Wat moet ik nou doen?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Inkie27, 24 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Hallo meiden,

Sinds februari van dit jaar werk ik in een bedrijf waar ik het eigenlijk helemaal niet meer zie zitten. Het is heel klein, ik ben de enige medewerker. Mijn baas is alles behalve de makkelijkste (het meisje wat hier eerst werkte is gegaan omdat ze het niet langer met hem uithield). Als het maar niet over het werk gaat, is het op zich wel een prima kerel maar qua werk een satan 1e klas.
    Ondanks dat ik prima van me af kan bijten stortte ik een tijd terug echt even in. In mijn priveleven is nogal wat gebeurd dit jaar (ziektes e.d.) waardoor mijn schat en ik veel voor onze kiezen hebben gekregen dit jaar. Hierdoor was ik ook wat labieler en dat gesnauw van m'n baas werd mij echt teveel. Ik heb een heel goed gesprek met hem gehad en hij vond het heel erg dat hij zo overkomt. Daarnaast weet hij van zichzelf ook dat hij zo is en heeft me gegarandeerd dat hij hieraan zal werke. :)

Nu ben ik bijna 7 weken zwanger, hij weet het ook, ik heb het hem verteld puur omdat ik hoop dat hij dan wat rekening met me houdt.
    Hij reageerde heel leuk en is oprecht blij voor ons, dat weet ik zeker.

Nu heb ik een jaarcontract wat in februari afloopt. Ik zou daarna pas met zwangerschapsverlof gaan. Ik ben niet bang dat m'n contract niet wordt verlengd want ik ben de enige die hij heeft en tijdens ons goede gesprek heeft hij al te kennen gegeven dat ik me geen zorgen hoef te maken over een mogelijke zwangerschap want hij weet dat mijn kinderwens groot is. Anders moet hij iemand nieuws weer helemaal opnieuw inwerken en dat kost hem veel te veel tijd en geld.

Maar: ik weet niet of ik het nog volhoud. Ben echt kei ongelukkig hier en solliciteren is nu geen optie met zwangerschap wel?
    Na m'n verlof zou ik hier echt weg willen en rustig gaan kijken voor iets van hooguit 2,5 dag per week. Maar ik kan het soms echt niet meer volhouden en zeker nu ik in verwachting ben... is stress alles behalve goed voor me.

Wat moet ik nou doen?
    Kunnen jullie me helpen?

Liefs Inkie

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

als je bang bent voor stress door je werkgever, zou ik me gewoon ziekmelden als je voelt dat je het niet meer trekt.
    Wel lastige situatie, veel sterkte!

3. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik kan je een hand geven qua baas, die van mij is ook een 1e klas eikel en erger. Misschien moet je eens op arbeidsrechter.nl kijken misschien heb je daar wat aan. Ik meen zelfs dat hij je niet eens mag ontslaan omdat hij dan onderscheid maakt en dat mag niet bij zwangere medewerkers. Maar goed, dat weet ik niet zeker en misschien heb je wat aan die site.
    Suc6 ermee en geniet van je zwangerschap! Laat het niet bederven door zo'n kl*te baas.

4. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Hoi Sterre,

Bedankt voor je reactie.
    Maar als m'n contract afloopt in februari, hoeft hij het natuurlijk niet te verlengen he. Als het afloopt en hij verlengt het niet, is het geen ontslaan maar gewoon niet verlengen toch?
    Op zich ben ik daar niet zo bang voor omdat ik dus de enige ben hier...

5. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Bedankt Marijke voor je reactie.
    Ik heb daar ook aan gedacht; ziekmelden. Nog niet nu maar als ik wat verder ben. Die kleine spruit in m'n buik is voor mij nu het allerbelangrijkte ookal is het nog zo pril en onwerkelijk. En als ik uit verlof kom; mooi rustig iets anders zoeken...

Deel Deze Pagina