help mij

Discussion in 'Zwangerschap' started by laila1986, May 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. laila1986

laila1986 Actief lid

Sep 20, 2008
    218
    0
    0
    hoi
    ik ben zwanger en ik en mijn man wij gaan uit elkaar.
    en nu is dat mijn man mij kapot wil maken , en wil mij verdriet maken en mij wil slaan.
    de scheiding duurt ongeveer 3 a 4 maanden tot het klaar is , en ik kan apsuluut niet volhouden,
    ik heb gevragd of ik ergens anders kan wonen, en er is maar een dong, dat is blij van mijn lijf, en daar wil ik niet heen.
    is er andere oplossing voor mijn probleem , kan ik ergens anders verblijven? tot de scheiden procedure klaar is.

doei

2. Lepeltje

Lepeltje Niet meer actief

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Wat vervelend dat je nu in deze situatie zit! Ik en mijn vriend zijn ook sinds kort uit elkaar en dat is extra zwaar nu je zwanger bent. Allereerst wil ik je adviseren om goed voor jezelf te zorgen en ook heel erg goed op te passen aangezien je zegt dat je man je slaat, en ook ondanks de vervelende situatie te genieten van het kleine wondertje in je buik!

Zijn er geen vrienden of familie waar je tijdelijk terecht kan tot dat de scheiding er door heen is? Of iemand anders die je kent die je tot die tijd wil opvangen? Ik kan me voorstellen dat je liever niet naar een blijf van mijn lijf huis wilt gaan, maar als dat de enige oplossing is dan zou ik wel voor mijn veiligheid en die van mijn kindje kiezen! Want bij je mijn blijven tot die tijd lijkt me geen goede optie.

Heel veel sterkte!!

3. laila1986

laila1986 Actief lid

Sep 20, 2008
    218
    0
    0
    nee, jammer ik ken niet veek mensen, die ik bij hun kan verblijven.

4. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

Sep 23, 2008
    2,810
    0
    0
    verkoopster
    zodra ie ook maar een vinger naar je uitsteekt direct de politie bellen!! dan halen hun m weg en dan doe je aangifte.. echt doen hor!! dan kan je via de politie geholpen worden met opvang.
    en laat je nu al inschrijven bij de woningbouw zodat je zo snel mogelijk van m af bent.
    Je kan ook van te voren al even bij depolitie langsgaan vertellen wat er aan de hand is zodat als hun een melding krijgen goed kunnen kijken of t bij jou vandaan komt en nog sneller kunnen reageren.
    verder wens ik je veel sterkte t zal moeilijk en zwaar worden maar dat kleintje in je buik is t waard!
    En in welke stad woon je ? dan kan ik s zoeken welke manieren van opvang er bij jullie in de stad zijn .

5. R1lana

R1lana Fanatiek lid

Mar 24, 2009
    4,465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    jeetje meis wat een rot situatie zeg echt zwaar kl*te van je (ex) man dat hij je slaat
    ik zou ook meteen de politie bellen dan brengen zij je naar een opvang
    je zegt het niet te willen en dat snap ik heeeeel erg goed.
    ik heb altijd in internaten en opvangtehuizen gezeten en snapt wat je bedoeld
    maar meis soms is iets willen anders dan noodzakelijk en ik denk in jou
    situatie dat een blijf van me lijf noodzakelijk is.. helaas
    Ik wens je in ieder geval enorm veel sterkte toe de komende tijd !!!

6. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Als jij t idee hebt dat je man je kapot wil maken , je wil slaan.. Dan zou ik mn biezen pakken en toch naar een blijf van mn lijf huis gaan..

Daar vind je vast meer rust dan in de buurt van je man de scheiding af te wachten.. Die rust heb jij, maar ook dat kleintje hard nodig..

Kwam hij er zo mee de deur invallen, zonder dat je t verwachtte of hebt zien aankomen.. of boterd t gewoon niet meer.. :cry:
    Dan snap ik nog niet wat hij er aan heeft jou kapot te maken en te gaan slaan.. Schop onder zijn eigen reet kan ie van me krijgen!!!!!!! =D> :evil:

Mooi k** in ieder geval..

7. Meryl

Meryl Bekend lid

Jan 30, 2009
    737
    0
    0
    Beste Laila,

Wat vreselijk om te lezen...
    Ik ben zelf werkzaam in een tak waar ik veel te maken heb met huiselijk geweld. Er zijn inderdaad niet veel opties waar je naar toe kan als je zelf geen vrienden/familie in de buurt hebt. Al eerder een melding maken bij de politie kan je doen, maar zet naar mijn inziens weinig zoden aan de dijk (er vindt dan alleen een registratie plaats). Vaak moet er (HELAAS) al iets gebeurd zijn voordat de politie je verder helpt. Doe je aangifte dan kan het zijn dat de politie aan jouw man een huisverbod oplegt (dit is een nieuwe regel), je man wordt dan ook aangemeld bij De Waag (dat is een instelling die mensen helpt met agressieproblematiek, veelal in de huiselijke sfeer). Maar goed, zo'n huisverbod doet ook vaak weinig (wie controleert dat 24 uur per dag?) en De Waag, daar kan een verdachte pas na een maand terecht ofzo. Als de vrouwen geen veilige plek hebben worden ze inderdaad meestal naar een Blijf van Mijn Lijf huis gebracht....
    Laila, ik snap dat je daar liever niet naar toe wilt gaan (ik heb daar zelf als kind samen met mijn moeder tijd doorgebracht toen ik klein was), maar ik vind ergens (als ik eerlijk mag zijn) dat je het verplicht bent tegenover jezelf en je kindje... Nu ben ik hartstikke trots op mijn moeder dat ze dit toen ik klein was heeft gedaan!
    Waarom wachten totdat het fout gaat en je misschien je kindje verliest, maar ook misschien jezelf. Je moet echt voor jezelf gaan nu!! Veel sterkte...

8. laila1986

laila1986 Actief lid

Sep 20, 2008
    218
    0
    0
    ik ben inschrijven alles woonzoekend samen met mijn man, en wil hij inschrijf nummer gaan annuleren zodat ik nergens kan naar toe gaan
    ik ben ook momenteel bezig met studeren, in juli ben ik klaar, dan heb ik mijn diploma.
    en elke ker stuurt mijn man een sms, hij geeft mij tijd tot avond anders komt hij naar huis en maakt hele boel stuk wat in het huis is. daar kan ik niet tegen.
    ik woon in noordholland, alkmaar

9. Meryl

Meryl Bekend lid

Jan 30, 2009
    737
    0
    0
    Sorry hoor, misschien een persoonlijke vraag (hoef je natuurlijk geen antwoord op te geven), maar ik vroeg me af of er eerder sprake is geweest van fysiek geweld van jouw man naar jou toe? En is er bijvoorbeeld sprake van alcoholproblematiek bij hem?

Ik probeer een beetje je situatie in te schatten qua veiligheid en (on)berekbaarheid van jouw man (voor zover dat kan natuurlijk via internet :( ).

Toch blijf ik bij mijn standpunt Laila; ik vind dat je echt voor je veiligheid moet gaan nu (en dat van je baby). Is het niet mogelijk om contact op te nemen met een maatschappelijk werker vanuit de wijk waar je woont, zodat die je op weg helpt met het een en ander?

Het klinkt alsof je man je aardig probeert te intimideren en domineren, onder andere door je een hoop angst in te boezemen... :( klinkt niet goed hoor!!

10. Aurin

Aurin VIP lid

Oct 10, 2008
    8,337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    Als hij dat soort dingen smst, waarom ga je dan niet met dat smsje naar de politie? zodat ze in ieder geval op de hoogte zijn van de situatie.

ook zou ik morgen naar de gemeente gaan om een urgentie verklaring aan te vragen ivm huiselijkgeweld en scheiding en zwangerschap, en je opnieuw in laten schrijven, op je eigen naam, bij de woningbouw vereniging.

Sterkte

11. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Als ik jou was zou ik nu gelijk het Blijf van mijn huislijf bellen. Zij kunnen jou op dit moment het beste helpen. Ga niet vanavond af zitten wachten, totdat je vriend de hele boel komt kort en klein slaan.

Alkmaar 072-5620356

12. Laika

Laika Fanatiek lid

Jul 23, 2006
    2,334
    3
    38
    Ik zou meteen naar een blijf van mijn lijf huis gaan! De situatie wordt er niet beter op en de kans bestaat dat jouw ex ook de baby kwaad kan doen. Er is niks mee met daarnaartoe te gaan. Dus voor jouw veiligheid en die van jouw kind zou ik zeker gaan.

13. jane1975

jane1975 Lid

Jan 8, 2009
    39
    0
    0
    Hai,

Oh wat ontzettend rot zeg! Ik vind het verschrikkelijk.
    Ik zou echt naar de blijf van mijn lijf huis gaan, daar kunnen ze je ook verder helpen met het vinden van woonruimte en je kan er ook met maatschappelijk werkers etc. praten over jouw situatie.
    Je staat er niet alleen voor, er is zoveel hulp.. je moet het wel vragen en anders om schreeuwen. Een eerste stap heb je al gezet, jouw kreet hier op de site gezet.

Heel veel succes en probeer positief te blijven, vermijd zoveel mogelijk stress en zorg goed voor jezelf en je kindje.

veel sterkte,

14. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    wat ik me nu zo ook even afvraag..Wil je zo de scheidingsprocedure bij hem blijven.. en waar ga je dan naartoe als de scheiding rond is???? Staat er dan in eens wel ergens een deur open die nu nog gesloten is???? Of mag jij dan in het huis blijven zitten van je ( dan) exman??

Inschrijven bij woningstichtingen.. desnoods ook in een andere gemeente dan Alkmaar.. weg bij hem iig!!! Morgen meteen volop in actie komen..

15. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

Sep 23, 2008
    2,810
    0
    0
    verkoopster
    Steunpunt Huiselijk Geweld Noord-Kennermerland / Alkmaar
    0900-1262626 of 072 - 562 55 11
    Bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 9.00-17.00 uur.
    Buiten deze uren is voor dringende zaken de SOS Telefonische Hulpdienst bereikbaar via dit zelfde nummer.

misschien kan je hier eens naartoe bellen, kijken of hun wat voor je kunnen betekenen. want je moet weg bij die vent!

16. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

Jan 13, 2009
    1,521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Lieve Laila, ik heb huiselijk geweld van akelig dichtbij meegemaakt en het lijkt me echt de allerbeste optie dat je nu zo snel mogelijk naar een blijf van m'n lijf huis gaat. Aangifte bij de politie kan wel om het te laten registreren, maar de politie kan en mag niet ingrijpen voordat er werkelijk iets gebeurd is. Hoe graag zij dat ook zouden willen vaak.

Nu je zwanger bent draag je niet alleen de verantwoordelijkheid over jezelf maar ook over je kindje.
    Natuurlijk is een blijf van mijn lijf huis geen leuke optie, maar wel noodzakelijk kwaad in mijn ogen. De veiligheid van jou én je kind staan nu voorop.

Neem de dreigementen van je man niet te licht op, je zou niet de eerste zijn waarbij het fout afloopt doordat de dreigementen niet serieus (genoeg) werden genomen.

17. laila1986

laila1986 Actief lid

Sep 20, 2008
    218
    0
    0
    BEDANKT VOOR JULLIE ALLEMAAL , EN VOOR JULLIE ADVIES.

Share This Page