Wat kost nou een auto per maand?

Discussie in 'De lounge' gestart door ladys1987, 22 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    Ik heb sinds 8 maanden een nieuwe baan. Helaas nu geen leaseauto meer. Maar ik mis een auto vreselijk! Wil er dus graag een kopen ( vriend heeft een auto maar gaat hiermee naar werk)

Maar wat zijn jullie kwijt p maand aan de auto? Wat voor auto hebben jullie en wat kost dit aan wegenwachtbel. En verzekering?

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hier een suzuki swift uit 2009. Verzekering 25 euro, wegenbelasting 35. De benzinekosten worden gelukkig voor een groot deel vergoed door mijn werk (gemiddeld 300 euro). Het duurste vind ik onderhoud ( ca 600 per jaar, grote beurt) en kosten voor het vervangen van onderdelen. Hoe ouder de auto, hoe meer de kosten over het algemeen.

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Dat zal bij iedereen anders zijn.... ligt aan de grootte van de auto, hoelang je je rijbewijs hebt, hoeveel rijd je, verzekeringsmanier enz.

Ik heb een toyota aygo. 35 euro per maand all risk, geen wegenbelasting (volgend jaar wel), en zo'n 200 euro benzine (2000-2400 km per maand)

4. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Hier een peugeot 307. Betaal ong 100 euro permaand aan verzekering en wegenbelasting (op vriend zijn naam, ik heb -3 schadevrije jaren:D, ooit ongeluk gehad)

Ik rij 2 a 3 dagen per week 90 km per dag naar mijn werk, ben dan ongeveer 45 euro kwijt. Krijg geen reiskosten vergoeding helaas..

Anwb betaal ik iets van 50 euro per jaar met jongeren voordeel :)

5. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland

Heb mijn rijbewijs zo' n 7 jaar. Maar alleen leaseauto gehad. Bouw je dan ook schade vije jaren op?
    Ik wil er alleen leuke dingen meedoen als ik vrij ben....naar een vriendin/ stad/ zwembad. dus niet veel. Denk een tank per maand is genoeg.zit aan een klein autotje vn circa 4500 euro denken...beetje zuinig...goedkoop in onderhoud?

6. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ik betaal €120 per maand aan verzekering/belasting en zo'n €300 per maand aan diesel. In totaal dus een ruime €400 per maand.

Daarnaast natuurlijk ook nog een paar honderd euro per jaar aan onderhoud.

7. zwaantje1985

zwaantje1985 Actief lid

9 apr 2013
    316
    1
    0
    Veel te veel en veel te gevaarlijk.. Daarom begin ik er niet aan:)

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Volgens mij kun je dit op diverse sites simpel berekenen. Kies een autootje op autotrack ter voorbeeld en vul de gegevens in en dan berekend de site het gelijk. Alleen benzine kosten en onderhoud moet je dan natuurlijk schatten maar dat is voor iedereen anders.

9. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Tja dat is echt bij iedereen anders.
    Ik betaal 110 euro per maand aan wegenbelasting, 55 euro all risk verzekering, en minimaal 250 euro per maand aan brandstof meestal meer.
    Onderhoud is toch al snel minimaal 500 euro per jaar.
    Maar ja ik rij dan ook minimaal 700 km per week.

Je kan het idd makkelijk zelf berekenen kies een autootje en vul die gegevens in en je hebt zo de bedragen

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Renault Twingo ROZE :) 1995
    wegenbelasting: 19 euro
    Verzekering: 20 euro
    Benzine: 1 tank is 50 euro = 30 liter rij ik 600 km mee dus 1 op 19?

En vriend is automonteur dus dat scheelt :) Hij doet 1x per jaar een grote beurt kost ongeveer 50 euro aan materiaal.
    Zou zo'n klus op werkspot plaatsen bijvoorbeeld scheelt heel veel.

11. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland

Leuk een roze! Dankjewel voor je antwoord!

12. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland

Klopt heb ik ook gedaan...maar ik vind de bedragen zo verschillen.

13. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Oja en autoverzekering staat op vriend z'n naam ivm schade vrije jaren...

14. Verox

Verox Niet meer actief

Mijn vriend rijd dagelijks 240 km voor zijn werk en mijn familie woont 165 km bij mij vandaan.
    Een auto zou bij ons zoveel km maken dat de kans op grote kosten aan onderhoud groot is en gezien de snel oplopende km stand de auto binnen korte tijd al "afgeschreven" is. Ook de hoge brandstofkosten zouden het voor ons bijna onbetaalbaar maken om auto te rijden.

Daarom hebben wij nu voor het eerst een auto geleased via mijn partners werk. Het is een elektrische auto, waardoor de maandelijkse bijdrage aan brandstof binnen bereik blijft, en we hoeven niet bang te zijn voor hoge onverwachte kosten.
    Het blijft ongelooflijk duur, een rib uit mijn lijf... Maar dat is onvermijdelijk met zulke afstanden.

15. singa

singa Niet meer actief

Je kan als het goed is bij de leasemaatschappij een verklaring krijgen dat je die jaren schadevrij hebt gereden. Dan kun je die jaren bij je nieuwe verzekering krijgen

https://www.interpolis.nl/klantenservice/contact/veelgestelde-vragen/paginas/kan-ik-schadevrije-jaren-van-mijn-lease-auto-mee-overnemen.aspx

16. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Voor 4500 kun je leuke autootje kopen.
    Ik heb een Skoda Fabia Combi aangeschaft. Ik ben ongeveer 60 euro per maand kwijt aan belasting en verzekering. En het autootje loopt 1 op 16 gemiddeld.
    Het is alleen wel een station, niet het typische "kleine auto".
    Mijn auto is altijd dealer onderhouden geweest en de garage kent mijn auto erg goed. Heeft een paar dingetjes opgenoemd waar ik op moet letten.. Dat zijn o.a. de rubbers in en om de auto.
    APK kosten/onderhoud weet ik nog niet omdat ik mijn auto nog maar 1.5 week heb haha.

Mijn vorige auto was een Suzuki Swift, met kontje, uit '94.
    Dat was een dure, erg dure, auto in de onderhoud. Maar dat kwam omdat ik er geen afstand van kon doen.
    Elk jaar tussen de 300 en 800 euro aan onderhoud en op het eind liep 'ie 1 op 8!
    Belasting was 24 euro en verzekering 32.

17. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Hier een Aygo. Geen wegenbelasting (volgend jaar wel) en 25 euro p.m. all risk verzekerd. Wij hebben deze nieuw gekocht. Als je netjes je beurtjes bij Toyota laat doen, wordt je wegenassistentie jaarlijks verlengt. Dus geen ANWB/Routemobiel nodig. En de kosten voor zo'n beurtje staan bij Toyota vast.

We hebben ook een Ibiza ST. Wegenbelasting 32 euro en verzekering ook 25 euro all risk. Deze heeft een onderhoudsinterval op de km's. Wij rijden deze t.o.v. de Aygo veel minder en zijn nog niet voor onderhoud geweest.

Nu waren beide auto's flink duurder als die 4500 euro, maar een 2e hands Aygo moet je er wel voor kunnen vinden. Prima autootje voor waar jij 'm voor wilt gebruiken.

18. nono

nono Niet meer actief

Ik betaal 25 euro wegen belasting elke maand,
    45 euro aan verzekering en benzine verschilt per maand.. ene keer rij ik meer dan de andere keer.. maar ik denk zo'n 150 a 200 euro per maand.

19. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Hier zo'n 200 euro per maand inclusief verzekering, wegenbelasting en benzine.
    Onderhoud kost ons gelukkig niks.
    Ik rij een Fiat Panda, klein wagentje.

20. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    wegenbelasting 400 euro per kwartaal.
    verzekering 26 euro per maand beperkt casco
    ANWB 125 pj (incl Europa)
    diesel ongeveer 2 tanken soms 3 (alle familie woont ver en studie kost veel kms) dus ongeveer 200pm
    onderhoud: daar hebben we het geld niet voor, laatste beurt is al 2 jaar geleden. als er wat mis is met de apk repareren we dat zoveel mogelijk zelf maar kost idd wel 500 pj.

hebben een focus station uit 2003.

Deel Deze Pagina