vragen over slaapzakje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door emma84, 31 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emma84

emma84 Bekend lid

3 dec 2012
    603
    0
    0
    Twente
    Onze knul van 9 weken 'kruipt' snachts door zn bedje heen waardoor hij nooit meer onder zijn dekentje ligt. Nu het wat kouder wordt zit ik eraan te denken een slaapzakje aan te schaffen.

Bij de C&A heb ik een leuke gezien, gewatteerd en met afritsbare mouwen.

Nu mijn vraag: als hij in zon slaapzak ligt, kan dat dan met de kleertjes aan of doen jullie hem in zn rompertje in de slaapzak? Of misschien met kleertjes aan en dan de mouwen eraf?

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hangt ervan af hoe warm het is hè. Mouwen hou ik sowieso voor de wintermaanden. In het slaapzakje variëren van alleen body tot body-met-lange-mouwen en dikke pyjama met voetjes :)

3. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter van 7 maanden slaapt in een winterslaapzak met romper kort mouw en een dunne pyama. Ik heb ook ' snachts altijd de ramen iets open, dus het koelt lekker af (deze week was het 14-15 graden)
    Ik twijfel weleens of ze niet vroeg wakker wordt van de kou, maar ze voelt altijd lekker warm in naar nekje. Heb weleens sokjes aan gedaan omdat ze koude voetjes had 's ochtends, maar ook met stokjes had ze koude voet dus dat heeft dus niets met kou te maken (schijnt doorbloeding te zijn)

Ik heb trouwens de mouwen er niet aan, doe ik pas als het gaat vriezen straks. Ik heb nu een 4 seizoenen slaapzak bij de hema in de aanbieding gekocht, maar heb ook lekkere dikke slaapzakken van de wibra!

4. btje

btje Actief lid

24 nov 2009
    295
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoon heeft een romper met lange mouwen en een dunne pyama aan in zijn winterslaapzak. Onder een dekentje. Ik heb dan de mouwen er niet aan. Die heb ik bij de oudste nooit gebruikt omdat hij dan niet lekker bij zijn duim kon. Slaapzak van de Hema trouwens.
    Het ligt denk ik heel erg aan het je kindje en aan de temperatuur op het kamertje.

5. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    btje, even een vraagje over het gebruik van een dekentje: ik ben heel bang dat mijn dochter onder het dekentje terecht komt. Ze is beweeglijk, en 's ochtends vind ik haar helemaal schuin in bed of naar beneden. Ik durf dus geen dekentje te gebruiken, maar ben ook bang dat straks als het echt vriest het te koud is om alleen een slaapzak te gebruiken.

Heb jij dat probleem niet van beweeglijkheid in bed, en onder het dekentje komen? Wellicht maak ik me teveel zorgen hoor...

6. Sammie85

Sammie85 Bekend lid

22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    Onze dochter slaapt in een winterslaapzak met romper met lange mouwen en een dunne pyjama. Ik leg haar niet onder een deken omdat ze altijd dwars in haar bed ligt. Ze draait echt alle kanten op en ben bang dat ze onder het dekentje komt te liggen.
    Als het echt heel koud gaat worden dan zien we dat tegen die tijd wel. Of gewoon een extra dunne slaapzak over de dikke aan.

7. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Hier ook een bedkruiper. Ze heeft het niet koud dus laat ik het zo. Ze slaapt in een dikkere zomerslaapzak zonder mouwen en pyjama met lange mouwen. Dekentje kruipt ze onder vandaan. Ik ga ook niet kijken 's nachts. Ze wordt warm wakker in de ochtend.

8. btje

btje Actief lid

24 nov 2009
    295
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat probleem heb ik (nog) niet. Maar jouw dochter is ook iets ouder dus het kan zijn dat we dat probleem hier midden in de winter ook krijgen.
    Mijn oudste was nooit zo bewegelijk. Hij kroop toen hij wat ouder altijd omhoog in bed met zijn hoofd tegen het hoofdeind van het bed, doet ie nog steeds :D Toen konden we het bed wel gewoon hoog opmaken.
    Misschien is zo'n 4 seizoenen slaapzak wat voor jou?

9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Je moet echt niet zo stressen over dat dekentje. Mijn dochter kruipt het hele bed door, en ik heb haar nog nooit in gevaarlijke situaties teruggevonden hoor. Als het dekentje nergens vast ligt kan er toch niks gebeuren?

Deel Deze Pagina