Het bedrijf van mijn man heeft vanavond te kennen gegeven dat er vanaf morgen niet meer gewerkt wordt. Ze hebben Surseance van betaling aangevraagd. Kan hij morgen een uitkering aanvragen? Krijgt hij zijn loon nog wel? Hoe staat het met vakantiedagen, uren en geld? Heb verdorrie 3 kindjes de mondjes te voeden en ben helemaal gestresst!!!!! Help dus want ik stress echt de pan uit!
Ik heb werkelijk waar geen idee wat Surseance van betaling inhoudt dus kan je helaas niet helpen. Succes met deze vervelende situatie,hopelijk komen jullie er uit!
Hoi meidenhuis, is het bedrijf failliet? Zoiezo morgen gelijk een uitkering aanvragen, en met betrekking tot de uren,loon van je man zou ik voorstellen morgen gelijk een rechtswinkel te bellen!probeer je hoofd enigszins koel te houden,want voor elk probleem is een oplossing! Sterkte meid!!
@ pluis : Surseance van betaling is uitstel van betaling. @ Meidenhuis : Wel kut voor je meid, gelijk even uitkering aanvragen.. En zoals Claudia al zei ; naar de rechtswinkel. Het komt allemaal wel goed! Heel veel sterkte! liefs, Sill
gelijk uitkering aanvragen! als het goed is , word dit dan versneld in werking gezet. Tenminste die ervaring heb ik met goede vriend gehad, waarbij zijn bedrijf waar hij werkte ook failliet is gegaan. Wat een rot situatie zeg.. Heel veel sterkte! Ik hoop dat het spoedig geregeld kan worden.
Mijn ouders kregen hun salaris niet meer van het bedrijf toen dat failliet ging, MAAR ze kregen dat via hun WW uitkering. Daar hebben ze toen ook nog hun vakantiegeld van gekregen. Ze kregen dus de bedragen waar ze voor gewerkt hadden, en daarna een WW uitkering (wat een lager bedrag is). Dus ik vermoed dat jouw man zijn geld ook wel krijgt, maar het kan wel wat langer duren.
Surseance van betaling houdt in dat het bedrijf een curator heeft ingesteld om de schuldeisers te betalen, omdat het bedrijf failliet is. De curator gaat eerst alle schuldeisers hun geld geven, kijken of er spullen zijn die geld opleveren welke hij dan kan verkopen om zo nog wat geld uit het bedrijf te halen. De loon van de werknemers komt (helaas) pas op een later moment aan bod. Inderdaad, eerst UWV bellen voor een ww uitkering, het geld wat je nog tegoed hebt van de werkgever kan je voorlopig nog wel op wachten...... Succes!
uitkering aanvragen meteen want dat geld niet meer na een bepaald aantal weken en desnoods ga je naar een advocaat/wetswinkel en als hij op failliet gaan staat krijg je niks meer want dan valt er niks meer te halen!
Net zoals iedereen al zegt, uitkering aanvragen en contact opnemen met het juridsich loket. Mocht je geld achter de hand hebben laat dat dan even goed staan. Eve geen grote uitgaven. Het kan allemaal snel gaan maar ook niet. sterkte, echt balen zeg!
Sterkte meid. Wij zijn net uit een soort gelijke situatie. Alleen was de baas van mijn man niet falliet maar wenste gewoon weg niet meer te betalen. Is dus geen vergelijking met jullie gelukkig want voor jullie is WEL een regeling. Inderdaad linea recta naar het UWV en een uitkering aanvragen! Wij kregen van niemand geld want mn man was volgens het contract nog in loondienst. Dus het UWV kon ons niet helpen. De baas wilde geen geld geven en het enige wat we konden was bij de sociale dienst aan kloppen maar dat ging wel een maandje duren... Niet gedaan (volgende keer doen we dat dus WEL!) en het duurde met brieven van advocaat schrijven, kort geding starten, kortgeding uitspraak EN daarna nog eens de deurwaarder omdat meneer nog steeds niet betaalde bijna 4 maanden eer we eindelijk eens geld kregen! Ondertussen was mn man zn contract afgelopen bij die eikel dus hadden we net ww toen we het achterstallige loon eindelijk eens kregen (allerlei dingen zoals gas water en licht, huur en ziekenfonds in moeten lichten over de situatie en dat we even niet konden betalen etc....) Erg leuke tijd vooral omdat t rond sinterklaas kerst en nieuwjaar was en de verjaardag van mn dochter, zoon en man rond die tijd ook zijn... Leg je kinderen maar eens uit dat sinterklaas dit jaar niet komt want er is geen geld :x Gelukkig ben ik nog van het oppotten en had ik flink wat spaargeld en hebben we het NET gered met her en der wat consessies etc. Maar goed....dat is voor jou allemaal niet aan de orde zoals ik al zei. Jij moet gewoon...of eigenlijk je man dus....naar het UWV. Sterkte en succes! En niet teveel piekeren daar los je niks mee op.
Dit is nonsens. Bij een faillisement neemt het UWV de betalingsverplichting over. Het niet uitbetaalde salaris plus vakantiedagen en vakantiegeld wordt door het UWV uitbetaald. Helaas zullen overuren en een evt. bonus niet uitbetaald worden. Ik weet niet hoe het gaat met een surseance want dat is de stap voor het faillisement. Ik zou wel zorgen dat je man het een en ander op papier heeft van zijn werkgever want ik weet niet of bij een surseance er niet gewerkt hoeft te worden. Van de site van de Kamer v. Koophandel: Wat is surseance van betaling? Als u uw financiële verplichtingen tijdelijk niet kunt nakomen, dan kunt u surseance (uitstel) van betaling aanvragen bij de rechtbank. Als de rechtbank uw verzoek inwilligt, dan voorkomt u hiermee dat u op dat moment failliet gaat. Tijdens de surseance kunnen de schuldeisers geen betaling verlangen, waardoor uw bedrijf kan blijven functioneren. De rechtbank stelt een bewindvoerder aan, waarmee u samen probeert uw betalingsproblemen op te lossen. Ik zou wel direct contact opnemen met het UWV en via de website van het UWV inschrijven voor een WW uitkering. Sterkte en succes!
Je moet bij de bewindvoerder zijn die gaat je alles uitleggen als je zelf van alles gaat regelen gaat het niet goed !!!!!!! Dus vandaag contact zoeken met bewindvoerder want als hij sur betaling aangevraagd heeft moet het bedrijf gewoon nog doordraaien en anders is ie toch falliet. Ik kan het helaas niet mooier maken dan het is reken er maar op dat je pas over zes weken je geld. ( sorry ) Maar om het zo snel mogelijk te ontvangen moet je doen wat de bewindvoerder zegt. groetjes kim
Meid snap helemaal wat je bedoelt. Mijn vriend werkt bij dezelfde!! Ik las net op een site dat als dit soort aanvragen lopen of een faillisement dat je van UWV idd loon e.d. van hen gaat krijgen. Maar ik ben ook bang dat dit ook weer weken gaat duren. daarna volgt dan de aanvraag voor de WW uitkering. Hoe moeten we dan die periode door komen...pff... "Leuk hoor" op deze manier wachten tot je moet bevallen...
Goh is het een bekend groot bedrijf dan? Ja als je geld achter de hand hebt is dat wel erg handig. Wij hebben 1 maand WW gekregen en dat komt maar mondjes maat binnen. Eerst een week, dan na 3 weken eens een deel et cetera.. Niet ineens dus. Wens jullie beide sterkte met de situatie. Inderdaad super vervelend als je zo moet wachten op de bevalling. Ik weet niet wat het vakgebied is maar misschien kunnen ze nu alvast een andere baan gaan zoeken.
werkt hij toevallig bij de its? heb geen tips en adviezen alleen veel sterkte. Kan het juridisch loket niet wat voor jullie doen? advies geven?
Ja it's.... kutzooi! heb 3 kinderen, een huis, rekeningen!!!! ik heb wel een salaris maar daar kunnen we niet van rondkomen. spaarpotje? empty sinds we in oktober verhuisd zijn..
meidenhuis wat vreselijk zeg. het enige wat je miss nog zou kunnen doen is contact leggen met UWV en vragen of ze met spoed je aanvraag willen behandelen? Bij die vriend van mij die in soortgelijke situatie heeft gezeten vorig jaar , is dat wel gelukt. Hij kreeg die zelfde week nog een voorschot. Maar waarschijnlijk ligt dat er ook maar net aan wie je hebt aan de telefoon en hoe druk ze het hebben. In iedergeval heel veel sterkte!!
Las het net in t nieuws. stond bij dat ze kijken of een doorstart mogelijk is. Weet niet of dat voor jullie nog van invloed is. Maar inderdaad leuk is anders!