Ik wil graag voor mijn zoontjes een mooi en leuk babyboek maken. Alleen ik vind de boeken die je op hema.nl enzo kan maken nogal saai. Toen zag ik iets over digitaal scrappen en ik vond dat zo leuk! Alleen hoe doe je dat? Heb je perse ervaring nodig met photoshop? Of kun je ook ergens online foto's erin slepen?? Alvast bedankt voor je antwoord!
Je kan ook digitaal scrappen met de software programma's waarmee je je fotoboeken maakt (hema, albelli, kruidvat, etc...) Op internet kan je heel veel plaatjes downloaden die je voor digitaal scrappen kan gebruiken (scrapbook kitjes, freebies). Die plaatjes kan je op dezelfde manier invoegen als een gewone foto zeg maar Je kan googelen op digital scrapbook freebies of je kan kijken op: CraftCrave | DigiFree | CraftCrave | Craft & Digital Scrapbooking Freebies, Tutorials and Challenges Search Engine Digital Scrapbook Freebies - DigiScrapDepot.com
het is wel handig om (een beetje) te weten hoe zo'n photoshop programma werkt als je echt iets van je fotowerkjes wil maken, maar daar is op internet genoeg uitleg over te vinden. ik ben zelf bekend met zowel Paintshop als Photoshop, het zijn vergelijkbare programma's maar als ik voor mezelf spreek vind ik Paintshop een stuk laagdrempeliger voor iemand die net voor het eerst aan zoiets begint. Ik weet niet of het je bedoeling is om echt te leren scrappen en het echt als een hobbie (regelmatig) te gaan uitoefenen of dat het voor jou alleen leuk is om eens een fotoboek te maken en verder niet. Bij het laatste zou ik iig niet zo'n duur programma als PSP of PS aanschaffen, maar kijken of er niet idd een 1 of ander leuk programmatje is waar je online mee aan de slag kan. er zijn wel gratis PSP en PS downloadversies, maar die raad ik niet aan, die vertrouw ik zelf nooit, heb er alleen maar veel ellende mee binnengehaald.