De vader: 1x per week of 1x per 2 weken

Discussion in 'Alleenstaande moeders' started by Evelinepien, Jun 25, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Evelinepien

Apr 28, 2012
    75
    0
    0
    Creditmanager
    Utrecht
    Hoi dames,

Ik zit een beetje met een 'dilemma'. Ik heb natuurlijk in mijn omgeving alleen maar mensen die niet echt objectief zijn (verre van zelfs) en die mij dus sowieso onvoorwaardelijk gelijk geven. Dat heb ik echter even niet nodig, ik wil weten wat mensen die mij niet kennen denken.

Ik wil hiermee helemaal geen discussie starten of een welles/nietes spelletje, maar ben gewoon oprecht geinteresseerd in de mening van anderen. Ik zal m'n verhaal doen en zo weinig mogelijk emoties toevoegen maar het vooral dus bij feiten houden.

19 april 2012 bleek ik onverwacht zwanger te zijn. Mijn ex en ik waren toen 3,5 jaar bij elkaar, hadden een koophuis en een auto. Ik werkte inmiddels fulltime en zijn master zou in oktober afgerond zijn. Geldzorgen hadden we niet. Beide op dat moment 26 jaar (nu 27).
    F. vond het echter geen tijd voor een baby omdat onze relatie volgens hem al niet lekker liep en we er beiden nog niet aan toe zouden zijn.

Toch heb ik gekozen om het kindje te houden. Ik had de illustere hoop dat we er samen wel uit zouden komen. F. is gedurende de eerste 3 maanden een zombie in huis geweest en ik voelde me niet meer op m'n gemak. Er zijn agressieve voorvallen geweest.

Afijn, toen ik 12 weken zwanger was zijn we uit elkaar gegaan. Hij naar z'n ouders terug en ik bleef in mijn huis (stond en staat 100% op mijn naam). De resterende 28 weken toonde hij nooit interesse en is ook nooit meegegaan naar een controle bij de verloskundige. Heb hem vaak genoeg 'uitgenodigd'.

Toen werd Sofia 22 december geboren. Ik heb hem van de hele bevalling op de hoogte gehouden (vliezen braken 20 december) en toch ging hij zijn wedstrijd spelen. Ik heb om 17u laten weten dat ze geboren werd, kreeg om 20u30 een reactie.

Op 2e kerstdag heeft hij haar voor het eerst gezien en toen 4 weken is hij 1x per week een dagdeel langsgeweest.
    Daarna een maand helemaal niet (dat wilde ik niet) en sindsdien ieder weekend een keer.

Nu smst hij nooit, hij vraagt nooit hoe het met haar gaat, hij neemt nooit wat mee. Kortom, investeert totaal niet in zijn dochter. Toch wil hij ieder weekend langskomen en dan smst hij op vrijdag wanneer hij langs kan komen.

Nu komt de vraag (sorry voor de lange intro): Is 1x per week normaal, of is 1x in de twee weken ook gewoon goed te doen?

Ik heb sinds kort weer een nieuwe vriend en nouja, een baby vergt tijd. Ik werk 4 dagen per week en wil ook van mijn weekend genieten. Heb er dus eigenlijk helemaal geen zin in dat hij ieder weekend hier op de bank zit.

Nou goed, ik ben benieuwd wat de rest van de wereld denkt. En ik heb helemaal geen beslissing genomen nog, ik vraag het me gewoon af, omdat ik hem het liefst 1x per week langs wil laten komen maar mijn hele omgeving me voor gek verklaard.... En dat klinkt tegenstrijdig maar dat is voor haar, niet voor mij..

2. Bam

Bam Fanatiek lid

Aug 17, 2011
    1,032
    0
    36
    Midden Nederland
    Als het alleen is om zijn dochter even te zien zou ik wel wekelijks doen. Als ze straks ook bij hem gaat slapen kan het prima 1x in de 2 weken een weekend. Het aller beste op wat latere leeftijd (1+) is co ouderschap natuurlijk. (hebben mijn vriend en zijn ex ook over hun inmiddels 6 jarige dochter)
    Voor een kind is het altijd goed om zowel moeder als vader te kennen.
    Ik lees niks uit jouw verhaal dat hij een slechte vader zou zijn.
    Wel raar dat hij zo weinig interesse toonde tijdens en na de zwangerschap. Maar het schijnt wel anders te werken bij mannen. De band moet groeien en dat kan alleen als hij haar ook echt ziet.
    Je moet altijd doen wat je het beste lijkt voor je dochter en niet luisteren naar wat andere vinden.

Ik kan me voorstellen dat je er niet op zit te wachten elke week je ex op de bank. Dat is dan even een nadeel ervan.

3. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Ik zou 1 keer in de week doen. Een kind moet ook een band op kunnen bouwen met de vader. Dan vind ik 1 keer in de twee weken wel erg weinig. Een heel weekend per 2 weken vind ik weer anders. Dan is het kind gewoon een paar dagen bij de vader, maar ik denk dat jou kind daar nog iets te jong voor is.

4. Helise

Helise Fanatiek lid

Mar 4, 2012
    1,785
    0
    36
    Ik begrijp heel goed dat jij niet ieder weekend op je ex zit te wachten, die eigenlijk niet naar zijn dochter om kijkt.

Ondanks dat vind ik wel dat een kind recht heeft op haar vader en ik vind 1 keer in de week (zeker op die jonge leeftijd) best wel heel weinig. Ze moet zich ook aan haar vader kunnen hechten.

Is het geen optie dat hij haar ieder weekend 1 dagdeel meeneemt? Bijvoorbeeld zondagmiddag van 12.00 tot 17.00. Dan heb jij je ex niet op de bank zitten en dus je handen even vrij en heeft hij even quality time met zijn dochter.

Heb je al enig idee hoe de omgangsregeling er in de toekomst uit gaat zien, wat je daarvoor in gedachten hebt?

5. Cloewja

Cloewja Lid

Jun 1, 2013
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ook 1 keer per week doen.
    Mijn zoontje gaat iedere woensdag van 10 tot 19 naar zijn vader en om het weekend een heel weekend.

6. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,797
    19,007
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Blijkbaar wil hij haar toch zien. En aangezien hij -ondanks alles- toch de vader is, vind ik dat hij daar ook recht op heeft. En misschien nog wel belangrijker: een kind heeft ook het recht op zijn of haar vader te kennen. In deze situatie zie ik niet echt bezwaren, aangezien er geen aanwijzingen zijn dat hij haar slecht behandelt.

Een baby verandert zo snel. Twee weken is dan echt lang om haar niet te zien.

Ik snap ook wel dat je hem niet elke week zo nodig bij jou op de bank hoeft te hebben. Misschien kun je voorstellen om het eens anders te doen? Dat hij haar bijvoorbeeld even meeneemt naar zijn ouders, zodat ze hun kleindochter ook zien?

7. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,465
    582
    113
    Ik vind niet dat jij ieder weekend met hem op de bank zou moeten zitten. Jij kan best voorwaarden stellen. Je kan van dan tot dan langskomen. Een keer in de twee weken is weinig bij een baby, maar als het voor jou teveel wordt dan vind ik het persoonlijk belangrijker dat je aan jezelf denkt. Je kindje is meer gebaat bij een moeder die goed in haar vel zit.

8. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Als dit de reden is van het minderen van bezoek, zeg ik nee. Je geeft aan dat hij geen interesse toont maar hij komt wel elk weekend even langs. Ik vind dat persoonlijk al heel wat.

Misschien zou je kunnen overleggen dat hij haar elk weekend voor een paar uurtjes mee neemt zodat hij niet meer bij jullie in huis hoeft te komen.

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Bij heel jonge kinderen wordt er juist geadviseerd om vaker contact te hebben met papa ivm binding. Dus nog beter zou zelfs zijn om twee maal per week bijv 2 uurtjes ofzo. Op latere leeftijd zou het mogelijk zijn om bijv een heel weekend te doen... maar dan zijn de kindjes echt al wat ouder dan jouw kindje.

wat hier wordt voorgesteld vind ik ook een goede oplossing... dat je ex jullie kindje voor een paar uurtjes meeneemt.

10. Evelinepien

Apr 28, 2012
    75
    0
    0
    Creditmanager
    Utrecht
    Bedankt voor de reacties dames!
    Ik had al zo'n gevoel dat mijn mening van 1x per week zo slecht niet was. Ik houd het dan ook gewoon zo.

En nee een nieuwe vriend en mijn weekend is niet reden om te minderen. Ik heb uberhaupt geen reden om te minderen anders dat iedereen in mijn directe omgeving zegt dat ik al veel te veel toelaat en persoonlijke redenen, maar daar heeft mijn dochter niets mee van doen.

Overigens zit mijn dochter meenemen er niet in, maar dat is weer een ander verhaal en daar hoeven we het hier niet over te hebben.

bedankt voor de reacties, ik weet weer wat de rest van de wereld denkt :)

Share This Page