemaal niks dus uit wanhoop hebben we in de keuken een bakje met siroop gezet en nu liggen alle mieren dood in dat bakje en ze lopen niet meer door het hele huis
een schoteltje met stroop ......dan plakken ze vast en moet de rest van de mieren toekijken hoe hun vriendjes vastgeplakt het loodje leggen in de stroop .....het werkt echt !
bakpoeder strooien, schijnt ook te gaan gisten in hun buikjes.. waardoor ze het loodje leggen! Heeft hier wel geholpen.. maar ze blijven inderdaad komen als ze ergens onder vandaan komen! Misschien kun je vinden waar ze precies vandaag komen?!
Wat Sybje zegt werkt inderdaad. Stroop vinden ze heerlijk maar ze blijven er in vast zitten. Je kan het op een schoteltje doen maar ik deed het ook wel op een oude krant of bakje van alufolie gevouwen, dan kan je het meteen in z'n geheel weggooien. (hihi ben blij dat ik nu op een bootje woon )